شرایط رومینگ اپراتورها در اربعین

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور زائران ایرانی در کشور عراق، لازم است مشترکان از شرایط و هزینه‌های رومینگ برای برقراری تماس آگاه باشند.
کد خبر: ۹۹۴۶۹
تاریخ انتشار:۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ - 28 October 2018
به گزارش روزپلاس ، بارها گفته شده که هنگام سفر به کشورهای خارجی، برقراری ارتباط با ایران می‌تواند به دو شیوه خرید سیم‌کارت کشور مقصد یا با سیم‌کارت‌های ایرانی انجام شود. با استفاده از سیم‌کارت کشور مقصد، از تعرفه‌های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می‌شود اما درصورتی که مسافران بخواهند از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌های رومینگ برایشان محاسبه می‌شود که ناآگاهی از این تعرفه‌ها و نحوه استفاده از رومینگ بین‌الملل می‌تواند به هزینه‌های بالا منجر شود.

با توجه به استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی در سفرهای خارجی و خصوصا حضور زوار ایرانی در کشور عراق در ایام اربعین حسینی، لازم است مشترکان از تعرفه‌های رومینگ و شرایط آن آگاه باشند تا هزینه‌های مربوط را مدیریت کنند. البته تنها درصورتی می‌توان از تعرفه‌های رومینگ استفاده کرد که سیم‌کارت شما با کشور مقصدتان دارای توافقنامه رومینگ باشد که پس از اطمینان از این موضوع، لازم است سرویس رومینگ فعال شود.

سیم‌کارت عراقی به‌صرفه‌تر است

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان به مناسبت اربعین خبر داده و گفته بود: با توافق صورت‌گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته است. بر این اساس، نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.

جهرمی همچنین با بیان اینکه تماس از ایران به عراق مقرون به صرفه‌تر است، اظهار کرده بود: در ساعات پیک که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می‌یابد، از تماس‌های غیرضرور بپرهیزید. علی‌رغم همه تمهیدات اپراتورهای عراقی، در مسیر نجف به کربلا در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیرهای ارتباطی مواجه خواهیم بود.

در این راستا همراه اول تعرفه تماس رومینگ بین‌الملل شامل مکالمه، پیامک و اینترنت همراه مشترکین خود در عراق را کاهش داده است و تا روز جمعه ۱۱ آبان ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه ای ۲۴۹۹ تومان، مکالمه دریافتی دقیقه‌ای ۸۹۹ تومان، مکالمه با شماره داخلی عراق دقیقه‌ای ۲۴۹۹ تومان، ارسال پیامک ۸۹۹ تومان به ازایِ هر پیامک و اینترنت همراه ۴۹۹ تومان به ازای هر مگابایت محاسبه می‌شود.

ایرانسل نیز اعلام کرده که هزینه تماس با ایران و داخل عراق را برای مشترکان خود ۲۴۹۹ تومان و تماس‌های دریافتی را ۸۹۹ تومان در نظر گرفته است؛ هزینه ارسال پیامک نیز ۴۹۹ تومان است، اما دریافت پیامک برای مشترکان رایگان است. هزینه مصرف آزاد اینترنت رومینگ در کشور عراق نیز ۴۹۹ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.

شرایط رومینگ اپراتورها چگونه است؟

هزینه مکالمات سرویس رومینگ بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کرده و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.

تعرفه‌های اعلام‌شده رومینگ در اپراتورها، شامل بخش‌های تماس با ایران، تماس با همراهان در همان کشور و دریافت تماس از طرف ایران است. در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور میزبان، هزینه مکالمه برای تماس‌گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه هنگام سفر می‌توان از اینترنت همراه استفاده کرد. البته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می‌شود و هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام‌شده و هزینه استفاده از این خدمات بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد.

ایسنا
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

فروش ۹۰۰ هزار یورویی یک دستمال سفری با امضای لیونل مسی

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست