آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌ریاضی و فنی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۳۵۳۲
تاریخ انتشار:۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ - 05 July 2023
آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲


به گزارش روزپلاس، در اولین روز برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲ هزار و ۱۰۲ داوطلب سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر به رقابت می‌پردازند؛ به این ترتیب که کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز عصر امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت می‌پردازند. 

داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان‌های خارجی نیز فردا پنجشنبه ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار می‌کنند و به این ترتیب داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی به رقابت خواهند پرداخت.

در مجموع یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

در آزمون امسال، داوطلبان "گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی" دو دفترچه پرسشنامه دارند، دفترچه اول ریاضی شامل ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه وقت برای پاسخگویی و دفترچه دوم شامل سؤالات فیزیک شامل ۳۵ سوال و ۴۵ دقیقه وقت برای پاسخگویی، شیمی ۳۰ سؤال و ۴۵ دقیقه و در مجموع داوطلبان باید به ۱۰۵ سوال در ۱۴۵ دقیقه پاسخ دهند.

پرسشنامه داوطلبان "گروه آزمایشی علوم تجربی" یک دفترچه زیست شناسی شامل ۴۵ سؤال و ۴۵ دقیقه دفترچه دوم سؤالات فیزیک شامل ۴۰ سؤال با ۴۰ دقیقه وقت و سؤالات شیمی شامل ۳۵ سؤال و ۳۵ دقیقه وقت، دفترچه سوم شامل سؤالات ریاضی با ۴۰ سؤال و زمین شناسی با ۱۵ سؤال است.

این داوطلبان هم در مجموع باید به ۱۵۵ سؤال در ۱۸۰ دقیقه پاسخ دهند. داوطلبان آزمون بهیاری هم یک دفترچه دیگر پرسشنامه دارند که شامل ۳۰ سؤال است و باید در ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان "گروه آزمایشی علوم انسانی" دو دفترچه دارند، دفترچه یک شامل سؤالات ریاضی ۲۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سؤال و ۳۰ دقیقه و سؤالات علوم اجتماعی و روانشناسی ۳۰ سوال و ۲۵ دقیقه برای پاسخگویی است.

همچنین دفترچه دوم شامل سؤالات زبان عربی ۲۰ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات تاریخ و جغرافیا ۲۵ سوال و ۲۰ دقیقه و سؤالات فلسفه و منطق ۲۹ سوال و ۲۰ دقیقه، سؤالات اقتصاد شامل ۱۵ سؤال و ۱۵ دقیقه است. این داوطلبان در مجموع ۱۶۰ سؤال دارند که باید در ۱۶۰ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهند.

داوطلبان "گروه آزمایشی زبان‌های خارجی" یک دفترچه با یک پاسخنامه مجزا دارند که شامل آزمون اختصاصی زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی روسی و ایتالیایی است. این دفترچه ۷۰ سؤال دارد و داوطلبان باید در ۱۰۵ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهند.

داوطلبان "گروه آزمایشی هنر" نیز یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند، این دفترچه شامل سؤالات درک عمومی هنر ۵۰ سوال با ۵۰ دقیقه زمان، سؤالات درک عمومی ریاضی و فیزیک با ۳۰ سوال و ۴۰ دقیقه، سؤالات خلاقیت تصویری و تجسمی با ۲۰ سوال و ۲۵ دقیقه است و این داوطلبان در مجموع ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه وقت پاسخگویی دارند.

داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر در برخی رشته ها مانند نقاشی، مجسمه سازی و غیره شرکت کرده اند تا ۱۹ تیر مهلت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای شرکت در آزمون عملی ثبت نام کنند، آنها می توانند حداکثر در دو رشته نام نویسی کنند.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت اول و دوم برگزار می شود.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ چگونه گذشت؟

روند نام‌نویسی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از هشتم آبان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۱۴ آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور  ۲۲ آبان نیز به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا فرایند ثبت نام خود را انجام دهند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دادند. نوبت اول آزمون ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامگاه نهم اسفند به صورت کارنامه حاوی نمرات خام روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانستند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز از ۱۵ فروردین امسال آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور یکبار هم امکان ثبت‌نام با تاخیر را برای داوطلبانی که فرصت ثبت‌نام پیدا نکرده بودند، منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش فراهم کرد و در نهایت حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.
برچسب ها: روزپلاس ، کنکور
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

فروش ۹۰۰ هزار یورویی یک دستمال سفری با امضای لیونل مسی

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست