پولیتیکو: اروپایی ها درمورد طرح های انرژی اختلاف نظر دارند

تارنمای پولیتیو نوشت: سران اروپا در نشست اخیر خود سوالاتی در حوزه انرژی را بی پاسخ گذاشتند و تصمیم گیری نهایی درباره قیمت های بسیار بالای انرژی را به نشست های آینده موکول کردند.
کد خبر: ۲۶۷۰۳۲
تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 08 October 2022
پولیتیکو: اروپایی ها درمورد طرح های انرژی اختلاف نظر دارند


به گزارش روزپلاس، پولیتیکو افزود: نشست روز جمعه که بسیار بیشتر از حد انتظار به طول انجامید و منعکس کننده اختلافات عمیق بین کشورها در مورد بهترین روش کاهش هزینه های انرژی بود - هیچ پیشرفت مشخصی در یک سری از پیشنهادها از جمله طرح بحث برانگیز  تعیین سقف قیمت گاز نداشت.

این گزارش می افزاید: در حالی که این اجلاس از نظر فنی، یک گردهمایی غیررسمی بود؛ به این معنا رهبران فقط اصولاً می‌توانستند به توافق های اولیه دست یابند، تداوم اختلاف در حوزه انرژی بر چالش های پیش روی رهبران اروپایی تأکید داشت. با توجه به تشدید جنگ  اوکراین، نشانه ای دال بر فروکش کردن عواملی که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند وجود ندارد.

«شارل میشل» که ریاست این نشست را بر عهده داشت، گفت برگزاری جلسات غیررسمی بدون فشار برای تصمیم گیری «مفید» است. او گفت که این نشست ها به رهبران اروپایی این امکان را می‌دهد که «دیدگاه ها و حساسیت‌های متفاوت» را مشخص کنند.

پولیتیکو در ادامه نوشت: با این حال، تاکنون، به نظر می رسد تنها توافق این است که اتحادیه اروپا نیاز به توافق دارد.

بن بست کنونی، تمرکز شدیدی بر نشست رسمی رهبران اتحادیه اروپا در ۲۰ و ۲۱ اکتبر (اواخر ماه مهر) دارد. کمیسیون اروپا تأیید کرده که پیشنهادات بیشتری را قبل از این گردهمایی ارائه خواهد کرد.

به نوشته این رسانه، برخی از کشورها می خواهند برای جبران هزینه گاز به مردم مبالغی را پرداخت کنند. برخی دیگر نیز به سادگی دنبال تعیین سقف قیمتی خرید گاز برای اتحادیه اروپا هستند و برخی هم به روش های ترکیبی از این دو متوسل شده اند.

همچنین بحث‌های شدیدی درباره افزایش بدهی مشترک اتحادیه اروپا برای حمایت از هزینه های فزاینده انرژی توسط مردم وجود داشته است. اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، این ایده را در کنفرانس مطبوعاتی  روز جمعه رد و تاکید کرد که بودجه های قبلی که برای کمک به مقابله با بیماری کرونا اختصاص یافته می تواند به این مسیر جدید هدایت شود.

طرح شولتس احتمالاً کسانی را که قبلاً از تصمیم برلین برای رونمایی از یک صندوق ۲۰۰ میلیارد یورویی به عنوان یارانه پرداخت قبوض انرژی ناامید شده‌اند، ناامید تر خواهد کرد.

«پتر فیالا» نخست وزیر جمهوری چک، که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و میزبان  نشست غیر رسمی روز جمعه بود، بدون اشاره مستقیم به آلمان، هشدار داد.: ما باید قوانین کمک های دولتی را رعایت کنیم. نمی توانیم تنها راه حل های ملی داشته باشیم، ما به راه حل های اروپایی نیاز داریم.

به همین ترتیب، اورسولا فون در لاین، رئیس آلمانی کمیسیون اروپا، گفت: «ما باید بازار واحد خود را حفظ کنیم و از تکه تکه شدن جلوگیری کنیم.

پولیتیکو در بخشی از گزارش خود به اختلاف نظر روسیه و آلمان بر سر خط لوله «میدکت/MidCat» که به انتقال گاز از شبه جزیره ایبری از فرانسه به آلمان و فراتر از آن کمک می کند اشاره کرد و نوشت: فرانسه با این طرح مخالفت کرده است و استدلال می کند که رفع بحران کنونی بسیار طولانی خواهد بود و صرفاً اتکا به سوخت های فسیلی را تداوم می بخشد اما آلمان معتقد است که این خط لوله می تواند به بهبود بحران انرژی اروپا کمک کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی خود از پاسخ به این سوال که آیا اختلاف ها بین فرانسه و آلمان تا پایان اجلاس بهتر شده یا خیر، طفره رفت.

او گفت که نقش فرانسه این است که «در مواجهه با تنش ها، دیدگاه های مخالف را متحد کند. مکرون همچنین از طرح آلمان برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد یورو برای مقابله با بحران انرژی انتقاد کرد.

پولیتیکو نوشت: حتی قبل از اینکه رهبران به این اختلافات شدید بر سر انرژی برسند، آن ها باید به موضوع پرتنش دیگری نیز می پرداختند: جنگ اوکراین.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر از طریق ارتباط ویدیویی در جمع رهبران حاضر در نشست غیر رسمی سخنرانی کرد. دو روز پیش نیز او در جمع گسترده تری از رهبران اروپایی سخنرانی کرده بود.

رئیس جمهوری اوکراین در سخنان خود بار دیگر از رهبران خواست سلاح های بیشتری را به اوکراین اختصاص دهند؛ این یک موضوع عذاب آور برای کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان و فرانسه است که با فشار برای افزایش محموله های تسلیحاتی خود مواجه هستند.

شارل میشل بعد از نشست روز جمعه بر حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین تاکید کرد. اما جزئیات کمی در مورد طرح اتحادیه اروپا برای افزایش کمک به کی یف ارائه داد.

فون در لاین نیز بیان کرد که اتحادیه اروپا باید حمایت مالی خود از اوکراین را افزایش دهد. این موضوع یکی دیگر از مسائل تنش آفرین در اتحادیه اروپا است، زیرا کشورهای این مطقه هنوز هم درباره چگونگی ساختار کمک مالی ۹ میلیارد یورویی که اتحادیه به اوکراین وعده داده است، اختلاف نظر دارند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اجاق گاز باعث آسیب ریه‌ها می شود

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

سرمربی سابق استقلال: برخی ها فوتبال حرفه ای را با فوتبال خیابانی اشتباه گرفته‌اند

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد/ رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌نماید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کردند/ شنبه ‌ها تعطیل می‌شود/ موافقت مجلس با تعطیلی روزهای شنبه

ادعای عجیب رسانه صهیونیست درباره پایگاه سری حماس در ترکیه

انتصاب رسمی یک ایرانی در AFC

ضیایی رسماً رئیس آکادمی استقلال شد

وضعیت وخیم انسانی در رفح؛ قصد رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار بر فلسطینی‌ها

استقبال نخست وزیر ویتنام از توسعه روابط پلیسی با ایران

«حسین مکی» هم‌رزم شهید زاهدی و یکی از فرماندهان حزب الله لبنان به شهادت رسید

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

عملیات تخریبی «تکفیری»های فرهنگی علیه نرگس آبیار کارگردان پروژه‌های اقتباسی و خاص سوشون و بامداد خمار

شرایط استخدام معلمان بازنشسته اعلام شد

پایانِ عمرِ «رای لیستی»/ رای دهندگان در‌ دور‌ دوم انتخابات هم به ترکیبی از چند لیست رای دادند/ کدام جناح پیروز انتخابات مجلس شد؟ + جزئیات نظرسنجی روزپلاس

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

همه دارندگان طلا، ارز، خودرو و مسکن مشمول مالیات شدند؟/ اعلام جزییات یک مصوبه مالیاتی

جزئیات قیمت امروز دلار و سکه در بازار تهران

رئیسی: دشمن دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است/گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی

«نقطه گیر» مذاکرات آتش‌بس کجاست؟/ دست‌های بسته و چالش‌های مهم نتانیاهو!

مدیرعامل سپاهان اصفهان معرفی شد + سوابق

تاکید رئیس‌جمهور بر استراتژی «هم موشک هم مذاکره»  نشان از قدرت داخلی و بین‌المللی ایران است/ غرب دریافته که نمی‌تواند با شیوه‌های تهاجمی با ایران رفتارکند

وقتی آمریکا مدعی توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود/ دروغگویی بایدن جنایت نتانیاهو

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

نقد و سیاست
آخرین اخبار