رییس کمیسیون بهداشت مجلس: ۶ تا ۸ درصد جمعیت کشور زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند

نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۶ تا هشت درصد جمعیت کشور زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند و از حدود سه هزارو ۹۰۰ قلم دارو ۲ هزار قلم زیرپوشش بیمه ها نیستند و شرکت های دارویی داخلی نیز با ارز ترجیحی و کمبود منابع مالی مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۲۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ - 12 January 2022
به گزارش روزپلاس، دکتر حسینعلی شهریاری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برای بودجه سال آینده نگرانی هایی وجود دارد زیرا اگر اقتصاد دانان تاکنون بدرستی عمل می کردند قطعا اوضاع کشور بهتر از الان بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هر تصمیمی که در دولت گرفته شود باید اول مردم اغنا شوند زیرا هم اینک وضعیت مناسبی در کشور وجود ندارد و دهک های پایین واقعا دچار مشکل هستند و ۵۲ تا ۷۰ درصد هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود که امیدواریم بزودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: اکثر دانشگاه های علوم پزشکی بدهی های زیادی دارند که باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در استان گفت: از ابتدای دولت جدید انتصابات در استان براساس شایسته سالاری و بومی گزینی انجام شده و استاندار سیستان و بلوچستان نیز تاکنون بر همین اساس از نیروهای بومی و توانمند در همه زمینه ها استفاده کرده است.

وی به انتقال آب از دریای عمان اشاره کرد و افزود: انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از چندین سال قبل تصویب و در حال پیگیری است و کارهایی نیز در این زمینه صورت گرفته و دولت مکلف به پرداخت هزینه ها شده و در این موضوع مساله اصلی بحث اعتبارات است که اگر از سرمایه گذاری خارجی استفاده شود در کار تسریع خواهد شد البته قرارگاه خاتم در این زمینه توان کار دارد که اگر وارد میدان شود بطور حتم می تواند این طرح را بخوبی اجرا کند.

شهریاری خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر اقدامات لازم در زمینه تامین آب زاهدان و زابل انجام شود و دولت و مجلس در زمینه انتقال آب از دریای عمان با اولویت سیستان و بلوچستان موافق هستند.

وی گفت: برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی نیز یک عده زمین خواری کرده و از خانواده های نیازمند سوء استفاده می کنند که باید کار اطلاعاتی دقیق انجام شود تا افراد نیازمند شناسایی شده و سکونتگاه هایی برای اینگونه افراد مشخص شود و تا زمان آماده شدن خانه هایشان در آن مکان ها اسکان یابند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد پایگاههای انتقال خون و نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستانهای تابعه دچار مشکل هستیم، افزود: در این استان مشکل کمبود پایگاه انتقال خون و نیرو داریم که این موضوع در حال پیگیری است و مشکل خونگیری نیز به دلایل و محدودیت های مختلف در استان وجود دارد بر همین اساس بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می شود.

وی ادامه داد: پزشکان به دلیل حقوق پایین حاضر به همکاری با انتقال خون نیستند که همین مساله بیماران تالاسمی را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.

شهریاری بیان کرد: بیماران تالاسمی مظلوم و دارای مشکلات خاصی هستند و برخی داروهای ایرانی نیز برای آنها جواب نمی دهد و دچار مشکلات متعدد مانند بیماری های قلبی، کلیوی و غیره می شوند که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل این بیماران برطرف شود.

وی به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا به مدت ۲ سال مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شد که در این زمینه نیز دچار آسیب های جدی شدیم و در حال حاضر با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته ۷۰ درصد خانواده ها موافق بازگشایی کامل مدارس هستند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار، ایرانشهر و زاهدان با اولویت چابهار و ایرانشهر در دست بررسی است زیرا زاهدان تا حدودی از لحاظ تخت بیمارستانی قابل قبول است اما ۲ شهرستان دیگر به شدت با مشکل مواجه هستند و متاسفانه متخصصین تمایلی به ادامه خدمت در سیستان و بلوچستان ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری سل در منطقه سیستان یکی از مشکلات جدی است که باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و این منطقه از لحاظ پزشکی تجهیز شود.


ایسنا


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد / جدول قیمت جدید ۱۳ محصول را ببنید

برگزاری مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری/ هیأت رئيسه سنی ششمين دوره‌ مجلس خبرگان مشخص شد/آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد/حسینی‌بوشهری و اعرافی نواب رئیس

دیدار محسنی‌اژه‌ای با خانواده شهید امیرعبداللهیان

کارنامه اقتصادی رئیس جمهورِ شهید؛ از بازگشت رشد تا مهار تورم

سابقه‌ای از سران کشورهایی که در حوادث هوایی جان باخته‌اند

در دیدار رییس‌قوه قضائیه با خانواده شهید امیرعبداللهیان/ پسر شهید امیرعبداللهیان:قرار بود لباسی خادمی حضرت را برتن کند

روایت سفارت ایران از گفتگوی تلفنی پوتین و مخبر

دعوت از علی باقری برای شرکت در نشست اضطراری وزرای خارجه دی ۸

تشییع شهیدان خدمت/ وداع آخر آذری‌ها با رئیس جمهور قلب‌ها/ اجتماع بزرگ مردم در تبریز/ غمی که پایان ندارد

«برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق به ایران تسلیت گفت

واکنش انگلیس به تلاش دیوان کیفری برای حکم بازداشت نتانیاهو

رهبر انقلاب: مجلس خبرگان مظهر مردم‌سالاری اسلامی است/ معیارها اسلامی و گزینش مردمی، روشنترین نشانه و معرّف جمهوری اسلامی ایران است

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد/ رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌نماید

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست