کاهش 50 درصدي آمار متوفيان در پايتخت

وضعيت کرونايي پايتخت نارنجي شده و واکسيناسيون جهت مقابله با ويروس منحوس کوويد 19 سرعت يافته است. مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) مي گويد؛ فوتي‌هاي کرونا در پايتخت طي روزهاي اخير نسبت به ماه گذشته 50 درصد کاهش يافته و در مرز دو رقمي شدن قرار دارد.
کد خبر: ۲۱۶۸۷۸
تاریخ انتشار:۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ - 19 September 2021
به گزارش روزپلاس، پيک پنجم کرونا يکي از سخت ترين و بحراني ترين پيک هاي کرونا در ايران بود که موج ناشي از آن خانواده هاي زيادي را گرفتار کرد و قربانيان زيادي نسبت به پيک هاي قبلي بر جاي گذشت. پيکي که اکنون از قله عبور کرده و به گفته مسوولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا به روند نزولي رسيده است. سويه دلتاي کرونا هم در اين پيک جولان داد و به سرعت انتقال اين بيماري دامن زد.

خوشبختانه طي روزهاي اخير سرعت واکسيناسيون در کشور بسيار افزايش يافته و گروه هاي سني مختلف نوبت واکسيناسيون آنها رسيده است. رئيس مرکز مديريت بيماري‌‌هاي واگير وزارت بهداشت هم اعلام کرد:  در روزهاي اخير شاهد کاهش تدريجي موارد ابتلا، بستري و فوت ناشي از بيماري کوويد ۱۹ در کشور هستيم.

لزوم رعايت شيوه‎ نامه‌‌هاي بهداشتي

البته مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مي گويند؛ واکسيناسيون تنها راه کنترل بيماري نيست، بلکه در کنار واکسيناسيون، مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌ هايي که با اين بيماري به نوعي سروکار دارند، بايد رعايت شيوه‎ نامه‌‌هاي بهداشتي را مورد توجه جدي قرار دهند. اگر همه موارد با هم رعايت نشود، نمي توانيم شاهد کاهش جدي آمار ابتلا باشيم. 

تزريق بيش از ۴۲ ميليون و ۳ هزار و ۸۶۳ دُز واکسن

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۲۸ ميليون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ ميليون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر نيز دُز دوم را تزريق کرده اند و مجموع واکسن هاي تزريق شده در کشور به ۴۲ ميليون و ۳ هزار و ۸۶۳ دُز رسيد.

البته فقط از 26 تا 27 شهريور ۱۴۰۰ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که دو هزار و ۱۲۴ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران کوويد۱۹ در کشور به ۵ ميليون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسيد.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۵ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسيد.

 ۵۷ شهر کشور در وضعيت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعيت نارنجي

همچنين بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعيت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعيت نارنجي، ۱۳۶ شهر در وضعيت زرد و ۱۷ شهر در وضعيت آبي قرار دارند.

وضعيت کرونايي در تهران نارنجي

وضعيت تهران هم از دو روز پيش به حالت نارنجي درآمده و حتي فعاليت استخرهاي سرپوشيده و باشگاه‌هاي استان تهران ازروز پيش مجدد آغاز شده است. البته به گفته معاون توسعه مديريت و منابع استاندار تهران طبق آخرين رنگبندي اعلام شده تنها شهرستان استان تهران که هنوز در وضعيت قرمز قرار دارد، شهرستان قدس است.

کاهش 50 درصدي فوتي هاي کرونا در پايتخت

درباره آمار متوفيان کرونا در پايتخت در شرايط نارنجي کرونا به سراغ سعيد خال مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) رفتيم وي درباره اين موضوع به فارس گفت: آمار فوتي‌هاي کرونا که تعدادشان در سازمان بهشت‌زهرا (س) تهران ثبت مي‌شود در روزهاي اخير نسبت به ماه گذشته و روزهاي سخت بهشت‌زهرا (س) کاهش 50 درصدي داشته است.

 آمار فوتي‌ها نزديک به دو رقمي شدن است

وي با اشاره به اينکه آمار فوتي‌ها نزديک به دو رقمي شدن است، گفت: در حال حاضر بر اساس آخرين آمار 100 نفر فوتي کرونا طي روزهاي اخير در بهشت‌زهرا (س) کفن و دفن آنها انجام گرفته است.

مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) خاطرنشان کرد: همچنين تعداد فوتي‌هاي غيرکرونايي حدود 200 نفر بوده است. 

وي بيان داشت آمار فوتي‌هاي کرونا در مرداد امسال متأسفانه رکورد زد و به گفته مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) عجيب‌ترين روزهاي اين سازمان را به خود اختصاص داد به طوري که آمار متوفيان به بيش از 390 نفر در روز رسيد که در طول 51 فعاليت بهشت‌زهرا (س) بي‌سابقه بود.

مديريت شهري همکاري کامل و جامع با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دارد

ناصر اماني عضو شوراي شهر تهران هم درباره آمار متوفيان کرونا در پايتخت به فارس گفت: خوشبختانه شاهد روند کاهشي فوتي ها در روزهاي اخير در پايتخت بوده ايم اميدواريم با سرعت واکسيناسيون و رعايت هر چه بيشتر پروتکل ها کرونا مهار شود.

وي افزود: مديريت شهري همکاري جامع و کاملي با مجموعه وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دارد و تلاش کرده ايم هماهنگي ها به بهترين نحو صورت گيرد. شهرداري زيرساخت هاي لازم را در اختيار مجموعه هاي مربوطه قرار داده و ظرفيت بيشتر هم در صورت نياز در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

وي گفت: سلامت شهروندان از موضوعات مهم و اولويت ها است و شهرداري، مديرت شهري و شوراي ششم در کنار مجموعه ها و دستگاه هاي ديگر در مقابله با کرونا و پيشگيري از اين ويروس منحوس قرار دارد.

کرونا تيغش را از گلوي تهران برداشت/ خطر موج جديد با بي توجهي به پروتکل ها

سويه دلتاي کرونا نفس تهران را با جمعيتي بيش از ۱۰ ميليون را در ماه گذشته بريده بود و هرچند کادر درمان با نيروي مضاعف و شبانه روزي تلاش کردند آمار مرگ را کاهش دهند، اما اين کلانشهر رکورددار مرگ کرونايي شد. خوشبختانه اکنون کرونا تيغش را از گلوي تهران و بسياري از شهرها برداشته و واکسيناسيون هم سرعت گرفته است. اما همچنان اين ويروس منحوس در کمين است و هر نوع ساده انگاري و بي توجهي به پروتکل هاي بهداشتي مي تواند سبب موج دوباره آن شود. کارشناسان بهداشت و درمان مي گويند؛ اينکه از يک پيک عبور مي کنيم و تصور مي‌کنيم همه خطرات رفع شده، تفکر گمراه کننده و اشتباهي است. اگر ما از قله پنجم عبور کنيم به اين معني نيست که از کنترل همه گيري عبور کرده ايم.لذا اميدواريم بزودي با اتمام واکسيناسيون و رعايت هر چه دقيق تر پروتکل ها شاهد تهراني عاري از کرونا باشيم.

فارس
برچسب ها: روزپلاس ، فوت ، کرونا ، roozplus.com
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

اعلام شرایط فروش و پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال/ پرداخت ۷۵ سکه به عنوان رشوه!

پشت پرده نقشه طولانی‌مدت رژیم صهیونیستی/ چرا فلسطین؟

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

ورود موشک جهاد مغنیه به میدان/ واکنش حزب‌الله به حمله رفح

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

پشت‌پرده درخواست مهم استقلال/ مهدی هاشمی‌نسب بخشیده می‌شود؟

تشرف سالانه ۵ میلیون زائر غیر‌ایرانی به حرم مطهر رضوی

بهانه جدید واشنگتن برای تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

دستمزد مدیرعامل انویدیا ۶۰ درصد افزایش یافت

بررسی ادعاهای تکراری و بی‌اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران/ فرصت‌سوزی آژانس سیاسی

۳ سریال جدید در تلویزیون/ رضا عطاران؛ شخصیت اصلی سریال

دلار به 1402 برگشت

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

جنگل آسفالت؛ از ستایش نوید محمدزاده تا کسل‌کننده بودن سریال

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

جشنواره ۲۰۲۴ کن روی بمب ساعتی افشاگری درباره تجاوز جنسی

این کشور مشتری زعفران ایران است

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

نقد و سیاست