با 5 مکمل واقعی موهایتان را زنده کنید

ریزش مو و یا نازک شدن تار مو می‌تواند در روحیه همه افراد تاثیر منفی بگذارد و یک تجربه نگران کننده برای افراد باشدکه برای مقابله و جلوگیری از ریزش مو روش‌های بسیاری وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۳۶۶
تاریخ انتشار:۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 01 April 2018
به گزارش روزپلاس؛امروزه برای رشد مجدد مو و تقویت ریشه ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلفی روانه بازار شده اند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند یک مکمل طبیعی به رشد بیشتر و سالم‌تر مو‌ها کمک می‌کنند. مصرف این دسته از ترکیبات طبیعی نه تنها باعث تقویت سلامت کلی بدن‌مان می‌شوند بلکه موجب رشد بیشتر، سریع‌تر و تقویت مو‌ها هم می‌شوند

. در ادامه این مطلب با بهترین مواد طبیعی آشنا خواهید شد که حاوی مقدار زیادی ویتامین و ترکیبات معدنی مفید و سالم برای زیبایی و جلوه بیشتر موهای‌تان هستند.

ویتامین B۱۲

یکی از اصلی‌ترین و بهترین نوع ویتامین گروه B. (B-complex) ویتامین B۱۲ است که برای داشتن مو‌هایی سالم ضروری است. فرآورده‌های حیوانی که حاوی این ویتامین مفید هستند عبارتند از: گوشت قرمز، ماهی، لبنیات و تخم‌مرغ.

متخصصین باور دارند کمبود این ویتامین ضروری یکی از اصلی‌ترین دلایل سفید شدن و ریزش زود‌هنگام مو‌های ما هستند. خوشبختانه، منابع گیاهی مفیدی هم برای تامین ویتامین B۱۲ وجود دارند که به راحتی قابل دسترس هستند. خوراکی‌های مثل سویا و پنیر توفو از جمله این مواد طبیعی و گیاهی هستند.

 زینک

زینک یا روی، یکی دیگر از اصلی‌ترین مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی، ساخت پروتئین، تحریک و فعال کردن آنزیم‌ها و تشکیل DNA است. کمبود زینک باعث ریزش مو، جلوگیری از رشد مو، اسهال مزمن، کاهش اشتها و آسیب به پوست و چشم می‌شود.

به منظور تقویت، رشد بیشتر و سریع‌تر مو‌ها توصیه می‌شود از منابع طبیعی و مفید حاوی این ماده معدنی استفاده کنید. بادام زمینی (بو داده شده)، گوشت گوسفند (کم‌چرب و پخته)، گیاهان خشک و ادویه‌جات، شکلات تلخ، دانه کنجد، کدو‌حلوایی و گوشت گوساله (کم‌چرب و پخته) همگی از منابع طبیعی سرشار از این ترکیب مغذی هستند.

ویتامین D

مصرف ویتامین D برای چرخه رشد فولیکول‌های مو (پیاز مو) بسیار حائز اهمیت است. امروزه، متخصصین پوست از این ویتامین مفید در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مثل اگزما استفاده بهینه می‌کنند. به طور طبیعی اگر شما در یک کشور گرمسیر با آب و هوای معتدل زندگی کنید بسیاری از ویتامین D لازم برای بدن‌تان را از طریق نور خورشید دریافت می‌کنید.

اما ممکن است به دلایل مختلفی این مقدار کافی نباشد و در این صورت باید از مکمل‌های حاوی ویتامین D. استفاده کنید. برای مثال غذا‌هایی مصرف کنید که دارای مقدار قابل توجهی از این ویتامین باشند. خوراکی‌هایی مثل میوه‌های خشک شده، تخم مرغ، قارچ و محصولات سویا فرآوری شده (مثل شیر سویا) از محصولات قابل اطمینان برای دریافت و تامین ویتامین D بدن ما هستند.

 منیزیم

منیزیم هم یکی دیگر از مواد معدنی ضروری مورد نیاز برای عملکرد سالم بدن ما است. اگر شما هم دچار مشکلات متعدد وابسته به مو‌های خود مثل ریزش، کاهش رشد و ... هستید باید مصرف این ماده معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و خواب کافی و لازم داشته باشید. خوشبختانه منیزیم در مواد مختلف طبیعی یافت می‌شود که به راحتی در دسترس و قابل تهیه هستند. سبزیجات و میوه‌های مختلف مثل سبزیجات برگ سبزه تیره، غلات سبوس‌دار و کامل، تخمه کدو‌حلوایی، عدس و حبوبات، شکلات تلخ، پودر کاکائو، دانه کنجد، تخمه آفتاب‌گردان، تخمه کتان، آجیل (گردو) برزیلی و آووکادو منابع غذایی بسیار مفیدی هستند که مقدار زیادی از این ماده مهم را برای سلامت بدن و موهای‌تان تامین می‌کنند.

بیوتین (۷B)

بیوتین یا ویتامین ۷B و یا ویتامین H. یکی دیگر از ویتامین‌های مهم، مفید و ضروری محلول در آب از گروه ویتامین‌های B. است که نقش بسیار مهمی در بالا بردن متابولیسم پروتئین (سوخت و ساز) و روند تجزیه قند (گلوکز) دارد. علاوه بر همه این‌ها بیوتین برای رشد سالم موها، رشد سلولی و تولید اسید‌های چرب هم ضروری و مفید است. برای تقویت و ترمیم مو‌های آسیب دیده توصیه می‌شود از منابع طبیعی این ویتامین مثل آووکادو، موز، کیوی، لیمو، بادام زمینی، خردل، جو‌دوسر و مرغ استفاده کنید. لازم به ذکر است امروزه در فروشگاه‌های غذایی مختلف، ماست‌های حاوی بیوتین قابل دسترس و تهیه است.




الو دکتر
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی

اولین سفر وزیر خارجه مصر به ایران

روش صحیح خوابیدن برای درمان دیسک کمر

پیشکسوت والیبال ایران درگذشت

نامه رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای تاج

گریه های مادر سید ابراهیم رئیسی برای فرزندش+ عکس

ادای احترام مقامات کشورها بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان/ حضور 68 تن از سران و مقامات ارشد کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

رهبر انقلاب: وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد/ ادامه سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های رئیس جمهور فقید درباره فلسطین

غافلگیری در روز نخست/ شکست برزیل و پیروزی ژاپن برابر آرژانتین

بلینکن: دولت بایدن ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع کرده است

روایت بانک جهانی از کارنامه موفق دولت سیزدهم در بخش اقتصادی

حضور بیش از ۴۰ هیأت عالی‌رتبه خارجی در تهران/۱۰ هیأت در سطح سران

سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند بازار تلویزیون شد

میزبانی دولت ایران از ۶۰ هیأت عالی‌رتبه کشور‌های مختلف

روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اولین سفر وزیر خارجه مصر به ایران

ایران تا آمریکا/ دوگانگی هویت!

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

۵ دلیل کاهش قیمت دلار؛ از مداخله بازارساز تا فشار فروش در بازار

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

وقوع رگبار باران در این استان‌ها طی ۲۴ ساعت آینده

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

متقاضیان خودروهای برقی حتما بخوانند/ اعلام رسمی اسامی ۵ مدل خودرو برقی برای عرضه

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

نقد و سیاست