بلای وحشتناکی که در میهمانی بر سر دختر بیگناه آمد

همیشه دلم می‌خواست مثل او باشم. لطیف و مغرور. دوست داشتم مانند لیلا وقتی راه می‌روم بوی عطرم را در مسیر جا بگذارم. لبخندم را به دل همه بنشانم و با صدایم گوش همه را بنوازم.
کد خبر: ۲۵۲۴۰
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ - 03 February 2017
به گزارش روز پلاس، لیلا از کودکی همه دنیای من بود. زمانی که بزرگ‌تر شدم از یک آرزو به یک الگوی رفتاری برایم تبدیل شد. لباس‌هایم را از همان مارکی می‌خریدم که او به تن می‌کرد. حتی سعی می‌کردم راه رفتنم را هم مانند او کنم که این موضوع خانواده‌ام را راضی نمی‌کرد.
 
پدر و مادر من سنتی بودند که دلشان نمی‌خواست تنها دخترشان عقیده‌ای جدا از آنان داشته باشد. مادرم همیشه می‌خواست تک‌دخترش که بعد از کلی دعا و نذر و نیاز به دنیا آمده مانند دیگر دختران فامیل لباس‌های بسیار سنگین و پوشیده به تن کند و در تمام جمع‌های فامیلی شرکت کند. از همان دوران دبستان سعی کرد فنون کدبانویی را به من آموزش دهد، اما جذابیت رفتار لیلا، همسایه طبقه بالایمان، برایم دو برابر بود. پدرم همیشه با مادرم موافق بود. تنها چیزی که از پدرم به یاد می‌آورم یک آدم همیشه مطیع است نه یک کوه استوار.
 
هر چه بیشتر می‌گذشت تفاوت من و خانواده‌ام بیش از پیش در دید دیگران خودنمایی می‌کرد. این اختلافات کم‌کم داشت مایع عذابم می‌شد. بارها و بارها سعی کردم خودم را با آن ها هماهنگ کنم، اما هر‌بار به چیزی جز پوچی خودم نمی‌رسیدم. حتی کتاب خواندنم هم از نظر مادرم جلف‌بازی بود.
 
17 سالم بود که مادرم در سه ماه تابستان من را در کلاس‌های طراحی دوخت ثبت‌نام کرد. می‌گفت دو روز دیگر که به خانه بخت بروم باید خیاطی بلد باشم تا بتوانم یک لباس برای خودم بدوزم. او اسم نوشت و من در هیچ کدام از کلاس‌ها شرکت نکردم. یعنی در راه رفتن به اولین جلسه کلاس بودم که بین راه لیلا را دیدم و به ذهنم آمد که با او حرف بزنم.
 
من تا آن زمان با لیلا حرف نزده بودم. حتی نمی‌دانستم چه شخصیتی دارد، اما یکدفعه دلم خواست با یک نفر صحبت کنم و کی از او بهتر.
 
جلو رفتم و بی‌مقدمه به او گفتم که کلاس خیاطی دارم، اما دلم نمی‌خواهد به آنجا بروم و هیچ جایی را ندارم که بروم. لیلا اول جا خورد، اما بعد با زیرکی خود را جمع و جور کرد و یکی از همان لبخند‌های همیشگی تحویلم داد و گفت به خانه من بیا.
 
پایم به خانه لیلا باز شد که کاش هیچ وقت نمی‌شد. لیلا، همان اسطوره زیبایی کودکی‌هایم من را با دنیایی آشنا کرد که هیچ زمان به آن فکر هم نمی‌کردم.
 
همه زندگی‌ام را برایش تعریف کردم و او برایم یک نسخه از خوشگذرانی‌هایی پیچید که شرم و حیا در آن‌جایی نداشت. وقتی در خانه لیلا بودم مردان زیادی به آنجا می‌آمدند و می‌رفتند و همگی با او صمیمیت خاصی داشتند. اوایل خیلی از این موضوع بدم می‌آمد حتی سعی می‌کردم زودتر از خانه‌اش بروم، اما بعد همه چیز برای من هم عادی شد.
 
یک سال از آشنایی من با لیلا گذشت. دیگر آرزوی کودکی‌ام برآورده شده بود. دیگر من هم مثل لیلا شده بودم. آن زمان فکر می‌کردم همه چیز طبیعی است و مدل زندگی‌ام با دیگران کمی متفاوت است. حق را به خودم می‌دادم. دوست داشتم هر جور دلم می‌خواهد بگردم و هر چه دلم می‌خواهد بخورم. حتی خیلی اوقات وقتی در حال خود نبودم به خانه می‌رفتم. مادر و پدرم با من دعوا می‌کردند، کتکم می‌زدند. مرا در خانه حبس می‌کردند، اما همه اینها بیشتر باعث می‌شد تا من به سمت لیلا کشیده شوم.
 
من فقط 18 سالم بود، اما در تمام محل شناخته شده و باعث سرافکندگی پدر و مادرم بودم. حتی مواد‌مخدر هم مصرف می‌کردم، اما نه همیشه. این وضعیت دو سال دیگر ادامه داشت. زمانی فهمیدم راهم اشتباه است که لیلا مرد.
 
در یک مهمانی Party که با هم رفته بودیم به دلیل مصرف مواد مخدر Drugs از دنیا رفت. او مرد و همه آرزو‌های کودکی‌ام هم مرد. بعد از لیلا اول افسردگی گرفتم و بعد هم فکر کردم به خودم، به لیلا، به زندگی‌هایمان.
 
لیلا 32 سالش بود و هیچ خانواده‌ای نداشت. تنها بود و دوستانی دورش جمع شده بودند که فقط در خوشی‌ها می‌خواستنش. دلم نمی‌خواست مثل لیلا باشم. دلم نمی‌خواست در اوج جوانی آن‌قدر غریب بمیرم. راهم را عوض کردم. البته خانواده‌ام هم مرا بخشیدند و کمکم کردند، اما همیشه به این فکر می‌کنم من خیلی سرکش بودم یا خانواده‌ام درکم نکردند که داستانم آن‌قدر بد پیش رفت؟

منبع: رکنا
سایر اخبار
برچسب ها: بلا ، دختر ، مهمانی ، روز پلاس
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

با اعلام رسمی وزارت ورزش تمام مسابقات ورزشی ایران لغو شد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست