عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

فوتبالیست‌ها بعضاً تصمیم می‌گیرند در دوران پس از بازنشستگی به حرفه یا ورزش عجیبی بپردازند.
کد خبر: ۵۲۳۲۰
تاریخ انتشار:۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ - 23 September 2017
به گزارش روزپلاس، اين يك جوك نيست، ريو فرديناند مدافع سابق منچستريونايتد و تيم ملي انگليس كه 20 سال درخشان و پرافتخار را در فوتبال سپري كرده و 2 سال پيش بازنشسته شده به ورزش بازخواهد گشت اما اين مرتبه به عنوان يك بوكسور حرفه‌اي! براي يك فوتباليست و در كل يك ورزشكار سخت است كه به دوران حرفه‌اي خودش خاتمه بدهد و حس رقابت در يك ورزش باعث مي‌شود تا بعضاً ورزشكاران با حضور در رشته ديگري باز هم به ورزش حرفه‌اي رو بياورند كه البته اين كار در بين فوتباليست‌ها بيشتر ديده شده. در ادامه فوتباليست‌هايي كه پس از بازنشسته شدن به ورزش‌هاي ديگر و حرفه‌هاي عجيب روي آورده‌اند را معرفي خواهيم كرد.

لئون مك‌كنزي و كرتيس وودهاوس (بوكس)

نمونه ريو فرديناند پيش از اين هم موجود بوده. از آنجايي كه بوكس در انگليس ورزش محبوبي هم هست بعيد نيست پس از اين هم فوتباليست‌هاي ديگري اين ورزش را پس از بازنشستگي انتخاب كنند. لئون مك‌كنزي كه سابقه بازي در كريستال‌پالاس، فولام، نوريچ‌سيتي و چارلتون را دارد و كرتيس وودهاوس كه در شفيلديونايتد، بيرمنگام‌سيتي و هال‌سيتي بازي كرده اين روزها 2 بوكسور حرفه‌اي انگليس هستند. البته وودهاوس هنوز در فوتبال حضور دارد و مربي تيم بريدلينگتون‌تاون است.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي
تيم ويزه (كشتي‌كچ)

3 سال پيش تيم ويزه سنگربان سابق تيم ملي آلمان، وردربرمن، كايزرسلاترن و هوفنهايم كفش‌هايش را در 32 سالگي آويخت و به سراغ ورزشي رفت كه كمتر فوتباليستي آن را انتخاب مي‌كند. دروازه‌بان تنومند آلماني كه در جام جهاني 2010 و يورو 2012 هم عضوي از تيم ملي آلمان بود حالا يك كشتي‌كچ‌كار حرفه‌اي‌ است و در اين رشته ورزشي سابقه قهرماني در سال 2016 را هم دارد. معمولاً ورزشكاران اين رشته نام مستعار هم دارند و ويزه هم نام «ماشين» را براي خودش انتخاب كرده.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

آريان دِزِويو (كارآگاه)

جالب‌ترين و غيرمنتظره‌ترين كاري كه يك فوتباليست دنبال كرده شغل فعلي اين مدافع هلندي ا‌ست. دِزِيو هيچ‌گاه براي تيم ملي هلند بازي نكرد اما در ليگ برتر انگليس توپ زد و پيراهن ويگان و پورتسموث را هم پوشيد. او سال 2009 پس از بازنشستگي به سراغ كاري رفت كه هميشه به آن علاقه داشت و يك كارآگاه شد. جالب است بدانيد دِزِيو مدرك پزشكي‌اش را هم گرفت اما تصميم گرفت كارآگاه شود و به دليل داشتن مدرك پزشكي با پزشكي قانوني كار مي‌كند.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي
رويسون درنته (خواننده رپ)

زماني آنقدر استعداد داشت كه باشگاه رئال‌مادريد خيلي زود در 20 سالگي او را فاينورد خريد. رويسون درنته هلندي 5 سال عضو رئال‌مادريد هم بود اما كمتر مورد توجه قرار گرفت. پس از آن پيراهن اورتون را پوشيد و به روسيه، تركيه و امارات هم رفت اما فوتبال زود او را خسته كرد تا به سراغ سبك موسيقي مورد علاقه‌اش برود. رويسون پس از بازنشستگي كار خوانندگي را آغاز كرد و حالا با نام Roya2Faces يك رپر به حساب مي‌آيد.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي
دانيل اگر (تتوكار)


مدافع سابق و متعصب دانماركي ليورپول سال گذشته با خداحافظي زودهنگام در 31 سالگي از فوتبال همه را غافلگير كرد. اَگر كه در دوران بازي فقط پيراهن ليورپول و بروندبي را پوشيد حالا هم مشغول به كار است. يكي از خصوصيات اَگر كه او را متمايز مي‌كرد وجود تتوهاي زياد روي بدنش بود. علاقه زياد او به اين كار باعث شد خودش هم به سراغ اين كار برود و اين روزها مشغول طراحي روي بدن ديگران است!

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

كلايو آلن (فوتبال آمريكايي)

مهاجم سابق تيم‌هاي آرسنال، تاتنهام، منچسترسيتي، چلسي و وستهم‌يونايتد كه 5 مرتبه هم براي تيم ملي انگليس به ميدان رفت سال 1995 پس از بازنشستگي تصميم گرفت فوتبال را دنبال كند، البته نه فوتبال قبلي را! آلن از سال 1997 به فوتبال آمريكايي روي آورد و براي تيم «لندن موناركس» در ليگ NFL اروپا هم به ميدان رفت. آلن بعدها در 2 مقطع در سال‌هاي 2007 و 2008 به عنوان مربي موقت تاتنهام دوباره در فوتبال فعاليت كرد.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

كنات آندرس فوسترولد (دوچرخه‌سواري)

هافبك سابق تيم مولده نروژ كه البته هيچ‌گاه هم براي تيم ملي كشورش بازي نكرد تصميم گرفت در 30 سالگي به دليل مصدوميت كفش‌هايش را آويزان كند. البته عدم فعاليت در فوتبال فوسترولد را از ورزش دور نكرد و او تبديل به يك دوچرخه‌سوار حرفه‌اي شد. او در يكي از اولين رقابت‌ها پس از 2 ورزشكار باسابقه در نروژ سوم شد بعدها مدل‌هاي ديگري هم در اين رشته ورزشي گرفت.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

توماس برولين و توماس گراوسن (پوكر)

عجيب نيست كه يك فوتباليست آنقدر تفريح خودش را جدي دنبال كند كه تبديل به يك بازيكن حرفه‌اي در آن رشته شود. توماس برولين مهاجم محبوب دهه 1990 تيم ملي سوئد سال 1998 بازنشسته شد و در سال 2006 به صورت حرفه‌اي وارد رقابت‌هاي جهاني پوكر شد. علاوه بر برولين توماس گراوسن هافبك دانماركي سابق رئال‌مادريد، اورتون و هامبورگ هم مدتي به عنوان بازيكن پوكر در شهر لاس‌وگاس آمريكا فعاليت كرد.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

كن مونكو (آشپز)

مدافع هلندي سورينامي‌الاصل سابق تيم‌هاي فاينورد، چلسي، ساوتهمپتون و هادرسفيلد آنقدر آشپز قابلي بود كه پس از بازنشستگي اين كار را به عنوان شغل خودش انتخاب كرد. مونكو در شهر «دلفت» هلند به صورت تخصصي آشپزِ پن‌كيك است و حتي در شبكه‌هاي هلندي هم آموزش آشپزي داده.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

فابين بارتز (موتورسواري)

دروازه اسبق تيم ملي فرانسه و منچستريونايتد چند سالي مي‌شود كه موتورسوار شده. او سال 2007 فوتبال را كنار گذاشت و حالا در 46 سالگي سابقه حضور در چند دوره رقابت‌هاي موتورسواري 24 ساعته «لومان» را هم دارد. بارتز در سال‌هاي اخير مقام‌هاي هشتم و نهم را هم كسب كرده و قطعاً سال‌هاي بعدي هم او را در اين رشته ورزشي خواهيم ديد.

عجيب ترين شغل فوتباليست ها پس از بازنشستگي

خبرورزشی
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست