آینده کامپیوتر‌ها چگونه خواهد بود؟

وقتی کاربر می‌خواهد رایانه جدیدی بخرد، رایانه‌های سنتی دیگر چندان اهمیتی ندارند، بلکه رایانه‌های جدید باید پا به عرصه بگذارند.
کد خبر: ۲۷۷۱۳۴
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ - 15 February 2023
به گزارش روزپلاس، "سوین شولتز" نویسنده مجله آلمانی "Computer Bild" در ارتباط با آینده رایانه‌های سنتی گفت: روشن است که لپ تاپ‌ها در حال حاضر بر بازار رایانه‌های شخصی تسلط دارند، تا جایی که سه چهارم دستگاه‌های جدید را تشکیل می‌دهند. 

این کارشناس آلمانی عمده دلیل این امر را به سهولت بیشتر در استفاده و حمل ونقل لپ تاپ‌ها برای کاربران ربط می‌دهد، اما در همین حین تأکید می‌کند که رایانه‌های سنتی هنوز جایگاه خود را از دست نداده‌اند و نمی‌توان به آن‌ها به عنوان مدل‌های قدیمی نگاه کرد.

ماتیاس ولندورف، نویسنده مجله آلمانی"Inside-Digital.de" نیز توضیح می‌دهد: رایانه‌های سنتی چیزی بیش از جعبه‌های محاسباتی بزرگ هستند، زیرا این نوع دستگاه‌ها در حال حاضر در مدل‌هایی با اندازه‌های بسیار فشرده و رابط‌های ظریف موجود هستند که می‌توانند به راحتی با دکور ادغام شود. 

طرفداران بازی

علاوه بر این، رایانه‌های سنتی برای کاربرانی که به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند یا می‌خواهند سیستم مخصوص خود را طراحی کنند، مورد توجه هستند. ولفگانگ پاولر، نویسنده مجله آلمانی «Chip» گفت: علاقه‌مندان به بازی و همچنین کاربرانی که می‌خواهند رایانه‌هایی با کارایی بیشتر و نویز کمتر داشته باشند، معمولاً به رایانه‌های سنتی متکی هستند.

این کارشناس آلمانی تأکید کرده است که رایانه‌های سنتی با سرعتی برابر با لپ تاپ‌ها در معرض گرمای بیش از حد قرار نمی‌گیرند، علاوه بر این که بدنه بزرگتر آن‌ها امکان نصب فن‌های بزرگتر را فراهم می‌کند که برای به دست آوردن عملکرد خنک کنندگی مشابه فن‌های کوچک نصب شده در لپ تاپ‌ها در دمای پایین کار می‌کنند، از این رو صدای کمتری ایجاد می‌کند.

شولتز نیز افزود: پردازنده‌های سریع گرمای بیشتری تولید می‌کنند و کارت‌های گرافیک به ۳۰۰ وات یا بیشتر انرژی نیاز دارند و فضای کافی برای همه این‌ها در لپ‌تاپ‌های ظریف وجود ندارد.

ارتقای سخت افزاری

علاوه بر عملکرد خنک‌کننده بهتر، رایانه‌های سنتی مزیت تعویض تراشه‌ها یا آنچه به عنوان ارتقای سخت‌افزاری شناخته می‌شود را نیز دارند. شولتز توضیح داده است: ویژگی ارتقاء سخت افزاری در لپ تاپ‌ها در دسترس نیست، زیرا پردازنده‌ها از طریق سوکت نصب نمی‌شوند و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را تعویض کرد، علاوه بر این بسیاری از قطعات به برد اصلی لحیم شده اند. 

رم در لپ تاپ‌ها قابل افزایش یا تعویض نیست و حتی در صورت امکان در برخی موارد نیاز به کاربران با تجربه و همچنین پشتیبانی تکنسین‌های حرفه‌ای دارد.

رایانه‌های سنتی معمولاً از نظر ارتقاء سخت افزاری دارای مزیت آشکاری هستند، زیرا کاربر می‌تواند به راحتی تراشه‌های رم را حذف و جایگزین کند. ولندورف ادامه داد: افزایش تعداد دیسک‌های سخت در رایانه‌های سنتی نیز برای کاربر آسان است.

پورت‌های اتصال

علاوه بر این، رایانه‌های سنتی معمولاً از نظر پورت‌های اتصال بسیار انعطاف پذیر هستند. ولندورف افزود: استفاده از بسیاری از تجهیزات جانبی مانند صفحه کلید، ماوس، چاپگر، اسکنر و دو نمایشگر در رایانه‌های سنتی مشکلی ندارد.

همیشه پورت‌های USB اضافی برای شارژ گوشی هوشمند و ذخیره داده‌ها بر روی حافظه‌های USB یا هارد دیسک‌های خارجی وجود دارد.

رایانه‌های سنتی می‌توانند به عنوان سرور‌های رسانه‌ای برای ذخیره تصاویر، موسیقی و فیلم‌ها مورد استفاده قرار گیرند و وقتی صحبت از کتابخانه خانگی به میان می‌آید، رایانه‌های سنتی مزایای قابل توجهی را حتی در زمینه کاهش هزینه‌ها ارائه می‌دهند.

به طور کلی، با توجه به اینکه رایانه‌های سنتی هزینه مناسب و نحوه نگهداری آسانی دارند، نمی‌توان از استفاده آن‌ها در اتاق‌های اداری یا سالن‌های بازی صرفنظر کرد؛ بنابراین انتظار نمی‌رود که این نوع رایانه‌ها به هیچ وجه از بین بروند.

باشگاه خبرنگاران
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

به منظور افتتاح طرح مشترک سد قیزقلعه‌سی؛ سفر رئیس‌‌جمهور به تبریز/ بازدید مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان از سد قیز قلعه‌سی/ رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد/ علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

افشاگری یک مقام صهیونیستی علیه نتانیاهو

بمباران منزل همسر مستندساز معروف ایرانی در لبنان + تصاویر

بن بست در مذاکرات تجاری چین و عربستان؛ در سایه فشار آمریکا

متقاضیان خودروهای برقی حتما بخوانند/ اعلام رسمی اسامی ۵ مدل خودرو برقی برای عرضه

زمان واریز حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته مشخص شد

وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله

آغاز فروش و پیش فروش ۲ محصول سایپا | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

۵ دلیل کاهش قیمت دلار؛ از مداخله بازارساز تا فشار فروش در بازار

افشاگری درباره پشت‌پرده سرکوب اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس گوش‌به‌فرمان ثروتمندان حامی رژیم صهیونیستی

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

آقای گل رسما به استقلال برگشت

دلار به 1402 برگشت

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

رهبر انقلاب از سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند/ نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد/ کتاب باید همواره در سبد خرید و در مجموعه اوقات مردم جای خاص خود را داشته باشد

احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

نقد و سیاست
آخرین اخبار