نشست خبری/

جزئیاتی از بازداشت عضو دفتر شهردار تهران/ طبق قانون مدیران باید در معرفی متخلفان اهتمام ورزند / علت بازداشت می‌تواند ارتشا باشد که دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد‌شد

سخنگوی قوه قضاییه در جمع اهالی رسانه حضور یافت و به سوالات آنها پیرامون ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحویل خودرو به برخی نمایندگان،جزئیات بازداشت مدیران سازمان محیط زیست،دستگیری یکی از اعضای شهرداری تهران و ... پاسخ داد.
کد خبر: ۲۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار:۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 09 May 2023
جزئیاتی از بازداشت عضو دفتر شهردار تهران/ طبق قانون مدیران باید در معرفی متخلفان اهتمام ورزند / علت بازداشت می‌تواند ارتشا باشد که دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد‌شد



به گزارش روزپلاس، مسعود ستایشی در نشست خبری امروزسخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به روزپلاس در خصوص دستگیری عضو شهرداری تهران گفت: دستگاه های مختلفی را داریم که وقتی عضوی از آنها دچار تخلف می شود طبق قانون رفتار میکند. در واقع خود مسیول متولی باید به کشف جرم کمک کند ضمن اینکه در قانون هم مدیران باید در معرفی متخلفان اهتمام ورزند که در این مورد همکاری صورت گرفته مهم و قابل تقدیر است. سخنگو دستگاه قضا تاکید کرد: علت بازداشت عضو دفتر شهردار تهران می‌تواند ارتشا باشد که دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد‌شد.

ستایشی با اشاره به اجرای حکم دادگاه حبیب اسیود مشهور به چعب گفت: حبیب اسیود مشهور به چعب یکی از مشهورترین و بی‌پرواترین جنایتکارانی بود که از کشتن مردم بی‌گناه کشورمان ابایی نداشت.اسیود طبق اظهارات خود به این قتل‌ها افتخار می‌کرد. در پرونده او رد پای سرویس‌های آمریکایی کاملا هویداست.

وی تاکید کرد: حکم حبیب اسیود پس از مراحل متکثر قانونی بنا به مستندات صادر و به مرحله اجرا درآمد.
اجرای حکم او نشان می‌دهد هیچ جنایتکاری اعم از خرد و کلان در امان نیست و قوه قضاییه هیچ تعارفی با جنایتکاران ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص موضوع ادعای علیرضا بیگی درباره واگذاری خودرو تاکید کرد که در حال رسیدگی است؛ در این خصوص نیاز است استعلاماتی از مراجع ذیربط گرفته شود پس از این کار پرونده تکمیل شده و اقدامات بعدی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود:ادعایی توسط علیرضا بیگی، نماینده مجلس صورت گرفته و مراتب به دادستانی کل کشور منعکس شده است. از مدعی دعوت شده اظهارات او با دقت کامل استماع شده و این موضوع در حال رسیدگی است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اینکه میزان جریمه مدیران اسبق بانک مرکزی چقدر است و اگر نتوانند آن را پرداخت کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: اتهام افراد یاد شده مشارکت در قاچاق کالا و ارز است که   به جزای نقدی و میزان دو برابر معادل ریالی در زمان تخلف محکوم شدند. اینکه سرانجام کار چیست؟  اصول دادرسی و اجرای احکام قطعی وجود دارد و به صورت کلی  قانونگذار گفته که اگر نتوانند پرداخت کنند به تبع برای تادیه حقوق دولت،  بازداشت خواهند شد.

ستایشی در ادامه شهادت شهید حمیدرضا الداغی را نماد کامل امر به معروف و نهی از منکر خواند و تاکید کرد:

 کسانی که به افراد عامر به معروف و ناهی از منکر تعرضی انجام دهند در صورت اثبات به اشد مجازات محکوم می‌شوند و هیچ تخفیفی در مورد آنها صورت نخواهد گرفت.

سخنگو دستگاه قضا در خصوص بازداشت ۲ متهم در سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:۲ نفر متهم در این زمینه هستند که اتهامشان اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع است.نفر اول این پرونده جلب شده و با قرار تامین وثیقه و صدور قرار قبولی وثیقه آزاد شده است.

وی افزود:اتهام نفر دوم پولشویی و منع تصدی بیش از یک شغل بوده که پس از جلب و دلالت و صدور قرار وثیقه و قرار قبولی وثیقه آزاد است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت یک پرونده کلاهبرداری کثیرالشاکی با موضوع فروش خودرو در قالب شرکت ساپرا خودرو ایرانیان در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران است که  بعضی شکات تماس گرفتند و از روند رسیدگی به این پرونده ناراضی بودند و صحبت‌هایی مبنی بر اعمال نفوذ را  مطرح کرده‌اند و این پرونده از دادسرای یک ناحیه به ناحیه دیگر  ظاهرا جابجایی داشته است، گفت: اینکه ۱۰۰ نفر شاکی دارد و اسم شکات مجهول است و اسمی نیاوردید و می گویید اعمال  نفوذ شده و جامعه ای خدمتگذار و فعال در قوه قضاییه را زیر سوال می برید درست نیست و خواهشمندیم در طراحی سوال رعایت جامع جوانب شود. ما همه فکرمان این است اخلاق، محوریت داشته باشد.
سخنگو دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره اینکه رییس قوه قضاییه اخیرا در خصوص ارایه لایحه حجاب و عفاف به دولت صحبت کرده است و جزییات این لایحه چیست؟ گفت: پیش نویس لایحه عفاف و حجاب در ۹ ماده در معاونت حقوقی قوه قضاییه تهیه و پس از تصویب رییس قوه قضاییه به دولت ارسال شده است.

وی افزود: این لایحه در کمیسیون قضایی دولت در حال بررسی است و پس از بررسی تقدیم هیات می‌شود.

وی افزود: نظرات کامل برای لایحه اخذ شده و امیدواریم معطلی زیادی برای تصویب لایحه نداشته باشیم و امیدواریم این لایحه مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس طی کند و به قانون تبدیل شود.
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر