در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/

رئیسی: 95 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است/ کار اقتصادی و تجاری را به مذاکرات گره نزده‌ایم/ آمریکا پیمان‌شکنی کرد/ اروپا نقض تعهد کرده است

رئیس‌جمهور در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کار دانش بنیان اتفاقات خوبی افتاده و این افتخار بزرگی است و 95 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است.
کد خبر: ۲۸۱۰۹۳
تاریخ انتشار:۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 07 May 2023
رئیسی: 95 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور در حال تولید است/ کار اقتصادی و تجاری را به مذاکرات گره نزده‌ایم/ آمریکا پیمان‌شکنی کرد


به گزارش روزپلاس، سیدابراهیم رئیسی در نشست پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد منشأ ارتباط اقتصادی و تجاری بین ایران و دیگر کشورها خواهد شد و سطح ارتباطات تجاری ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیشتر به صنعت نفت و گازش شناخته می‌شد اما دیگر توانمندی‌های کشور به دلیل اینکه تاکید روی نفت و گاز بود مورد غفلت قرار گرفته است؛ هم در معرفی و هم در ارتباطات با این حوزه. به همین دلیل سطح روابط اقتصادی ما با کشورها می‌تواند به سطح بالاتری برسد.

رئیسی یادآور شد: حتماً ظرفیت دیگر کشورها برای بازرگانان و فعالان ما باید شناخته شود. یکی از وظایف مهم دفترهای بازرگانی ما در کشورها همین امر است. در این دوره تلاش کردیم با فعال کردن این دفترها چنین ماموریتی را انجام دهیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: برگزاری این رویداد هم به شناخت این ظرفیت‌ها کمک می‌کند. بعد از شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی که ابعادی مختلفی دارد، اینکه ۷۰۰ مجموعه بزرگ اقتصادی در این نمایشگاه فعلی حاضر شوند زمینه‌ای برای کار تجاری در ایران است.

وی با بیان اینکه محصولات ما امروز در کشورهای همسایه و دنیا قابل‌ رقابت با کشورهای مدعی در آن محصولات محسوب می‌شود، گفت: هم در حوزه دارو و هم در تجهیزات پزشکی کارهای بزرگی در حوزه دانش‌بنیان انجام شده است. اینکه ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و صادر می‌شود، افتخار است. در صنایع فولادی کارهای بزرگی انجام شده و در حال انجام است. همچنین در پتروشیمی و معادن فعال در کشور هم کارهای قابل‌توجهی در این مدت انجام شده و در دست اقدام است.

رئیسی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند یکی از محل‌های بازدید تجار خارجی باشد، اظهار کرد: هیئت‌های اقتصادی دیگر کشورها و روسای جمهورشان از این بخشها بازدید کردند و در شگفت بودند که با همه تحریم‌ها ما به این جایگاه دست یافته‌ایم. صنعت دفاعی و هسته‌ای که به کنار اما دشمنان برای اینکه بسیاری از دیگر بخش‌های دانش و علم و فناوری به دست ما نرسد تلاش‌های فراوانی می‌کنند ولی دانش در بسیاری حوزه‌ها از جمله صنایع دفاعی و هسته‌ای بومی‌سازی شده است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: محققان ما در این زمینه‌ها نه تنها به بومی‌سازی دانش صورت داده‌اند بلکه صاحب نظریه هم هستند و این امر با کمک دانش‌بنیان‌ها پیش رفته است.

وی تصریح کرد: اینکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد فشارهای حداکثری ما به ایران مفتضحانه شکست خورده است، نشان از این دارد که دانشمندان ما توانسته‌اند تحریم‌ها را دور بزنند و آن‌ها را خنثی کنند. اما به این کارهایی که انجام شده نباید بسنده کرد بلکه باید گام‌های بلندی برای آن برداشت.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه از خام‌فروشی باید جلوگیری کرد و به کار دانش‌بنیان اهمیت داد، اظهار کرد: امروز شرایط خوبی برای تولید شکل گرفته و از تولیدکنندگان می‌خواهم به سمت تولید حرکت کنند. زمینه باید برای بالاترین کیفیت و کمیت که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی را داشته باشد، فراهم شود. ارزان‌فروشی هم در این زمینه تاثیر خود را دارد و از همین جهت رغبت بیشتری برای صادرات کالا وجود دارد. نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و باید به این نکته توجه داشت که کیفیت کالا برای عرضه بهتر آن اهمیت بسیاری دارد.

رئیسی یادآور شد: ما رشد و تولید کشور را بند به مذاکرات سیاسی نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. ما از موضع عزت همه مذاکرات را دنبال می‌کنیم و این آمریکا است که پیمان‌شکنی کرد و میز مذاکره را ترک کرد. این اروپاست که نقض تعهد کرده است و در عین حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پانزده بار اعلام کرده که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما حرف منطقی و متین داریم، ما سخنان عقلانی داریم و خود اروپایی‌ها هم اعلام کرده‌اند که حرف‌های قابل‌دفاعی دارید ولی ما کار اقتصادی و تجاری را به مذاکرات گره نزده‌ایم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: صادرات بیش از ۵۰ میلیارد دلاری رکورد چهل ساله ماست و نشان می‌دهد دولت در رونق دادن به تولید و حمایت از آن مصر است.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر