خضریان: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به بارگذاری اطلاعات توسط مردم شده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه وام ودیعه مسکن منوط به بارگذاری اطلاعات توسط مردم در سامانه املاک و اسکان شده است.
کد خبر: ۲۶۶۶۵۰
تاریخ انتشار:۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ - 03 October 2022
خضریان: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به بارگذاری اطلاعات توسط مردم شده است


به گزارش روزپلاس، علی خضریان در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: در این جلسه آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، علت تاخیر پرواز هواپیماها و تدابیر آن دستگاه، وضعیت بهبود راه‌ها و جاده‌های حادثه خیز، اجرایی نشدن تبصره ۲ ماده ۵ قانون جامع حمایت از معلولان و همچنین اقدامات وزارت راه در اجرای قوانین بالادستی مرتبط با حوزه راه و شهرسازی بررسی شد.

وی توضیح داد: با وجودی که سامانه املاک و اسکان به عنوان یک بانک اطلاعاتی مهم برای اصول اطلاعات مرتبط با مالکین و مستاجران و همینطور دریافت مالیات از خانه‌های خالی در کشور پیش‌بینی شده اما از تکالیف قانونی عدول شده به طوری که اطلاعات خوداظهاری مردم در این سامانه بنا به دلایلی از بین رفته است لذا باید وزارت راه و شهرسازی اقدامات جدی برای تکمیل اطلاعات صورت گیرد. مقرر شد به صورت پیوسته جلسات منظمی در کارگروهی متشکل از کارشناسان کمیسیون، مرکز پژوهش‌ها و وزارت راه شهرسازی برای اجرایی شدن هرچه سریعتر این سامانه و جبران عقب ماندگی‌ها تشکیل شود.

خضریان ادامه داد: این سامانه منبع اصلی اطلاعاتی برای دریافت مالیات از منازل خالی و کاهش سوداگری در کشور است که باید قانون هر چه سریعتر اجرایی شود همچنین با برنامه‌ریزی و دعوت عمومی، اطلاعات مردم در آن بارگذاری شده است. براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه وام ودیعه مسکن منوط به بارگذاری اطلاعات توسط مردم در این سامانه شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه موضوع تحقق ساخت چهار میلیون مسکن در پایان دولت سیزدهم مورد بررسی قرار گرفت، افزود: براساس گزارش ارائه شده در بسیاری از شهرهای کوچک، اراضی مورد نیاز تملک شده و یا با مشارکت وزارتخانه‌ها کار ساخت آغاز شده اما مشکل اصلی مشارکت نکردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و همچنین کمبود تامین مالی صندوق ملی مسکن است همچنین براساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر مالیات‌های حوزه مسکن باید به صندوق ملی مسکن واریز شود اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته لذا مقرر شد جلسه‌ای مشترک با حضور بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری علل تامین منابع صندوق ملی مسکن تشکیل شود.

خضریان با اشاره به پیگیری معضل حوادث جاده‌ای و بهبود نقاط حادثه خیز در سطح کشور گفت: قوانین متعددی در حوزه کاهش حوادث جاده‌ای و رانندگی در کشور وجود دارد به طوری که براساس آمار، شاهد افزایش این حوادث با وجود قوانین در سال گذشته بودیم و بیمه ها هزینه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومانی بابت هزینه حوادث جاده‌ای پرداخت می‌کنند. این موضوع متوجه بخش‌های مختلف از جمله راهداری، صنعت خودروسازی، پلیس راهور و نهادهای فرهنگ‌ساز می‌شود.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده، تاکید شد که باید دوربین‌های راهداری به طور منظم نوسازی، به روز و عملیاتی شده و در اختیار راهور قرار گیرند، همچنین جلسه مشترکی با حضور مسئولان راهور برای بهره‌برداری بهتر از امکانات سخت افزاری نظیر دوربین‌ها تشکیل شود تا بتوانیم از ۲۰۰۰ دوربین راهداری برای کاهش حوادث جاده‌ای بهره برداری بیشتری انجام دهیم.

خضریان با اشاره به پیگیری اجرای ماده ۵ قانون جامع حمایت از معلولان گفت: موانع اجرای این بخش از قانون تا حدودی رفع شده است و اعتبارات آن از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با پیگیری‌های کمیسیون اصل نود پیش بینی شده است. اختلاف حقوقی در مورد شمول‌ شرکت‌های خصوصی و عمومی در مورد متن قانون بر طرف شد. سازمان بنادر و کشتیرانی ،شهرداری‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی خود را برای ارائه بلیط رایگان و نیم‌بها مطابق قانون اعلام کردند و وزیر راه و مدیران راه آهن نیز متعهد به پیگیری اجرای این قانون شدند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به ملکوت اعلی پیوست/ امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند

مشخصات فنی هلیکوپتر رئیس جمهور چه بود؟

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست