با داروخانه طبیعی بدن آشنا شوید

سیر تنها یک چاشنی برای غذاها نیست بلکه حاوی انواع مواد مفید برای حفظ سلامت بدن و ریشه‌کن کردن بسیاری از بیماری های مرگبار است.
کد خبر: ۳۳۰۷۸
تاریخ انتشار:۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵ - 10 April 2017
به گزارش روزپلاس بر اساس تحقیقات کارشناسان، مصرف سیر خام می تواند از بدن در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حملات قلبی و بروز انواع عفونت ها محافظت کند.

کارشناسان سیر خام را موثرترین مکمل غذایی برای پیشگیری از سرطان عنوان کرده‌اند و می‌گویند: افراد در صورتی که به این ماده آلرژی و حساسیت ندارند از آن در رژیم غذایی خود بهره مند می‌شوند.

بر اساس تحقیقات، در سیر مواد بسیار مفیدی برای سلامت بدن وجود دارد که می تواند از بیماری های قلبی عروقی و متابولیک، از جمله تصلب شرایین، چربی خون، ترومبوز، فشار خون بالا و دیابت در افراد جلوگیری کند.

سیر با معکوس کردن روند ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و پیری زودرس مانع از تشکیل پلاک در عروق کرونر قلب می شود و به این ترتیب سرخرگ تامین کننده خون قلب سالم می ماند.

مصرف سیر و پیاز به دلیل وجود ترکیبات گوگردی در آنها از تشکیل تومور و سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند و به ترتیب فرد از ابتلا به سرطان مصون می ماند.

از جمله سرطان هایی که با مصرف سیر می توان مانع از ابتلا به آن شد، می توان به سرطان معده، روده بزرگ، مری، لوزالمعده و سینه اشاره کرد.

سیر همچنین به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی می تواند از تشکیل مواد سرطان زا در بدن جلوگیری کند و با ترمیم DNA، کاهش تکثیر سلولی یا وادار کردن سلول ها به خودکشی از بروز سرطان در بدن جلوگیری کند.

مصرف سیر خام همچنین برای جلوگیری از فشار خون بالا نیز بسیار موثر است و استفاده از آن در کنار داروهای کاهنده فشار خون می تواند برای بیماران بسیار موثر باشد.

در تحقیقات علمی اخیر که در مجله Maturitas به چاپ رسید، اثر مصرف سیر بر بیماران مبتلا به فشار خون بالا و اثر کاهندگی آن بر این بیماری مشاهده شده است.

بر اساس تحقیقات در سیرماده ای به نام پلی سولفید وجود دارد که برای باز کردن عروق خونی بسته و تنگ شده بسیار مفید است و می تواند به کاهش فشار خون در مبتلایان منجر شود.

از جلمه دیگر خواص مصرف سیر خام کنترل و بهبود بیماری سرماخوردگی است. بنا بر تحقیقات در سیر موادی چون آلیسین وجود دارد که برای کشتن و نابود کردن میکرو ارگانسیم های بی شماری که در اثر سرماخوردگی در بدن فعال می شوند، مفید است.

مصرف سیر به همراه عسل می تواند باعث درمان سریع علائم سرماخوردگی، عطسه و سرفه در افراد شود.

با مصرف سیر می توانید با ریزش موی سر مقابله کنید. بر اساس تحقیقات، دانشمندان دانشگاه مازندران بر این باورند که استفاده از ژل سیر بر روی پوست کف سر به مدت دوبار در روز می تواند با ریزش موی سر در اثر بیماری خودایمنی آلوپسی آره اتا (طاسی منطقه‌ای) مقابله کند و آن را به تاخیر بیاندازد.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف سیر به طور موثرتری از داروهای کورتیکواستروئیدی عمل کرده و می تواند با علائم این بیماری خود ایمنی مقابله کند، به طوری که بیمار کمتر دچار ریزش مو شده و حتی مناطق ریخته شده مجدداً دارای فولیکول مو می‌شوند.

از دیگر خواص سیر مقابله با بیماری آلزایمر و نیز دیابت است.

سیر را می توان به صورت خام، پخته، سرخ شده یا کبابی مصرف کرد اما دانشمندان توصیه می کنند افراد سیر را به صورت خام مصرف کنند تا بیشترین بهره را از مزایای درمانی آن بدست آورند.

سیر حاوی انواع آنتی اکسیدان ها و مواد مفید است که باعث بالا رفتن مکانیسم های حفاظتی بدن شده و به این ترتیب فرد کمتر به انواع بیماری ها و عفونت ها مبتلا می شود.

برای استفاده از سیر می توانید آن را به سالاد یا سس خانگی اضافه کنید، همچنین به تمامی مواد غذایی پروتئینی از جمله گوشت قرمز و سفید و نیز ماهی می توان سیر افزود.


باشگاه خبرنگاران جوان

بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

به منظور افتتاح طرح مشترک سد قیزقلعه‌سی؛ سفر رئیس‌‌جمهور به تبریز/ بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی/ رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد/ علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

افشاگری یک مقام صهیونیستی علیه نتانیاهو

بمباران منزل همسر مستندساز معروف ایرانی در لبنان + تصاویر

بن بست در مذاکرات تجاری چین و عربستان؛ در سایه فشار آمریکا

متقاضیان خودروهای برقی حتما بخوانند/ اعلام رسمی اسامی ۵ مدل خودرو برقی برای عرضه

۵ دلیل کاهش قیمت دلار؛ از مداخله بازارساز تا فشار فروش در بازار

زمان واریز حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته مشخص شد

افشاگری درباره پشت‌پرده سرکوب اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس گوش‌به‌فرمان ثروتمندان حامی رژیم صهیونیستی

برنامه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴

وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله

آقای گل رسما به استقلال برگشت

پرچم‌های ایران و جمهوری آذربایجان در پروژه مشترک مرزی/ تصاویر

دلار به 1402 برگشت

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟

رهبر انقلاب از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند/ نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد/ کتاب باید همواره در سبد خرید و در مجموعه اوقات مردم جای خاص خود را داشته باشد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست