ورود پرقدرت بانک ملی ایران به فضای مجازی با پژواک

بانک ملی ایران باید با استفاده از ایده‌های نوین و خلاقانه بتواند شکل تازه‌ای از تبلیغات را از نظر اثرگذاری مردمی با رعایت طراحی محصول و خدمات، همراه با دقت در زیبایی بصری توأم با سادگی طرح به اجرا بگذارد.
کد خبر: ۲۲۷۰۲۳
تاریخ انتشار:۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 22 November 2021
به گزارش روزپلاس؛ استفاده از تبلیغات موثر و اثربخش برای معرفی خدمات بانکی نقش مهمی در ترغیب و تشویق مشتریان در استفاده از محصول و خدمات و در نهایت جذب آن‌‎ها به سمت استفاده از خدمات الکترونیکی بانک‌ها دارد.

 به عبارت دیگر، اگر بانک‌ها بتوانند اثربخشی تبلیغات خود را بر مشتریان ارزیابی کنند، می توانند در آینده عملکرد بهتری داشته باشند که این خود می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای بانک ها محسوب شود.

 بانک‌ها با به کارگیری رسانه های مختلف تبلیغاتی، می‌کوشند پیام های تاثیرگذاری را به منظور ترغیب مخاطبان به خرید ارسال کنند و از سوی دیگر، مردم با انواع تبلیغات از طریق رسانه های گوناگون در هر زمان و مکانی محاط شده اند، این در حالی است که آن چه در بحث تبلیغات حایز اهمیت است، ارزیابی میزان اثربخشی آن است.

 در گذشته تلقّی از تبلیغات در قالب آگهی‌های

 تجاری بود که به صورت میان‌برنامه‌های کوتاه تلویزیونی یا رادیویی پخش می‌ شود امّا به مرور زمان با گسترش فضای رقابتی و نیاز به حفظ موقعیّت سازمان‌ها و شرکت‌ها، این گستره‌ تعریف، دست‌خوش تغییر گردیده و معرّفی ‏درست خدمت یا محصول مورد نظر با هدف تشریح جایگاه، معرّفی ‏توانمندی‌ها و تبیین موقعیّت منحصر به فرد آن در ‏ ارائه‌ خدمات یا محصول به مشتریان به عنوان معیار کلان یک تبلیغ موفّق به حساب می‌آید.

 ویژگی‌های تبلیغات اثربخش

 یافته های برخی تحقیقات که به روش مطالعه توصیفی پیمایشی و با اتکا بر ابزار پرسشنامه حاصل شده، حاکی از آن است که باید در شرایط فعلی با سبد متنوع و کاملی به استقبال تبلیغات در فضای مجازی ، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات مطبوعاتی و تبلیغات از طریق تبلیغات از طریق بروشور بروند.

 سیاست‌گذاری تبلیغاتی در بانک از ابتدا باید به نحوی انجام شود که بتوان از تجارب و اثربخشی خدمات در یک طرح برای دیگر طرح‌ها بهره برد، ضمن اینکه ثبات در رویه‌های مناسب تبلیغاتی، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در اثربخشی آن است و این بانک می تواند این رویه را با تدبیر مناسبی مثل تشکیل اتاق فکر، به خوبی حفظ و اجرا کند.

خلاقانه بودن نوع تبلیغات نیز از فاکتورهای بسیار مهم در اثربخشی بیشتر طرح تبلیغاتی در بخش های مختلف همچون فضای مجازی است.

 در عین حال، نتایج برخی دیگر از پژوهش‌ها درباره اثربخشی تبليغات بانکی در جذب مشتری هم نشان می‌دهد ویژگی‌های تبلیغ تاثیر مثبت و مستقیمی بر اثربخشی تبلیغات ندارد، اما به صورت غیرمستقیم و از طریق درگیری ذهنی تاثیر قابل توجهی بر اثربخشی تبلیغات دارد.

در عین حال، براساس آمار‌ها مجموع هزینه‌های تبلیغاتی صورت گرفته در ۲۱ بانک کشور در ۴ سال اخیر حدود ۲ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان بوده است. ۱۰ بانک ملت، آینده، رفاه، پاسارگاد، صادرات، تجارت، ملل (موسسه اعتباری)، انصار، شهر و کشاورزی با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تقریبا ۸۵ درصد کل هزینه‌های تبلیغاتی نظام بانکی کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

نتکته قابل توجه اینکه باتوجه باتوجه به آمارهای موجود، بانک ملی ایران باید با استفاده از ایده‌های نوین و خلاقانه بتواند شکل تازه‌ای از تبلیغات را از نظر اثرگذاری مردمی با رعایت طراحی محصول و خدمات، همراه با دقت در زیبایی بصری توأم با سادگی طرح به اجرا بگذارد.

سبد کاملی از خدمات در فضای مجازی ارائه شود

 به نظر می رسد تبلیغات بانک ملی ایران برای اینکه موثر و اثربخش شود، باید مجموعه ای از خدمات را در بخش‌های مختلف به عنوان مثال در فضازی مجازی باید از تمام امکانات ممکن، برای اثربخشی برنامه‌ها استفاده کند.

 نحوه مواجهه با مشتریان در فضازی مجازی

 بانک ملی ایران در جدیدترین خدمت خود به مشتریان، سبدی از خدمات در شبکه های اجتماعی درنظر گرفته است؛ خدماتی که تازه اول راه است و بانک باید بکوشد تا این نوع خدمات را به سمت اثربخشی بیشتر هدایت کند.

 در این راستا، این بانک که همواره مشتری مداری را سرلوحه امور خود می‌داند، در کنار خدمات گسترده و قابل توجه بانکی به مشتریان به صورت حضوری و الکترونیکی، اخیرا طرح تحول در نحوه مواجهه با مشتریان را در فضازی مجازی کلید زده؛ طرحی که با هدف پاسخگویی به تمام پرسش‌ها و ابهامات مشتریان پیاده سازی شده است.

 این طرح، برنامه لایو «پژواک» نام دارد و در بستر فضای مجازی (صفحه اینستاگرام) شکل گرفته است. در این برنامه که سه شنبه هر هفته ساعت ۱۵ به صورت مستقیم در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران پخش می‌شود، با حضور یک کارشناس متخصص به پرسش‌ها و ابهام‌های مخاطبان به صورت زنده پاسخ داده می شود.

 نکته قابل توجه اینکه موضوعات در برنامه لایو «پژواک» بنا به درخواست مشتریان انتخاب می‌شوند، ضمن اینکه تاکنون در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران چهار برنامه لایو شامل پاسخ به پرسش‌ها و ابهام‌های مخاطبان درباره طرح صدف، سامانه صیاد، همراه بانک و " واحد‌های ارتباط مردمی" پخش شده که براساس گزارش‌های رسیده، با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شده است.

 در همین حال، در آخرین برنامه «پژواک» که به موضوع "واحد‌های ارتباط مردمی" پرداخته شد، کارشناسان بخش ارتباط مردمی بانک ملی ایران به طور مستقیم از طریق صفحه رسمی اینستاگرام این بانک به آدرس Bankmelli۱۳۰۷ پاسخگوی سوالات کاربران در خصوص نحوه ارتباط با این واحدها، حوزه فعالیت و چگونگی رفع مشکلات مشتریان بودند.

 همچنین برای آگاهی از موضوعات و همچنین دریافت پاسخ پرسش خود، می‌توانید روزهای سه شنبه هر هفته ساعت ۱۵ با مراجعه به صفحه رسمی اینستاگرام به آدرس Bankmelli۱۳۰۷ بیننده این برنامه باشید و از جزئیات طرح‌ها و برنامه‌ها آگاه شوید.

 به هر حال، امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه ها مسیر تحولی در بانک ملی ایران همچنان ادامه داشته باشد و از این پس شاهد باشیم که نظام بانکی با پرچم داری این بانک، گام‌های تحول آفرینی در ارائه خدمات به مشتریان بردارد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز

نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد

کمک بانک دی به خانه دار شدن مردم

شرایط پیش فروش T۸ و j۴ کرمان موتوراعلام شد

حج امسال، حج برائت است/ کسی که با آمریکا و اسرائیل دست دوستی بدهد ظالم و ستمگر و مشمول لعنت خداوند است/جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق و رئیس‌جمهور/ آیت‌الله رئیسی: از سواستفاده صهیونیست‌ها از اقلیم علیه ایران جلوگیری کنید/ خلع سلاح کامل و عدم حضور عناصر ضدانقلاب در خاک عراق، ضرورت است

شلیک ۶۵ موشک از جنوب لبنان به الجلیل و جولان

قیمت قطعی و علی الحساب خودروهای برقی وارداتی اعلام شد/ چه کسانی می توانند ثبت نام کنند؟

این نرم‌افزار، تبلیغات ویندوز ۱۱ را با یک کلیک حذف می‌کند

تورم کاهشی می‌شود/ کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد

تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز پلیس/ یادآوری سرکوب اعتراضات به جنگ ویتنام

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین/ کاهش نرخ رشد پول

اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه/ موسکو ناتو را تهدید کرد؛ فاجعه جهانی در راه است!

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

پيام واضح ايران به جهان/ سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

کانال مهمی به نام عمان / چرا مسقط برای ایران و آمریکا مهم است؟

اولین بداخلاقی سیاسی در‌دور دوم انتخابات/ راهنما راست، گردش به چپ

پشت پرده عجیب نامه‌ای درخصوص سیاست ارزی به رهبرانقلاب/ مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند/ این نامه از سوی مدیرعامل بورس کالا برای ما ارسال شد/ مشخص نیست در شرایط جنگ اقتصادی چرا چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند

ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد / جدول قیمت ها

استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

پرمخاطب شدن برنامه‌های معارفی رسانه ملی چه مفهومی دارد؟/ مردم دیندار ایران

آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها

تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز

به تخلفات پیام‌رسان‌های داخلی رسیدگی می‌شود/ جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی و چای دبش/ آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل

جزئیات دومین حراج سکه سال ۱۴۰۳ اعلام شد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

پایان سیاهِ ازدواج سفید

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود