ویژه/

مخرج مشترک تندروها در تخریب و تضعیف قوه‌قضائیه/ بازخوانی کذب‌سرایی و تحریف واقعیت با هدف تشویش اذهان و تخریب قوه‌قضاییه توسط چهره‌ها و رسانه‌های تندرو

آغاز پروژه تخریب و تضعیف قوه قضائیه با انتشار برخی تصاویر قدیمی مربوط به سال‌های گذشته در فضای مجازی کلید خورد.
کد خبر: ۲۸۸۵۵۶
تاریخ انتشار:۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ - 14 November 2023
مخرج مشترک تندروها در تخریب و تضعیف قوه‌قضائیه/ بازخوانی کذب‌سرایی و تحریف واقعیت با هدف تشویش اذهان و تخریب قوه‌قضاییه توسط چهره‌ها و رسانه‌های تندرو



به گزارش روزپلاس، در اردیبهشت ماه سال جاری، محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در یک پیش‌بینی دقیق که قطعا براساس اطلاعات دقیق صورت گرفته عنوان کرد هجمه‌ها به دستگاه قضا در سال ۱۴۰۲ از حیث «تعداد افراد هجمه‌کننده»، «نوع» و همچنین «وسعت» افزایش پیدا خواهد کرد.

حالا پس از گذشت چندماه، افزایش هجمه‌ها به دستگاه قضا با تحریف واقعیت و نشر اکاذیب توسط رسانه‌ها و افراد شاخص تندرو در دو طیف سیاسی مرسوم به وضوح قابل مشاهده است.

اول؛ انتشار اخبار قدیمی و سوخته

آغاز پروژه تخریب و تضعیف قوه قضائیه با انتشار برخی تصاویر قدیمی مربوط به سال‌های گذشته در فضای مجازی کلید خورد.

دوم؛ قلب واقعیت در ماجرای بازداشت سرپرست فرمانداری قزوین

در حالی که به واسطه حکم تعلیقی اسلامی صدر، به استاندار توصیه شده بود که از ایشان در این پست استفاده نشود، اما وی به سرپرستی فرمانداری منصوب شد. وی با شکایت شاکی خصوصی مجددا محکوم و بنابر این حکم تعلیق شده‌اش (که مربوط به سال ۹۹ بوده) لازم الاجرا شده و راهی زندان شد. برخی افراد این موضوع را طوری بازگو کرده این فرد به خاطر مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه محکوم شده است.حال آنکه واقعیت آن است، اسلامی با شکایت خصوصی و نه حتی در دوره ریاست فعلی قوه قضاییه محکوم شده بود.

سوم؛ اتهام به قوه‌قضائه در آنتن زنده صداوسیما

 پدر شهید عزیز‌ عجمیان در آنتن زنده تلویزیون اظهارات خلاف واقعی را به قوه‌قضائیه نسبت داد، اظهاراتی که با توجه به فضاسازی‌های صورت گرفته و اطلاعات غلط القا شده به پدر شهید، بیان آن قابل پیش‌بینی بود. دعوت از ایشان در آنتن زنده تلویزیون و پخش کامل گفتگو با وجود امکان قطع برنامه به واسطه اختلاف زمانی چند ثانیه‌ای تا پخش، قابل تامل بوده و علامت سوالی بزرگ ایجاد می‌کند، که آیا این حاشیه سازی برای قوه قضائیه توسط مدیران ارشد سازمان صداوسیما قابل پیش‌بینی نبود؟

چهارم؛ تداوم خط تضعیف قوه در پرونده شهید عجمیان توسط تندروها

 برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و افراد تصمیم‌ساز در صداوسیما با اقدامات میدانی و پخش ویدیو در فضای مجازی، صحبت‌های خلاف واقع پدر شهید عجمیان را تصدیق کردند و این ماجرا تا جایی پیش رفت که سعید قاسمی(همان فردی است که گفته بود اگر فائزه هاشمی به زندان برود ریشم را میزنم اما فراموش کرد) با لباس نظامی «که طبق اخبار برای نشر اکاذیب و تهدید در یک پرونده دیگر متهم شده است» «برای نزدیک کردن ذهن مخاطب» به میدان امد و با سر زدن به خانواده عزیز این شهید مظلوم به آنها گفت حرف شما درست است و برآن پا فشاری کنید. 

پنجم؛ تکمیل پازل توسط روزنامه اعتماد

در ادامه خط تخریبی، روزنامه اعتماد برای تکمیل پازل مصاحبه‌ای با برادر شهید عجمیان منتشر می‌کند، که خود حاوی اطلاعات نادرست و گاها خلاف واقع است.

 ششم؛ ادعای کذب نماینده پایداری

خضریان نماینده پایداری مدعی می‌شود شبنم نعمت‌زاده متهم اقتصادی در زندان نبوده و متواری شده ‌است، هرچند این ادعا به سرعت توسط قوه‌قضائیه تکذیب می‌شود اما کماکان یک سوال مهم و اساسی مطرح است. نماینده مجلسی که به راحتی و با یک تماس تلفنی می‌توانست درباره این پرونده استعلام بگیرد، چرا و با چه هدفی چنین ادعای کذبی را رسانه‌ای کرده است؟

هفتم؛ تهمت جدید، تکرار ادعا

هفته‌نامه ۹دی در یادداشتی مدعی می‌شود فرزندان مصدق معاون اول رییس‌جمهور آزاد هستند در حالی که فرماندار قزوین با پابند بیرون از زندان است.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که پرونده فرزندان معاون اول قوه‌قضائیه در مرحله بازپرسی است و طبق قانون اگر قرار تعیین نشود تخلف قضایی صورت گرفته است و طبق قانون متهم می‌تواند با تامین وثیقه تعیین شده آزاد شود.   از سویی دیگر در یک بازی حرفه‌ای با کلمات سرپرست فرمانداری قزوین، فرماندار معرفی شده و اجرای حکم تعلیقی مربوط به سال ۹۹ زیرسوال برده می‌شود. 

مخرج مشترک دو جریان تندرو

بررسی چند مورد از نشراکاذیب و تهمت‌ها به قوه قضائیه نشان می‌دهد دو جریان تندرو  با اهداف متفاوت، مخرج مشترکی برای تخریب قوه پیدا کرده‌اند.

جریانی به ظاهر سوپرانقلابی که معتقد است قانون باید در راستای امیال آن‌ها باشد، خودشان و دوستانشان مصونیت داشته باشند و رقبایشان تند و تیز و بدون هیچ تخفیف و بخشش محکوم شوند و در‌ این راستا حتی دست به خبرسازی و تحریف واقعیت نیز می‌زنند.

جریان دیگر به ظاهر منتقدین و اصلاح‌طلبانی که برای سرپوش بر اقدامات خلاف قانون خود و همچنین تسویه حساب بر سر برخوردهای قاطعانه قوه با تخلفات از هر فرصتی برای تخریب قوه قضائیه استفاده می‌کنند.

لزوم برخورد با تحریف‌کنندگان و ناشرین اخبار کذب 


حفاظت از امنیت روانی جامعه، یکی‌ از موارد احیای حقوق عامه است، و قوه‌قضائیه وظیفه دارد در مواردی که برخی با انتشار اخبار نادرست با اهداف خاص باعث تضعیف یک قوه و بی اعتمادی مردم به نهاد قضایی کشور می‌شوند و امنیت روانی جامعه را بازیچه‌ی اهداف خود می‌کنند، بدون توجه به  سوگیری‌های سیاسی و جایگاه افراد با آنان طبق قانون برخورد کند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به ملکوت اعلی پیوست/ امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند

مشخصات فنی هلیکوپتر رئیس جمهور چه بود؟

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست