در حاشیه اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگ و اخلاق ورزش کشور/

واکنش وزیر ورزش به اتهام جعل امضا در استقلال و ابطال مجوز خودرو فوتبالیست‌ها

وزیر ورزش و جوانان گفت: نتایج بررسی درباره اتهام جعل امضاء در باشگاه استقلال به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۰۷۳
تاریخ انتشار:۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ - 24 December 2023
واکنش وزیر ورزش به اتهام جعل امضا در استقلال و ابطال مجوز خودرو فوتبالیست‌ها


به گزارش روزپلاس، کیومرث هاشمی، عصر یک‌شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگ و اخلاق ورزش کشور در واکنش به اتفاقات اخیر بعد از برگزاری داربی و ماجرای مطرح شده در خصوص جعل امضا توسط باشگاه استقلال و بی اخلاقی‌های صورت گرفته در این خصوص گفت: عموما  ذات جامعه ورزش در موضوعات فرهنگی غالب بر سایر موضوعات است. گاهی موضوعاتی مطرح می‌شود که شاید اصل و اساس آن واقعی نباشد، هر آن چه اتفاق می‌افتد وظیفه داریم آن را پیگیری کنیم.

او افزود: وقتی این اتفاق رخ داد به همکارانم  در حراست مرکزی دستور پیگیری دادم و آن چیزی که واقعیت دارد به سمع و نظر مردم می‌رسد. بهتر است برای جامعه ورزش و خصوصا جامعه فوتبال نگرانی ایجاد نکنیم. ان‌شاءالله موضوع را بررسی می‌کنیم و نتایج بررسی را به صورت شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد.

وزیر ورزش در واکنش به لغو مصوبه‌ی واردات خوردو فوتبالیست‌ها در آستانه‌ی جام ملت‌ها و این که آیا این موضوع انگیزه‌ی فوتبالیست‌ها را کاهش نمی‌دهد؟ گفت: در گذشته هیات وزیران محبت داشت و مصوبه واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها را مصوب کرد اما بعد از چند سال این مصوبه در آستانه‌ی جام ملت ها باطل شد و نگرانی‌هایی ایجاد کرد.

هاشمی اضافه کرد: من خدمت مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری گفتم که ملاحظات این‌چنینی داشته باشند البته دولت مصمم و به دنبال آن است که برای تمام رشته‌های ورزشی شرایطی فراهم کند تا هم این مشکل حل شود و هم ظرفیت‌های جدیدی برای قهرمانان رشته‌های دیگر فراهم شود تا دغدغه‌های آن‌ها نیز مرتفع شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این که چه نمره‌ای به جایگاه فرهنگ در ورزش ایران می‌دهد؟ تصریح کرد: واقعیت این است که اثر فرهنگ در ورزش در زمان‌های مختلف متفاوت است؛ اما انتظار ما به عنوان یک کشور مسلمان باید خیلی بیش‌تر از این‌ها باشد. ما باید به فکر گرفتن نمره بیست در فرهنگ باشیم. هر اقدامی که انجام می‌شود به این منظور است که دغدغه‌ها کم‌تر شود و این کمک تمام جامعه ورزش را می‌طلبد. از فدراسیون گرفته تا ورزشکار، هیات استانی و غیره همه باید دست به دست بدهیم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی در ورزش گفت: این حرکت جدیدی بود که همکاران ما در معاونت فرهنگی وزارت ورزش انجام دادند؛ به هر حال اصل نظام ورزش بر مبنای فرهنگ است و ورزش در دنیا نیز همان گونه تعریف شده است.

او افزود: تمام ظرفیت‌های ورزشی در بحث فرهنگ خلاصه شده، اگر دقت کرده باشید در صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع ورزشی‌ها در تمام نکات مطرح شده بر موضوعات فرهنگی تاکید دارند. احترام به پرچم و سرود ملی از جمله نکات فرهنگی است و وقتی ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کرده و اقدام فرهنگی انجام می‌دهند دنیا این اقدام فرهنگی را می‌بیند. در ورزش ما نیاز به اقدام ویژه‌ای داریم به خصوص در حوزه رفتار حرفه‌ای مربیان و ورزشکاران آن و بهترین مسیر توسعه‌ی رفتار حرفه‌ای توسط ورزشکاران و خود مربیان هستند. اقدامی که همکاران ما در معاونت فرهنگی در دستور کار قرار دادند، تربیت مربیان فرهنگی در ورزش است. امیدوار هستیم مجموعه فدراسیون‌ها و مدیران ورزش کشور همت خود را در این زمینه بیشتر  کنند تا بتوانیم با تربیت این گونه مربیان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها که بعضا توسط رسانه‌ها مطرح می‌شوند برطرف شود و روزی شاهد باشیم زیبایی‌های ورزش که در موضوعات فرهنگی خلاصه می‌شود از طریق رسانه تقدیم مردم شود.

کیومرث هاشمی افزود: باید اخلاق حرفه‌ای را در بین مربیان و ورزشکاران تقویت کنیم. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و در مجلس و دولت کمیسیون‌های تخصصی ما کمیسیون‌های فرهنگی است.

وی گفت: این مسیرها شروعی است برای رسیدن به اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ورزش خوب داشته باشیم باید به تربیت مربی فرهنگی در ورزش توجه کنیم. اگر این اتفاق بزگ بیفتد، توانسته‌ایم رسالت بزرگ خود را که تقویت رفتار حرفه‌ای در ورزش است را محقق کنیم. یکی از اصلی‌ترین موضوعات مثل کشتی، فوتبال و رشته‌های رزمی این است که رفتار حرفه‌ای تقویت شود. وقتی ورزشکار پول حرفه‌ای می‌گیرد باید رفتارش هم حرفه‌ای باشد. و این گونه نباشد که فقط قرارداد حرفه‌ای و مالی که می‌بندد مورد توجه قرار بگیرد.

او خاطرنشان کرد: در بحث ورزش حرفه‌ای و اخلاقی مقام معظم رهبری به موضوعات فرهنگی رایج در ورزش زورخانه‌ای تاکید زیاد داشتند که ما باید از این نکات استفاده کنیم و آن را به دنیا بشناسانیم.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

با اعلام رسمی وزارت ورزش تمام مسابقات ورزشی ایران لغو شد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست
آخرین اخبار