پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه طرح دارویار از جیب مردم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه بودجه اجرای طرح دارویار را از ۱۰۵ همت به ۶۵ همت کاهش داد، ۴۰ همت کم آوردیم و ۴۰ هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت دارو را مردم باید از جیب خود بدهند.
کد خبر: ۲۸۲۴۷۴
تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ - 09 June 2023


به گزارش روزپلاس، فاطمه محمدبیگی امروزدرجلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد سلامت امروز به یکی از چالشی‌ترین مباحث حکمرانی کشور تبدیل شده و به نظر می‌رسد که سازمان برنامه و بودجه به اقتصاد سلامت اولویت ندادند و البته مسئله استانی نیست،‌ بلکه کشوری است.

وی با اشاره به مشکلات تامین دارو، درمان و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکهبرای جبران حذف ارز ترجیحی حوزه دارو باید 105 هزار میلیارد تومانتخصیص وسازمان‌های بیمه‌گر داده می‌شد تابتوانند مابه‌التفاوت قیمت دارو را تامین کنند کهدر نهایت دارو به دست مصرف‌کننده با قیمت مشابه قبل یا قیمتتعدیل‌یافته برسد.

محمدبیگیاضافه کرد: با وجود اینکه تخصیص 105 همت را برای اجرای طرح دارویار به دولت پیشنهاد دادیم، اما سازمان برنامه و بودجه 105 همت را به 65 همت کاهش دادو چون 40 همت کم آوردیم،40 هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت دارورا مردم باید از جیب بدهند که بخشی از مردم همایثارگران شریف هستند.

وی ادامه داد: این را اعلام کردیم وگفتیم که تا خردادماه می‌توان دارو را تامین کرد. از این به بعد بحث دارو بهمشکل مبدا خواهد شد،چرا که مجبوریم هزینه دارو رااز جیب مردم پرداخت کنیم که موجب می‌شود قیمت دارو بالا برود.بنابراین شرکت‌های بیمه‌ای، داروسازان، داروخانه و آزمایشگاه‌داران مجبورند با قیمت بالا و نقد دارو تهیه کنند و سطح خدمات به مردم عادی و ایثارگران کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به کمبود منابع دولتی در حوزه سلامت استان قزوین گفت: سرانه تخت بیمارستانی، سرانه توزیع پزشک وسرانه درمانی پایین است و استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر خدمات درمانی دولتی کمتری دارد؛در حالی که خدمت‌گیرنده زیادی داریم.

محمدبیگی با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی در قزوین بیشتر از بیمارستان‌های دولتی هستند، گفت: دومین رتبه سرانه بیمارستان‌های بخش خصوصی را در کشور داریم و به همین خاطر کوچک‌ترین عدم ارائه خدمت در بخش خصوصی می‌تواند امنیتی شود و خودش را نشان دهد.

بیمارستان‌های خصوصی به مسئولیت اجتماعی در قبال ایثارگران عمل کنند

وی افزود: اگر بیمارستان‌های خصوصی می‌خواهند در حکمرانی سلامت این استان مشارکت داشته باشند، ما همشرط و شروطی برای آنها داریم. همه‌چیز با قانون حل نمی‌شود و خیلی از مسائل با مفاهمه، دور هم نشستن و با قرارهایی که بین خودمان می‌گذاریم، حل می‌شود.

محمدبیگی با اشاره به حضور 2 تا 3 هزار نفر ایثارگر در استان قزوین گفت: از این تعداد200 تا 300 نفر ایثارگر بدحال داریم. آیا نمی‌توانیم به این تعداد خدمت ارائه کنیم؟ بیمارستان بخش خصوصی باید پای کار بیایندو از جایگاه مسئولیت اجتماعی مشارکت کنندکه این موضوعدر قانون آمده است.

بیمارستان‌های خصوصی قرارداد بیمه خود با ایثارگران رلا لغو کردند

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین هم در این جلسه از لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی با خانواده شهدا و ایثارگران انتقاد کرد و گفت: با وجود که وضعیت پرداخت حق بیمه ایثارگران و خانواده شهدا نسبت به گذشته بهتر شده است، اما امروز تاخیر در پرداخت حق بیمه را علت لغو قرارداد مراکز درمانی خصوصی با بنیاد شهید عنوان می‌کنند.

سمیه اسمعیلی اضافه کرد: این در حالی است که بیشتر ایثارگران ترجیح می‌دهند برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند و استقبال از خدمات درمانی بیمارستان خصوصی بیشتر از مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایثارگران مجبورند هزینه‌های درمانی خود در بیمارستان‌های خصوصی را با قیمتی گزاف بپردازند و بعد با تهیه فاکتور این خدمات هزینه آن را از شرکت بیمه‌گر دریافت کنند که این فرآیند شان ایثارگران و خانواده شاهد در استان قزوین را مخدوش کرده است.

اسمعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های یادشده خصوصی هستند، لغو قرارداد برای تامین هزینه‌های درمانی خانواده‌های شهدا و ایثارگران بی‌معنی است و دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید به عنوان دستگاه حاکمیتی به این حوزه ورود کند و مشکل ایثارگران و خانواده شهدا را برطرف سازد.

ساماندهی برگزاری یادواره‌های شهدا با راه‌اندازی کارگروه تخصصی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی برگزاری یادواره‌های شهدا و جلوگیری از موازی‌کاری را ضروری توصیف کرد و گفت: برای این منظور باید کارگروهی مشترک شکل بگیرد تا برگزاری رویدادهای یادواره شهدا به صورت تخصصی و حرفه‌ای از سوی دستگاه‌ها پیگیری شود.

عباس کاظمی همچنین با اشاره به مشکلات بیمه درمانی ایثارگران تصریح کرد: باید یک کمیته هماهنگی بین دانشگاه علوم‌پزشکی، بنیاد شهید، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های استان قزوین شکل بگیرد تا بتوانیم از طریق توافق مشکلات عدم ارائه خدمت بخش خصوصی به خانواده شاهد و ایثارگر استان قزوین را مرتفع کنیم.

وی به اجرای طرح سپاس از خانواده شهدا هم اشاره کرد و افزود: اگر این طرح در قالب یک رزمایش توسط مدیران و مسئولان برگزار شود، نقش مهی در ارتقای روحیه خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین خواهد داشت. برنامه اجرای این رزمایش باید توسط بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین و زیر نظر این دستگاه تهیه، تدوین و به اجرا گذاشته شود.


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

انتصاب رسمی یک ایرانی در AFC

قیمت مصوب لاستیک اعلام شد

شرایط فروش و پیش فروش پژو ۲۰۷ اتوماتیک (اردیبهشت ۱۴۰۳)+ جدول

تماس امیرعبداللهیان با همتای صربستانی خود سیاست قطعی ایران، حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان است 

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

شهاب زاهدی ارزشمندترین بازیکن جی لیگ

چقدر خونریزی در پریود طبیعی است؟

حمایت AFC از پیشنهاد فلسطین برای تحریم اسرائیل

نظر دیوان عدالت درباره افزایش حقوق بازنشستگان

بهره‌مندی از خدمات بانکداری الکترونیکی در گوشی‌های آیفون با استفاده از اپلیکیشن‌های همراه بانک نسخه ios

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه ریزشی شد

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

شرایط استخدام معلمان بازنشسته اعلام شد

عملیات تخریبی «تکفیری»های فرهنگی علیه نرگس آبیار کارگردان پروژه‌های اقتباسی و خاص سوشون و بامداد خمار

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

پایانِ عمرِ «رای لیستی»/ رای دهندگان در‌ دور‌ دوم انتخابات هم به ترکیبی از چند لیست رای دادند/ کدام جناح پیروز انتخابات مجلس شد؟ + جزئیات نظرسنجی روزپلاس

همه دارندگان طلا، ارز، خودرو و مسکن مشمول مالیات شدند؟/ اعلام جزییات یک مصوبه مالیاتی

مدیرعامل سپاهان اصفهان معرفی شد + سوابق

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

وقتی آمریکا مدعی توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود/ دروغگویی بایدن جنایت نتانیاهو

هدیه رونالدو به کاپیتان تیم زنان النصر + عکس

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

نقد و سیاست