در مراسم رژه روز ارتش/

رئیسی: نیروهای آمریکایی هرچه زودتر منطقه را ترک کنند/ کوچکترین اقدامی علیه کشور با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود

رئیس‌جمهور در مراسم رژه روز ارتش با تاکید بر اینکه کوچکترین اقدامی علیه کشور توسط دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود گفت: پیام نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.
کد خبر: ۲۸۰۱۹۹
تاریخ انتشار:۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ - 18 April 2023
رئیسی: نیروهای آمریکایی هرچه زودتر منطقه را ترک کنند/ کوچکترین اقدامی علیه کشور با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود


به گزارش روزپلاس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه (۲۹ فروردین‌) طی سخنانی پیش از آغاز مراسم رژه روز ارتش که در مقابل حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران شاخصه هایی همچون خداباوری، خودباوری و مردم باوری دارد.

وی افزود: خود باوری ارتش باعث شده در عرصه‌های علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه بگیرد. همگان معارف هستند که ارتش ما، مجهز، به روز و به هنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است. این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش ایجاد شده است. ارتش مجهز ما تجهیزات را با تکه بر علم و فناوری و دانش و ابتکار خود دارد. از دانش خود بهره می‌برد اما مبتنی بر کار بومی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه ما می‌توانیم است. ارتش ما در برابر ماشینی ها احساس کمبود نمی‌کند بلکه در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور فرصت می‌سازد و فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف زمینه پیشرفت برای کشور و خود قرار داده است. امروز دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند. دولت خود را موظف می‌داند که دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.

رئیسی با بیان اینکه ارتش مردم باور و جلوه ارتش برای مردم است، گفت: ملت نگاه می‌کنند تا هر جا حادثه‌ای مانند سیل و زلزله و کرونا باشد ارتش را کنار خود حس می‌کند. این حس مردم است که ارتش در مشکلات کنار او است. ارتش سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و نیروهای بعثی است که هم پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و هم در اقیانوس‌ها از منافع جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند.

وی با بیان اینکه بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند، تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی و توان رزمی ما حتما به نفع منطقه است بارها مسئولین منطقه به ما گفته‌اند توان جمهوری اسلامی در عرصه‌های سخت برای نجات ما آمده است و بر هیچ کس در منطقه پوشیده نیست چگونه ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ما در برابر تهدیدات از تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه دفاع کردند.

رئیسی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در همه مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از امنیت کشور حراست و پاسداری می‌کند و اجازه نمی‌دهد کوچکترین نا امنی ایجاد گردد، آسمان کشور ما در همه نقاط این منطقه امن‌ترین آسمان است، دریای منطقه ما و خلیج همیشه فارس نیز همینطور که این اقتدار، حضور و شجاعت مثال زدنی است.




وی افزود: دشمنان تصور کردند بعد از جنگ تحمیلی و دفاع جانانه نیروهای مسلح از وطن، اخلالی در نیروهای مسلح و توان آنها واقع شد اما علاوه بر اینکه  همان زمان با دادن شهدای عالی قدر‌ و ۴۸ هزار شهید و جانبازان بسیار جانانه از کشور، وطن، مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و هم امروز دژ محکمی  تشکیل دادند که در پرتو آن مردم امینت، رفاه، آسایش، زندگی و کسب و کار داشته باشند و این جای شکر گزاری به درگاه با عظمت کبریایی دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جای تشکر از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا دارد و جا دارد از فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد مشترک نیروهای مسلح و همه کسانی که برای توانمند شدن هرچه بیشتر نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران اندیشه و تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر شود. به سهم خود به عنوان خدمتکار در این کشور صمیمانه از همه فرماندهان عالی، افسران، درجه داران، سربازان و نیروهای مسلح تشکر و تقدیر دارم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند یادآور شد: شما دیدید نیروهای مسلح ما چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند. دیدید فرماندهان ارتش ما و شهید سلیمانی چگونه برای امنیت منطقه تلاش کردند. قدرت جمهوری اسلامی و توان رزمی حتما به نفع امنیت منطقه است و بارها مسئولین منطقه به ما گفتند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وقت نیاز کنار آن‌ها بوده‌اند.

رئیسی تاکید کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خود و منطقه است. حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تهدید می‌کند اما نیروهای مسلح ما در هرکجا از منطقه هستند امنیت ساز هستند. نیروهای مسلح ما در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده و منطقه را امن کردند اما بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: قدرت نیروهای مسلح ما به نفع امنیت منطقه است و بر هیچکس پوشیده نیست که نیروهای مسلح ما چگونه از تمامیت ارضی و امنیت کشورهای منطقه حراست کردند. دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

به منظور افتتاح طرح مشترک سد قیزقلعه‌سی؛ سفر رئیس‌‌جمهور به تبریز/ بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی/ رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد/ علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

سرمایه بانک رفاه کارگران ۳۳ برابر شد

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

این کشور مشتری زعفران ایران است

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

نقد و سیاست
آخرین اخبار