خطیب نماز جمعه تهران/

زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند/ فریادمان برای حل مشکلات اقتصادی کمتر از مقوله حجاب نبوده است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی خوش درخشیده‌اند.
کد خبر: ۲۶۰۶۳۲
تاریخ انتشار:۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ - 29 July 2022
زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند/ فریادمان برای حل مشکلات اقتصادی کمتر از مقوله حجاب نبوده است


به گزارش روزپلاس؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته (۷ مرداد ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای تقوای الهی گفت: سرنوشت سعادتمندانه ما با انس با خداوند رقم خواهد خورد. برای سعادت باید از دل از همه به غیر از ذات خداوند برید. به نظر می‌رسد کمال این موضوع در آن است که همان گونه که به مردم دلبسته نیستیم، به سلامتی، ثروت و هر آنچه از دست خواهد رفت دلبسته نباشیم چراکه آنچه نزد ما است از بین می‌رود و آنچه نزد خداست باقی می‌ماند.

وی با اشاره سیل در مناطق مختلف کشورمان عنوان کرد: این روزها کشور ما شاهد حادثه سیل در استان فارس و امامزاده داوود بوده است و تعدادی از هموطنان به رحمت خدا رفتند و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند. برای جانباختگان طلب عفو و مغفرت و برای بازماندگان آنها طلب صبر و اجر داریم. همچنین برای مصدومان از خداوند تقاضای شفای عاجل داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار امامان جمعه کل کشور، تصریح کرد: فرمایشات ایشان می‌تواند منشور امامان جمعه باشد که چه رفتاری با مردم داشته باشند، چگونه خطبه بخوانند و بسیاری از مطالب فراوان دیگر که حائز اهمیت بودند. فرصت پرداختن به همه جزئیات این فرمایشات وجود ندارد؛ اما به یک سرفصل که درباره حجاب و عفاف بود، خواهم پرداخت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با الهام از فرمایشات رهبری باید به سه نکته درباره حجاب و عفاف اشاره کنم؛ نکته اول درباره ترویج بی‌حجابی و شبهه افکنی درباره آن است که در چند هفته اخیر غربی‌ها به شدت به آن دامن زده‌اند. این اقدام آنها عقده‌گشایی از تلاش مذبوحانه آنها است. غرب فکر می‌کند تا زمانیکه زن از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود پیشرفت نمی‌کند اما با کمال ناکامی برعکس این موضوع را در ایران و بعد از انقلاب اسلامی دیدند که زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و … خوش درخشیده‌اند.

وی متذکر شد: دشمن از این موضوع عصبانی شده است و تجلی عصبانیت خود را با شبهه افکنی علیه حجاب نشان داده‌اند. در واقع قرارگاه فرهنگی علیه حجاب و قرارگاه ترویج بی‌حجابی آنجاست. دشمن در این باره فرماندهی می‌کند و به منکر بی‌حجابی می‌پردازند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نحوه و دستورالعمل نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: نکته دوم درباره نهی از منکر در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. بر اساس کلام قرآن، «گفتار» که این روزها شامل فضای مجازی نیز می‌شود باید هفت ویژگی داشته باشد؛ اول، آنکه نحوه بیان نرم باشد. دوم آنکه بیان پاکیزه و طیب باشد. سوم آن است که نحوه بیان به زیبایی باشد و همانگونه که انتظار دارید دیگران با شما سخن بگویند با افراد سخن بگویید. چهارم آنکه نهی از منکر باید محکم و با منطق قوی بیان شود. پنجم آنکه باید صریح و شفاف در این باره حرف زد و نباید قول ما ابهام داشته باشد. ششم آن است که بیان باید خردورزانه باشد و نکته هفتم آن است که نحوه بیان باید بزرگوارانه باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این موضوعات فرمودند در این موارد به دور از احساسات بی‌مورد و با دلایل روشن باید اهداف غرب را تبیین و روشن کرد.

وی افزود: در نوبت قبل بیان کردم که حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند و به این شبهه اشاره کردم که برخی می‌گویند شما چرا مشکلات اقتصادی را رها کرده‌اید و به چند موی زنان می‌پردازید؟ پاسخ این شبهه را نیز دادم که فریاد ما درباره مشکلات اقتصادی اگر بیش از موضوع حجاب نبوده باشد کمتر نبوده است.

آیت الله خاتمی درباره حواشی ایجاد شده بعد از خطبه‌های نماز جمعه اخیر، تاکید کرد: بخشی از حرف من را تحریف کردند. گفته بودم بسیاری از کسانی که «بی‌حجاب هستند» اما «شل‌حجابی و کم‌حجابی» را به حرف من اضافه کردند. کم حجابی هم گناه است اما من درباره «بی‌حجابی» حرف زدم.

امام جمعه موقت تهران افزود: من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند؛ این حرفی بود که من زدم. اصلاً در کلام من اسمی از «دزدها» نبود. بعد از خطبه دیدم که منتشر شده فلانی گفته است که اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند. من به آن خبرنگاری که این کار را کرده است می‌گویم امانت داری شما کجا رفته است؟ یک ماه تا توانستند فحاشی و هتاکی بی‌منطق کردند.

وی ادامه داد: من گفتم اکثر آنها یعنی برخی از آنها! چه بسا یک خانمی از خانواده متدینی باشد اما از آنها بریده باشد. من گفتم «اکثر»؛ اکثر مفهوم دارد. کلمه دزد را من اصلاً نگفتم؛ هم تلویزیون این خطبه‌ها را پخش کرده است و مردم دیده‌اند و هم مکتوب خطبه‌ها که از ابتدا تا انتها آن را می‌نویسم موجود است. از خداوند می‌خواهم به همه ما امانت‌داری را عنایت کند.

خاتمی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مدت اخیر دیدار مهمی با پوتین رئیس‌جمهور روسیه و اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشته‌اند. مواضع مقام معظم رهبری در این دیدارها تجلی عزت، حکمت، مصلحت و بدون رودربایستی بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور روسیه گفتند از اینکه مردم عادی در جنگ کشته می‌شوند ناخرسند هستیم. در عین حال این را فرمودند که در قضیه اوکراین شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید طرف مقابل موجب وقوع جنگ می‌شد و ناتو موجودی خطرناک است که اگر راه برایش باز شود، هیچ حد و مرزی ندارد.

وی عنوان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با اردوغان به صراحت به او گوشزد کردند که حفظ تمامیت ارضی سوریه مهم است و هرگونه حمله نظامی به شمال سوریه قطعاً به ضرر ترکیه، سوریه و کل منطقه و به نفع تروریسم خواهد بود. این نکته نیز، موضع بسیار حکیمانه‌ای بود.

خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب همچنین ابراز خرسندی کردند از اینکه قره باغ به آذربایجان بازگشته است؛ اما در عین حال فرمودند اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران با آن مخالفت خواهد کرد چراکه این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

برگزاری مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری/ هیأت رئيسه سنی ششمين دوره‌ مجلس خبرگان مشخص شد/آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد/حسینی‌بوشهری و اعرافی نواب رئیس

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد / جدول قیمت جدید ۱۳ محصول را ببنید

برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد

دیدار محسنی‌اژه‌ای با خانواده شهید امیرعبداللهیان

کارنامه اقتصادی رئیس جمهورِ شهید؛ از بازگشت رشد تا مهار تورم

در دیدار رییس‌قوه قضائیه با خانواده شهید امیرعبداللهیان/ پسر شهید امیرعبداللهیان:قرار بود لباسی خادمی حضرت را برتن کند

سابقه‌ای از سران کشورهایی که در حوادث هوایی جان باخته‌اند

دعوت از علی باقری برای شرکت در نشست اضطراری وزرای خارجه دی ۸

روایت سفارت ایران از گفتگوی تلفنی پوتین و مخبر

تشییع شهیدان خدمت/ وداع آخر آذری‌ها با رئیس جمهور قلب‌ها/ اجتماع بزرگ مردم در تبریز/ غمی که پایان ندارد

«برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق به ایران تسلیت گفت

واکنش انگلیس به تلاش دیوان کیفری برای حکم بازداشت نتانیاهو

رهبر انقلاب: مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری اسلامی است/ معیارها اسلامی و گزینش مردمی، روشنترین نشانه و معرّف جمهوری اسلامی ایران است

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد/ رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌نماید

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست