باهنر: موجود زنده به فضا فرستادیم اما مشکل خودروسازی را حل نکردیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید: ما توانستیم که موجود زنده به فصا بفرستیم اما نتوانستیم مشکل خودرو را برطرف کنیم.
کد خبر: ۶۸۵۵۵
تاریخ انتشار:۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ - 27 January 2018
به گزارش روزپلاس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز (شنبه 7 بهمن) در نشست ماهانه این تشکل در دفتر جام در مورد شاخصه‌های کلی عملکرد نظام جمهوری اسلامی، گفت: مجموعه مسئولین اجرایی باید برنامه‌های را برای سال آینده برای کشف نقاط قوت و ضعف عملکرد انقلاب داشته باشیم و با مردم صحبت کنیم تا چراغ روشنی برای دهه آینده انقلاب به دست آوریم.

وی افزود: بعد از نهضت امام و تلاش های عظیم ایشان 39 سال قبل نظام جمهوری اسلامی بنا شد یکی از دغدغه‌هایی که امام داشتند که در دیگر انقلاب‌ها نبود این بود که امام اصرار داشت حاکمیت به دست مردم برسد و بار اصلی نظام با دوش مردم گذاشته شود.

باهنر عنوان کرد: بسیاری از نزدیکان امام و اعضای شورای انقلاب با این نظر امام در روزهای اول مخالف بودند و استدلالشان این بود که مردم در تظاهرات شعارهای خود را اعلام می‌کردند و دیگر نیازی به رفراندوم نیست اما امام قبول نکرد و در 12 و 13 فروردین رفراندوم برگزار شد و بعد از آن نیز قانون اساسی نوشته شد و بعد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و بعد از ان نیز هر ساله ما یک انتخابات داشته‌ایم و به نظر مردم مراجعه شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، عنوان کرد: ما نظام مردم سالاری دینی را تشکیل دادیم و بعد از آن با توطئه‌های مختلفی مواجه شدیم و همه توطئه‌ها را دفع کردیم و بعد از جنگ نیز ساختار دفاعی خودمان را تقویت کردیم.

وی تصریح کرد: امروزه هم یکی از دلایلی ناراحت ترامپ این است که چرا نفود منطقه ای ایران در حال افزایش است و این قدرت امنیتی و نظامی را هم مدیون رهبری مقام معطم رهبری بر این موضوع هستیم.

باهنر گفت: یکی از عملکردهای خوبی که داشته‌ایم در بحث آموزش بوده است و این تا حدی است که امروز با حجم زیادی از فارغ التحصیلان مواجه‌ایم، اما بعضی‌ها فکر می کنند چون در آموزش از نظر کمی افزایش پیدا کرده است از نظر کیفی کاهش پیدا کرده است اما این حرف درستی نیست و می توان گفت در بسیاری از موارد در سطح بالای از علم قرار داریم و در دیگر رشته های فناوری دسته کمی از انرژی اتمی نداریم و در نانو ایران یکی از 5 کشوری است که استانداردهای نانو را تدوین می کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: در بخش پزشکی نیز پیشرفت‌های قابل توجهه‌ای داشته ایم و پزشکان ایرانی در بسیاری از کشور های جهان شناخته شده‌اند همچنین از نظر تعداد مهندسین نیز در رتبه 3,4 جهان هستیم.

باهنر گفت: ما توانستیم که موجود زنده به فصا بفرستیم اما نتوانستیم مشکل خودرو را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: ما نظام امنیتی را درست کردیم همچنین نظام سیاسی را هم تا حدی توانسته‌ایم درست کنیم البته نیاز به چند حزب قدرتمند داریم تا به درستی یک نظام مردمسالاری درست کنیم.

باهنر با اشاره به ساختار اداری اشتباه کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است ساختار اداری ما درست نشده و ژاپن با 150 میلیون جمعیت با 400 هزار کارمند اداره می‌شود اما ایران با 80 میلیون نفر جمعیت با 3 میلیون کارمند هم اداره نمی شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند که رفاه ما نسبت به قبل از انقلاب کاهش پیدا کرده است اما این ظلم به نظام است شاید اختلاف طبقاتی در میان بعضی طبقات بیشتر شده باشد اما در همه‌ طبقات میزان مصرف ما 7 تا 8 برابر شده است. همین تهران اگر دو روز تعطیل بشود جاده ها بسمت شمال شلوغ می‌شود البته در این جاده همه نوع ماشین است که اکثر پراید و پژو یعنی ماشین مردم عادی است.

وی افزود: درست از مصرف ما از ابتدا انقلاب 7 تا 8 برابر افزایش یافته است اما تولید ما از ابتدای انقلاب 2.7برابر شده است.

باهنر با اشاره به اینکه دولت بیش از 700 هزار میلیارد تومان بدهکار است و صندوق های بازنشستگی مشکلات زیادی دارند، گفت: بعضی از بانک ها هم تراز مالیشان قرمز است و با تراز‌های صوری ترازشان مثبت اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: بعضی پاسخگویی ها به مطالبات مردم پاسخگویی درست نیست و رؤسای جمهور فقط کارهایی که مسکن است را انجام می‌دهند دولت نهم و دهم هم خیلی از این کارها را انجام داد ولی سرمایه ای را برای کشور نیفزود و رسانه ها همه دست به دست هم می‌دهیم و در انتخابات مطالبات مردم را بالا بردیم.

باهنر تصریح کرد: در همین اغتشاشات اخیر یکی از عامل های اصلی تحریک تریبون های رسمی کشور بودند، به گونه‌ای که دولت و صدا وسیما به هم ایراد می گرفتند و همچنین دیگر دستگاه ها همین طور بهم ایراد می گرفتند..

وی گفت: در چهل سال گذشته میانگین رشد اقتصادی ما 3.2 درصد بوده است اما متاسفانه رشد سرانه تقریبا صفر درصد بوده است.

باهنر در پایان عنوان کرد: ما امروز 8 میلیون بشکه نفت و معادل آن گاز تولید می کنیم که 3 میلیون بشکه را صادر کرده و 5 میلیون بشکه را در کشور مصرف می‌کنیم لذا در شدت مصرف انرژی در در دنیا رتبه تک رقمی داریم که می توانیم با یک مدیریت درست این مصرف را به 3 میلیون بشکه برسانیم.


تسنیم




سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

به منظور افتتاح طرح مشترک سد قیزقلعه‌سی؛ سفر رئیس‌‌جمهور به تبریز/ بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی/ رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد/ علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

افشاگری یک مقام صهیونیستی علیه نتانیاهو

بمباران منزل همسر مستندساز معروف ایرانی در لبنان + تصاویر

۵ دلیل کاهش قیمت دلار؛ از مداخله بازارساز تا فشار فروش در بازار

برنامه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴

آقای گل رسما به استقلال برگشت

متقاضیان خودروهای برقی حتما بخوانند/ اعلام رسمی اسامی ۵ مدل خودرو برقی برای عرضه

افشاگری درباره پشت‌پرده سرکوب اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس گوش‌به‌فرمان ثروتمندان حامی رژیم صهیونیستی

بن بست در مذاکرات تجاری چین و عربستان؛ در سایه فشار آمریکا

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

پرچم‌های ایران و جمهوری آذربایجان در پروژه مشترک مرزی/ تصاویر

وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله

دلار به 1402 برگشت

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست