در نشست خبری در بیروت/

امیرعبداللهیان: سناریوها طراحی شده و دست همه روی ماشه شلیک است/ اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در اختیار مقاومت است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت: من در گفتگو با رهبران دریافتم پاسخی که داده خواهد شد پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.
کد خبر: ۲۸۷۳۷۴
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 14 October 2023
امیرعبداللهیان: سناریوها طراحی شده و دست همه روی ماشه شلیک است/ اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در اختیار مقاومت است


به گزارش روزپلاس، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در لبنان گفت: یکی از اقداماتی دبیرکل او آی سی تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مسائل فلسطین است، از جمله جمع آوری همه مستندات از جنایات رژیم صهیونیستی برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و ملی کشورها.

در تاریخ هفت دهه گذشته بارها از طریق فلسطینی‌ها و مراکز حقوق بشری شکایت‌های بین‌المللی مطرح شده اما به دلیل برخوردهای غیرعادلانه در این مسیر مشکل‌ها و چالش‌هایی برای فلسطینی‌ها بوجود آمده است. در تماس تلفنی با آقای گوترش به ایشان گفتم که این مسئله و پیگیری حقوق جنایات رژیم از وظایف اصلی جامعه جهانی از جمله سازمان ملل است. علی رغم تداوم جنایت علیه غیرنظامیان در غزه رهبران مقاومت از امکانات و روحیه بالا برخوردارند.

مقاومت همه سناریوهای ممکن را در مقابل خود قرار داده است

وزیر خارجه ایران گفت: مقاومت همه سناریوهای ممکن را در مقابل خود قرار داده است. مقاومت به تنهایی قادر است که هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی بالایی برخوردارند. ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات جنگی به صورت سیاسی و رسانه‌ای حمایت می‌کند. امروز مقاومت در شرایطی قرار دارد که همه نیازهای فناورانه را خود تهیه می‌کند. ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات و رفع محاصره غزه ادامه خواهیم داد.

امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات الاقصی پیروزمندانه بار دیگر این را به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیلی است که رژیم اسرائیل در بدترین وضعیت قرار دارد و عملیات الاقصی شاهدی است بر آن.

امیرعبداللهیان درباره پیام قدرت‌های سیاسی در لبنان و احتمال باز شدن جبهه جنوب لبنان گفت: امنیت لبنان برای همه و ایران مهم است. در خصوص گشوده شدن جبهه‌های جدید هر احتمالی متناسب با وضعیت میدان متصور است.

رهبران مقاومت از انسجام عالی برخوردارند

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ساعت صفر برای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: امروز رهبران مقاومت از انسجام عالی برخوردارند. همه سناریوها را طراحی کردند و دست همه روی ماشه شلیک است. در صورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و کنشگرانی که حامی جنگی افروزی رژیم اسرائیل هستند پاسخ در زمان مناسب و مورد نظر مقاومت انجام خواهد شد. من در گفتگو با رهبران دریافتم پاسخی که داده خواهد شد پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.

عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل به کلی از روی میز کنار رفته است

وی درباره مذاکرات آمریکا و عربستان برای معاهده دفاعی و تاثیر عملیات الاقصی بر آن گفت: آنچه که در خبرها در خصوص عادی سازی روابط عربستان با رژیم جعلی مطرح شده اکنون با شرایط جدید منطقه به کلی از روی میز کنار رفته است. مقاومت راسا از توانمندی بالا برای پاسخ در صورت تداوم محاصره غزه برخوردار است. یکی از مقامات یک کشور اروپایی در روزهای گذشته گفت عملیات الاقصی به همه ثابت کرد موضوع فلسطین زنده است و کسی نمی‌تواند فلسطین را از صفحه روزگار حذف کند.

کشورها هرگز موضوع فلسطین را از دستورکار خارج نخواهند کرد

امیرعبداللهیان در خصوص صحبت‌ها با عربستان گفت: برای اولین بار آقای رئیسی و آقای بن سلمان در چند شب گذشته با هم صحبت کردند. این گفتگوها در سایه فضای جدید حاکی از روابط خوب بین ایران و عربستان است. تهران و ریاض بر حمایت از فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های جنگی در غزه اتفاق نظر دارند. امروز عمده رهبران غرب و کشورهای عربی اتفاق نظر دارند عملیات طوفان الاقصی پاسخ خودجوشی بود به تندروی‌های نتانیاهو در ماه‌های گذشته. نه عربستان و نه هیچ یک از کشورها هرگز موضوع فلسطین را از دستورکار خارج نخواهند کرد.

برخی شهرک‌های صهیونیستی و مراکز نظامی در کنترل نیروهای مقاومت است

وزیر خارجه ایران در خصوص احتمال سفر به دیگر کشورها و کوچ اجباری مردم غزه گفت: در موضوع کوچ اجباری ساکنان غزه آنچه که می‌بینیم نشانگر آن است که رژیم اسراییل به جای مقابله در میدان جنگ، حمله به کودکان و غیرنظامیان را در دستورکار قرار داده است. این در حالی است که رهبران مقاومت تاکید کردند برخی شهرک‌های صهیونیستی و برخی مراکز نظامی در کنترل نیروهای مقاومت است. صهیونیست‌ها آنقدر آشفته هستند که حتی قادر به بازپس گیری این مراکز و شهرک‌ها در روزهای گذشته نبودند. علی رغم برخورداری از حمایت یکجانبه آمریکا باز از روی ضعف صرفا به حمله نظامی به غیرنظامیان روی آوردند.

سید حسن نصرالله مرد عمل است

امیرعبداللهیان در ادامه درباره دیدارش با دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در دیدار با آقای نصرالله در جریان آخرین تحولات میدانی مقاومت و جنوب لبنان قرار گرفتم. همه جهانیان می‌دانند که سید حسن نصرالله مرد عمل است. او بالاترین نقش را برای امنیت لبنان و منطقه در اختیار داشته است، لذا به آنچه که سید حسن می‌اندیشد شامل امنیت لبنان و امنیت پایدار در منطقه است. حزب الله با در نظر گرفتن جمیع جهات به حمایت خود به شکل مقتضی اقدام می‌کند. روش آقای نصرالله این است که اقدام می‌کند و بعد توضیح می‌دهد. هنوز مقاومت فلسطین برای نشان دادن واکنش‌های قوی از توامندی بالایی برخوردار است. دریافتم با توجه به سناریوهای حزب الله هرگونه اقدامی یک زلزله بزرگ علیه صهیونیست‌ها خواهد بود.

بر اساس درکم از واقعیت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنان در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایات اسرائیل علیه شهروندان و غیرنظامیان فورا متوقف شود، شاید ساعات دیگر دیر باشد. هنوز فرصت سیاسی برای جلوگیری از بحران گسترده در منطقه وجود دارد. امروز بعد از این کنفرانس با نماینده دبیرکل سازمان ملل در منطقه دیدار خواهم داشت و می‌گویم همچنان فرصت سیاسی وجود دارد اما فردا دیر است.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

۳ سریال جدید در تلویزیون/ رضا عطاران؛ شخصیت اصلی سریال

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

نقد و سیاست