از ۲۰۰۰ تومانی‌ها خرید نکنید

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون خطاب به مردم گفت: توصیه اکید ما این است که از برخی واحدهای صنفی مانند ۲۰۰۰ تومانی‌ها خرید نکنند، چراکه رقمی که این واحدها برای اجناس خود در نظر می‌گیرند حتی از ماده اولیه آن به مراتب کمتر است و برهمین اساس به احتمال زیاد مواد استفاده شده در این کالاها، ضایعاتی و غیربهداشتی است.
کد خبر: ۳۶۳۱۲
تاریخ انتشار:۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ - 11 May 2017

سید رحیم مقیمی‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت پلاستیک ما در حوزه تامین موادی که مربوط به بخش پتروشیمی می‌شود با مشکلاتی مانند توزیع ناعادلانه مواجه است و تنها عده‌ای محدود می‌توانند در بورس نسبت به خرید مواد اولیه پتروشیمی اقدام کنند، چرا که انجام این موضوع نیاز به نقدینگی بالایی دارد که متاسفانه در میان همکاران ما در اغلب موارد چنین سرمایه‌ای وجود ندارد و همین موضوع باعث روی کار آمدن واسطه‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه برای همکاران ما می‌شود.

وی ادامه داد: در فقدان مدیریت و نظارت صحیح دولتی براین روند، مشکلات متعددی متوجه صنف ما می‌شود به گونه‌ای که اکنون در اکثر موارد بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید همکاران ما بدون استفاده مانده است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون با بیان این‌که صنعت پلاستیک کشور چشم به صادرات داشته و توان تولید بیش از مصرف داخلی در این بخش وجود دارد، اظهار کرد: حتی با صادرات این کالاها می‌توان جای صنعت توریست را هم پر کرد اما متاسفانه اکنون به جای صادرات نمونه‌های چینی که در اغلب موارد غیربهداشتی و غیراستاندارد هستند وارد کشور می‌شوند و با قیمتی به مراتب ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

مقیمی‌اصل با بیان این‌که تاکنون این صنف پیگیری‌های متعددی برای جلوگیری از واردات پلاستیک به کشور صورت داده، افزود:متاسفانه همچنان در این زمینه توجهی صورت نگرفته و اقدام خاصی رخ نداده است. برهمین اساس حتی می‌توان گفت که ما در حوزه صادرات تا ۷۰ درصد افت داشته‌ایم، چرا که مواد اولیه ما به مراتب بالاتر از هزینه‌های منطقی تامین می‌شود. در حالی که در کشورهای مختلف برای بخش تولید یارانه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: صنف ما توان پاسخگویی به نیاز داخل را داشته و حتی می‌توانیم در حوزه صادرات هم وارد شویم اما ا دستگاه‌های همکاران ما با حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند. اکنون در این شرایط توان رقابت ما برای بازاری مانند چین کاهش یافته چرا که در این کشور چنان مشوق‌هایی برای تولید در نظر گرفته می‌شود که ما به هیچ عنوان امکان رقابت با آن را نداریم. برهمین اساس حداقل ۳۰ درصد پلاستیکی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان مثال در بخش پلاستیکی که در صنایع مختلف مانند یخچال‌سازی و موکت‌سازی و غیره  استفاده می‌شود معمولا کالای چینی است که این موضوع قطعا به ضرر ما خواهد بود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برخی از واحدهای صنفی که به تازگی در سطح شهر گسترده شده اند و پلاستیک‌هایی که با قیمت ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رساند، گفت:  شاید حداقل ۷۰ درصد اجناس این واحدها غیربهداشتی باشند. به همین دلیل توصیه ما به مردم آن است که به هنگام خرید کالاهایی که دارای جنس پلاستیک هستند حتما به برندی که زیر جنس هک شده دقت کرده و بعد جنس را خریداری کنند، چرا که در بسیاری از موارد این کالاها با مواد ضایعاتی تولید شده‌اند که این موضوع از نظر بهداشتی مشکلات متعددی به همراه دارند حتی در حوزه سفره‌های یکبار مصرف نیز در بسیاری از موارد کربناتی استفاده می‌شوند که واقعا مشکل‌ساز است اما تاکنون پیگیری‌های ما در این حوزه به نتیجه نرسیده و متاسفانه مسوولان اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند. حتی در موارد متعدد بادکنکی که در دست کودکان ما قرار دارد از این مواد ساخته می‌شود و بدون توجه مسوولان و مردم چنین کالاهایی با دهان کودکان ارتباط پیدا کرده و سلامت آنها را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست