معاون رئیس جمهور: اقتصاد را باید به بخش غیر دولتی واگذار کنیم

امروز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی میهمان ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان بود.
کد خبر: ۵۱۸۲۸
تاریخ انتشار:۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ - 19 September 2017
به گزارش روزپلاس، نماینده ویژه دولت ومعین استان همدان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان گفت: دولت یازدهم موفق شد اعداد منفی اقتصادی را مثبت کند و امیدواریم با اقدامات دولت دوازدهم، مردم، آثار این اقدامات را در زندگی خود لمس کنند.

دکتر مونسان افزود: ما چاره ای نداریم غیر از اینکه اقتصاد را به بخش غیر دولتی واگذار کنیم زیرا هم پول زیادی در این بخش هست و هم بخش غیر دولتی راندمان بالایی دارد.

معاون رئیس جمهور و معین استان در اقتصاد مقاومتی در ادامه از ظرفیتهای بخش خدمات وگردشگری برای اشتغال پایدار و ارزان قیمت گفت و افزود: مزیتهای این دو در مقایسه با بخش صنعت بسیار از نظر مالی واقتصادی وسرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه است.

آقای مونسان گفت: یکی از مزیتهای دو بخش صنایع دستی و گردشگری را سرمایه گذاری اندک برای ایجاد اشتغال وهمچنین توزیع عادلانه ثروت تا عمق روستاها وجلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و افزود: گردشگری وخدمات می تواند در بخش اشتغال بسیار قوی حاضر شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش گردشگری در جهان افزود: در سال ۲۰۱۷ پیش بینی شده که یک میلیارد نفر گردشگر درجهان وجود داشته باشد وگردش مالی صنعت گردشگری در جهان ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد دلار محاسبه شده است.

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در ادامه گفت: استان همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی وطرحهای آن مسیر را به خوبی طی کرده است ودر بخش اشتغال خوشبختانه جزو سه استان برتر کشور شناخته شده است.

آقای مونسان ادامه داد: طرحی را به عنوان شهر گردشگر در دست طراحی و اجرا داریم که استانهای مختلف با توجه به مزیتهای گردشگری بعنوان شهر گردشگر شناخته شوند که امیدواریم همدان هم با توجه به مزیتهای خوب گردشگری در زمره شهر گردشگری انتخاب شود.

دکتر شیرکوند، معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی هم با بیان اینکه استان همدان در پیگیری اقتصاد مقاومتی استان موفقی است و بانکها هم عملکرد خوبی دارند و گلایه ای از آنها نیست افزود: مهندس نیکبخت هم با دقت و پیگیری مسایل را رصد می کنند و خوشحالیم که استان باعث روسفیدی ما به لحاظ معین استان شده است.

استاندار همدان هم گفت: راهکار توسعه استان و حل مشکلات کشور را باید در اقتصاد مقاومتی جستجو کنیم و مشکل اساسی ما مسائل اقتصادی و توسعه ای است .

آقای نیکبخت افزود: وقتی وارد استان شدم تنها ۱۸ واحد تولیدی بالای ۵۰ درصد ظرفیت کار می کردند و با حمایت بانکها توانستیم واحدهای تعطیل شده را به کار برگردانیم .

او خاطرنشان کرد: ما با اقتصاد مقاومتی توانستیم این واحدها را به کار برگردانیم و ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در این استان سرمایه گذاری شد.

استاندار ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان۸۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شدکه با توجه ویژه دکتر روحانی به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و۳۵۰ میلیارد تومان فقط به راه آهن اختصاص داد و این راه آهن افتتاح شد. 

آقای نیکبخت همچنین از واگذاری حدود ۳۷۰ طرح نیمه تمام به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به همین میزان هم طرح آماده واگذاری داریم.

او افزود: اتاق بازرگانی ایران و مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرده است که نرخ کسب و کار استان با ۱۳ رتبه کاهش به رتبه ۱۱ رسیده است و نرخ بیکاری استان نیز تک رقمی است.

استاندار در ادامه با بیان اینکه همدان با هزار و۸۰۰ اثر تاریخی باید مقصد بسیاری از گردشگران باشد از معاون رئیس جمهور خواست در زمینه ثبت جهانی تپه نوشیجان، غار علیصدر و تپه هگمتانه تلاش کند.

آقای نیکبخت همچنین با اشاره به اینکه موزه همدان ۲۳ هزار شی تاریخی دارد گفت: برای تکمیل یک سوم هزینه ای آنرا تقبل می کنم.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم گفت : در سال ۹۵ در مجموع ۲۳۵ طرح با ۷۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد و در سال جاری هم تاکنون۱۲۰ طرح واگذار شده است.

آقای صیدایی افزود: ۱۶ طرح هم با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی به ارزش دو و دو دهم میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است.

او با بیان اینکه درسال گذشته ۸۴۴ میلیون دلار کالا از استان صادرات شد خاطرنشان کرد:۱۱۲ واحد تولیدی تعطیل شده احیا شد و۱۰۳ طرح هم با سه هزار و ۳۴ نفر اشتغالزایی به بهره برداری رسید.
مدیرعامل مجموعه تفریحی گردشگری همدان هم گفت: با حمایت دولت از بخش خصوصی همدان قطب گردشگری غرب کشور تبدیل می شود.

آقای ترابیان افزود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری و۱۰۰ برنامه تبلیغی رسانه ای برای معرفی ظرفیتهای گردشگری غرب کشور با مشارکت میراث فرهنگی استان انجام شده است..

آقای توصیفیان، مدیر تعاون رفاه وکار استان همدان هم با بیان اینکه ۵۰۴ هزار نفر در استان شاغل هستند افزود: در حال حاضر ۵۳ هزار بیکار در استان همدان وجود دارد.
 
صداوسیما
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

به منظور افتتاح طرح مشترک سد قیزقلعه‌سی؛ سفر رئیس‌‌جمهور به تبریز/ بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی/ رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد/ علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

افشاگری یک مقام صهیونیستی علیه نتانیاهو

بمباران منزل همسر مستندساز معروف ایرانی در لبنان + تصاویر

۵ دلیل کاهش قیمت دلار؛ از مداخله بازارساز تا فشار فروش در بازار

برنامه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴

آقای گل رسما به استقلال برگشت

متقاضیان خودروهای برقی حتما بخوانند/ اعلام رسمی اسامی ۵ مدل خودرو برقی برای عرضه

افشاگری درباره پشت‌پرده سرکوب اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس گوش‌به‌فرمان ثروتمندان حامی رژیم صهیونیستی

بن بست در مذاکرات تجاری چین و عربستان؛ در سایه فشار آمریکا

پرچم‌های ایران و جمهوری آذربایجان در پروژه مشترک مرزی/ تصاویر

وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

دلار به 1402 برگشت

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست