گزارش/

پشت پرده کشف جسد روزنامه‌نگار مصری در یک ویلای لوکس/ ویلای خون آلود ولادیمیر زلینسکی در مصر !

«به تازگی خبر کشف جسد "محمد العلاوی"، روزنامه نگار مصری که اقدام به افشاگری علیه ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین درباره خرید یک ویلای لوکس در مناطق ساحلی مجاور با دریای سرخ(در مصر) کرده بود، منتشر شده است. خبری که گمانه زنی های مختلفی را در مورد دست داشتن مستقیم نیروهای اوکراینی در این رویداد به همراه داشته است.»
کد خبر: ۲۹۰۲۳۶
تاریخ انتشار:۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ - 29 December 2023
پشت پرده کشف جسد روزنامه‌نگار مصری در یک ویلای لوکس/ ویلای خون آلود ولادیمیر زلینسکی در مصر !


به گزارش روزپلاس، در اوایل شهریور ماه سال جاری بود که یک روزنامه نگار تحقیقی در مصر با نام "محمد العلاوی"، در افشاگری گفت که "ولادیمیر زیلنسکی" رئیس جمهور اوکراین، اقدام به خرید یک ویلای لوکس 5 میلیون دلاری در مصر کرده است. بنا بر آنچه العلاوی گفته بود، ویلای مذکور در مناطق ساحلی و گرانقیمت مجاور با دریای سرخ واقع شده است. 

نام محل مذکور، استراحتگاه "الجونه" است که البته محمد العلاوی به این مسله اشاره کرده که رئیس جمهور اوکراین ویلای خود را به نام، و از طریق مادرِ همسرش خریداری کرده است(وی اسناد مختلفی را در این رابطه منتشر کرده بود). بر اساس آنچه العلاوی گفته بود، این ویلا در تاریخ 16 می سال 2023 میلادی خریداری شده است. بلافاصله پس از افشاگری العلاوی علیه ولادیمیر زیلِنسکی، سیلی از تهدیدات علیه او روانه شد. موضوعی که خودِ محمد العلاوی نیز به آن اشاره داشت. 

با این حال، نکته قابل تامل این است که به تازگی خبری دال بر این مساله منتشر شده که جسد العلاوی در شرایطی که آثار ضرب و شتم را بر بدن داشته، در شهر "غردقه" مصر کشف شده است. در این راستا، برادر محمد العلاوی در گفتگو با رسانه ها گفته است که پلیس مصر بر  این باور است که قتل برادرش، توسط نیروهای اوکراینی و به دلیل افشاگری وی علیه ولادیمیر زیلِنسکی رئیس جمهور اوکراین انجام گرفته است. 

همان زمانِ افشاگری اولیه محمد العلاوی علیه ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین و اقدام وی در خرید یک ویلای لوکس در جوار سواحل دریای سرخ، بسیاری از ناظران و تحلیلگران به این مساله اشاره کردند که این رویداد، می تواند نمودی عینی از سواستفاده مقام های ارشد اوکراین از کمک های مالی اعطایی کشورهای غربی و به طور خاص دولت آمریکا به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه باشد. 

 پیشتر نیز شماری از مقام های نظامی و سیاسی اوکراین به دلیل سواستفاده از منابع مالی مذکور، با برخوردهای قضایی رو به رو شده بودند. با این حال، افشای سواستفاده مالی زیلنسکی از این منابع مالی، رویدادی قابل توجه است. اساسا به همین دلیل هم برخی منتقدان رئیس جمهور اوکراین بر این باورند که نیروهای اوکراینی دست به کار شده اند و سعی کرده اند با قتل محمد العلاوی، صورت مساله فساد رئیس جمهور اوکراین را به کل پاک کنند. 

ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین از ابتدای جنگ کشورش با روسیه، مدام سعی داشته و دارد تا از خود تصویر یک قهرمان را نزد افکار عمومی اوکراین و همچنین جهان بسازد. سخنرانی های احساسی وی در کشورهای دیگر، بارها و بارها از سوی رسانه های جریان اصلی غربی پوشش داده شده و سیلی از تمجید و تحسین‌ها را از او برانگیخته است. 

با این حال، سواستفاده های احتمالی وی از کمک های مالی اختصاص داده شده از سوی کشورهای غربی به اوکراین جهت جنگ با روسیه، تا حد زیادی این تصویرِ برساحته را مخدوش کرده و البته که می تواند ضربه ای مهلک را نیز به موضع و موقعیت اوکراین در بحوحه جنگ با روسیه وارد کند. 

طرح اسناد مختلف مبنی بر خرید یک ویلای لوکس 5 میلیون دلاری توسط ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کشور مصر و در عین حال انتشار مطالب جدید در مورد خرید احتمالی خانه از سوی زیلنسکی در آمریکا در مدت اخیر، همه و همه سوال های مختلفی را دال بر این مساله ایجاد کرده‌اند که به راستی هدف رئیس جمهور اوکراین از دست زدن به این قبیل اقدامات چیست و اساسا به چه دلیل افشاگری‌ها علیه وی در رابطه با مسائلی از این دست تا این حد افزایش یافته اند؟ 

جالب است که اخیرا برخی منابع از اراده زیلنسکی جهت کسب تابعیت ایالات متحده آمریکا خبر داده اند! مسائلی که همه و همه در کنار یکدیگر، می توانند تکه مهمی از یک پازل گسترده و بزرگتر را تکمیل کنند که تصویر نهایی ساخته شده در این پازل، چیزی جز شکست نهایی برای اوکراین در جنگ با روسیه نیست. البته که دخالت احتمالی نیروهای اوکراینی در قتل محمد العلاوی نیز به معنای نقض حاکمیت ملی کشور مصر است که این مساله هم می تواند چالش های جدی را برای اوکراینی ها در ادامه راه ایجاد کند. 
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

با اعلام رسمی وزارت ورزش تمام مسابقات ورزشی ایران لغو شد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست