رأی‌الیوم: بایدن دست از پا درازتر به کاخ سفید بازخواهد گشت

یک روزنامه الکترونیکی چاپ لندن نوشت، رئیس‌جمهور آمریکا مأموریت سختی در سفر به منطقه غرب آسیا دارد و دست از پا درازتر به کاخ سفید بازخواهد گشت.
کد خبر: ۲۵۸۸۳۲
تاریخ انتشار:۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ - 13 July 2022
رأی‌الیوم: بایدن دست از پا درازتر به کاخ سفید بازخواهد گشت


به گزارش روزپلاس، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در یادداشتی به قلم سرتیپ بازنشسته اردنی «بسام روبین» به سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه پرداخت.

در این یادداشت آمده، آمریکا بارها و از فراز سرزمین‌های عربی تعهد خود به امنیت رژیم اسرائیل را اعلام کرده و حتی به ملت‌های آن منطقه و دولت‌هایشان توجهی نداشته گویی که برده‌اش هستند. سران آمریکا هر از گاهی  برای اهدای هدیه‌هایی که متعلق به خودشان نیست به رژیم اسرائیل مسابقه می‌دهند تا وفاداری خود را به این رژیم نشان دهند، سفر بایدن به منطقه نیز در همین راستاست. علیرغم آنکه آمریکا می‌داند قواعد بازی در حال تغییر است، سیاست سعودی و امارات به سمت منافعشان و خارج از چارچوبی که آمریکا در طول چندین دهه مشخص کرده بود، رفته و همین موضوع، مأموریت رئیس‌جمهور آمریکا را با سختی‌هایی روبرو می‌کند که ممکن است به وی اجازه تقدیم هدیه‌ای را قصد دارد، ندهد.

رأی‌الیوم افزود، کشورهای عربی منفعتی در پیوستن به ائتلافی که رژیم اسرائیل یک سر آن است ندارند، اسرائیل یک دشمن تاریخی برای امت است. عوامل موفقیت این ائتلاف در مشخص کردن مأموریت، اهداف و توافق بر سر آن است و سخت است که کشورهای عربی با رژیم اسرائیل بر سر این دو نقطه به توافق برسند بویژه آنکه موجبات شکست، اخیرا و پس افشای وزن واقعی آمریکا در جهان بیشتر شده؛ موضوعی که در صحنه اوکراین و نیز حملات دفاعی صنعاء به امارات و سعودی، خود را نشان داده است. عربستان سعودی و امارات نمی‌توانند امنیت ملی و اقتصاد خود را برای رضایت آمریکاو دفاع از رژیم اسرائیل به خطر بیندازند.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: پس از تأیید موفقیت اسرائیل در سنگ‌اندازی در توافق هسته‌ای و برنامه‌ریزی آمریکا برای قرار دادن کشورهای عربی به عنوان عمق راهبردی اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر فاقد مشروعیت واقعی، استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در کشوری عربی اخطارها و نتایج منفی زیادی برای کشورهای عربی خواهد داشت ، یک نقض امنیتی است بلکه حتی امنیت ملی عربی را در معرض خطر قرار می‌دهد خصوصا آنکه رمز عبور این سامانه‌های دفاعی تنها به دست آمریکا و اسرائیل خواهد بود و چه بسا برنامه‌ای که اسرائیل برای آن تلاش می‌کند وارد کردن اولین ضربه به ایران از طریق یکی از همین کشورهای عربی بدون اطلاع کشور مذکور باشد. قطعا پاسخ ایران به منبع شلیک و آن کشور تند خواهد بود. اسرائیل و آمریکا طبق معمول خواهند ایستاد و سقوط عرب‌ها و مسلمانان در نتیجه این نقشه شیطانی که اسرائیل با حمایت کامل آمریکا مدتهاست مشغول آماده کردن آن است را تماشا خواهند کرد.

نویسنده مذکور در پایان نوشت: به همین دلیل به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که رئیس‌جمهور آمریکا پس از سقوط متحد انگلیسی‌اش بوریس جانسون و نیز درز سخنان امانوئل ماکرون با حاکم امارات، دست از پا درازتر به کاخ سفید باز خواهد گشت. چه بسا آقای بایدن نتواند در این سفر هدیه مورد نظر به اسرائیل یعنی افزایش دایره عادی‌سازی روابط، تشویق [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] به اتخاذ موضع منفی علیه روسیه و نیز تبدیل سرزمین عربی به عمق راهبردی اسرائیل در راستای وارد کردن ضربه سریع به ایران، حزب‌الله و حماس را بدهد؛ موضوعی که صادرات گاز لبنان از طریق اسرائیل به اروپا را تضمین می‌کندو امت عربی و اسلامی را به دو قرن پیش بازمی‌گرداند البته تا زمانی که هدایای دیگری در مقابل انتقال جنگ از اوکراین به خاورمیانه برای حفاظت از چشم آبی‌ها و تقدیم عرب‌ها و مسلمانان به عنوان قربانی‌هایی برای جنگی ویرانگر که آرزوهای رژیم صهیونیستی را محقق می‌کند در کار نباشد؛ موضوعی که فراماسونرهای جهانی از مدتها پیش به دقت بر روی آن کار می‌کنند و برای اعراب بسیار گران تمام خواهد شد؛ در صورت موافقت کشورهای عربی با دیکته‌های غربی از آنها به عنوان شاهد دروغین استفاده خواهد شد.

جو بایدن برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۳ (امروز) تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به منطقه سفر خواهد کرد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

۳ سریال جدید در تلویزیون/ رضا عطاران؛ شخصیت اصلی سریال

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

نقد و سیاست