خیزش گردو خاک در نقاط مختلف کشور/ رگبار و رعد و برق در ۴ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا هشدار داد.
کد خبر: ۲۵۸۶۲۲
تاریخ انتشار:۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ - 11 July 2022
خیزش گردو خاک در نقاط مختلف کشور/ رگبار و رعد و برق در ۴ استان


به گزارش روزپلاس؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب همراه با رگبار و رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای، گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال تگرگ طی روز دوشنبه ( ۲۰ تیرماه) در جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در پرواز مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های امدادی، راهداری، شهرداری و وزارت نیرو را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار از افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید، خیزش گردوخاک در مناطق مستعد توفان گردوخاک از دوشنبه تا چهارشنبه ( ۲۰ تا ۲۲ تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سه شنبه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، شرق کرمان، شمال شرق اصفهان، یزد، فارس، جنوب سمنان و چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، جنوب و شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تاسیسات حساس به گردوخاک و صنعت کشاورزی و تاخیر و یا احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت در فضای باز، احتیاط در تردد به‌ویژه در خارج از شهرها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و فرمانداری‌ها، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و عدم سم و محلول پاشی در مزارع و باغات در دستور کار قرار گیرد.

این سازمان در ادامه نسبت به نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید و کاهش شدید شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تاسیسات حساس به گردوخاک و صنعت کشاورزی، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز در نیمه غربی کرمانشاه، ایلام، خوزستان و شمال بوشهر از دوشنبه تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۲ تیرماه) هشدار داد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از فعالیت در فضای باز، احتیاط در تردد به‌ویژه در خارج از شهرها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و فرمانداری‌ها، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و بسته نگه داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها را توصیه می‌کند. 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ از دوشنبه تا سه‌شنبه (۲۰ تا ۲۱ تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در جنوب غرب کرمان و سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب روخانه‌های فصلی، احتمال وقوع صاعقه، احتمال کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بطور موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، پرهیز از اتراق در بستر و اطراف رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها را توصیه می‌کند

این سازمان در ادامه از وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش شدید شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تاسیسات حساس به گردوخاک و صنعت کشاورزی و تاخیر و یا احتمال لغو پرواز از روز دوشنبه تا چهارشنبه( ۲۰ تا ۲۲ تیرماه) خبرداد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در شرق و جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، قم، جنوب تهران، اصفهان، لرستان، مرکزی، البرز، غرب فارس، سه شنبه در لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، اصفهان، البرز، جنوب تهران، قم، مرکزی، کرمان و چهارشنبه در کرمان، شرق و جنوب سمنان، یزد، شمال اصفهان، فارس، لرستان، بوشهر، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری مورد انتظار است.

به توصیه سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از فعالیت در فضای باز، احتیاط در تردد به‌ویژه در خارج از شهرها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و فرمانداری‌ها، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و عدم برداشت محصولات سردرختی باید در دستور کار قرار گیرد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

انتصاب رسمی یک ایرانی در AFC

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

شرایط فروش و پیش فروش پژو ۲۰۷ اتوماتیک (اردیبهشت ۱۴۰۳)+ جدول

قیمت مصوب لاستیک اعلام شد

شهاب زاهدی ارزشمندترین بازیکن جی لیگ

تماس امیرعبداللهیان با همتای صربستانی خود سیاست قطعی ایران، حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان است 

نظر دیوان عدالت درباره افزایش حقوق بازنشستگان

بهره‌مندی از خدمات بانکداری الکترونیکی در گوشی‌های آیفون با استفاده از اپلیکیشن‌های همراه بانک نسخه ios

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه ریزشی شد

واکنش پوتین به سوءقصد علیه نخست‌وزیر اسلواکی

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه ریزشی شد

ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم در یک نگاه؛ گرایش مستقلین و اصلاح‌طلبان به ابقای ریاست؟

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

عملیات تخریبی «تکفیری»های فرهنگی علیه نرگس آبیار کارگردان پروژه‌های اقتباسی و خاص سوشون و بامداد خمار

شرایط استخدام معلمان بازنشسته اعلام شد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

پایانِ عمرِ «رای لیستی»/ رای دهندگان در‌ دور‌ دوم انتخابات هم به ترکیبی از چند لیست رای دادند/ کدام جناح پیروز انتخابات مجلس شد؟ + جزئیات نظرسنجی روزپلاس

همه دارندگان طلا، ارز، خودرو و مسکن مشمول مالیات شدند؟/ اعلام جزییات یک مصوبه مالیاتی

مدیرعامل سپاهان اصفهان معرفی شد + سوابق

وقتی آمریکا مدعی توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود/ دروغگویی بایدن جنایت نتانیاهو

هدیه رونالدو به کاپیتان تیم زنان النصر + عکس

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

چرا سریال حضرت معصومه(س)ساخته نمی‌شود؟

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

نقد و سیاست