جزئیاتی جدید از نحوه برگزاری امتحانات نهایی حضوری

امتحانات دانش آموزان از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود و علاوه بر دانش‌آموزان پایه دوازدهم (برای امتحانات نهایی)، دانش‌آموزان پایه نهم هم باید در امتحانات حضوری شرکت کنند.
کد خبر: ۱۹۸۱۵۵
تاریخ انتشار:۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ - 14 May 2021
به گزارش روزپلاس؛ امتحانات دانش آموزان از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود و علاوه بر دانش‌آموزان پایه دوازدهم (برای امتحانات نهایی)، دانش‌آموزان پایه نهم  هم باید در امتحانات حضوری شرکت کنند؛ با وجود موافقت ستاد ملی کرونا با امتحانات حضوری اما همچنان اعتراضات برخی دانش آموزان ادامه دارد.

مخالفت دانش آموزان با امتحانات حضوری علاوه بر نگرانی از بیماری کرونا به این دلیل است که آنها می‌گویند " یکسال گذشته تمام دروس را به شیوه مجازی فراگرفته‌اند و هم‌اکنون انتظار امتحانات مجازی دارند."

مسئولان وزارت آموزش و پرورش در بحث برگزاری امتحانات مجازی برای پایه نهم و دوازدهم، تکلیف را روشن و این استدلال را مطرح کردند "نمرات این دو پایه در انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب رشته کنکور دخیل است بنابراین باید حضوری برگزار شو چون نمرات قابل استنادتر است." البته برای همراهی با دانش آموزان، 30 درصد محتوای کتاب‌های درسی نیز حذف شده است.

اما در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان در بازه زمانی برگزاری امتحانات ( 27 اردیبهشت تا 24 خرداد) برخی نگرانی‌ها از سوی خانواده‌ها مطرح می‌شود.

به عنوان مثال برخی از سوالات اصلی بدین شرح است:

در مدرسه‌ای با سه یا 4 کلاس در پایه‌ نهم و حضور حدود 100 دانش آموز در هر امتحان چگونه می‌توان سلامت دانش آموزان را تضمین کرد؟

تأمین اقلام بهداشتی (ماسک، الکل، مایع دستشویی، موارد ضدعفونی کننده و... ) چگونه انجام می‌شود؟

کارکنان حوزه‌های امتحانی اعم از معلمان و مدیران مدارس برای اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی آموزش دیده‌اند؟

البته پروتکل بهداشتی برای برگزاری امتحانات شامل بندهای مختلف و سختگیرانه‌ای است که اجرای دقیق آنها و نظارت بر شیوه  اجرا پاشنه آشیل برگزاری موفق امتحانات حضوری است.

در همین رابطه محمد محسن بیگی؛ مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش  درباره آموزش کارکنان حوزه‌های امتحانی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تسنیم گفت: تمام مسئولان حوزه‌های امتحانی و مدیران مدارس آموزش دیده و دوره ضمن خدمت برای آنها برگزارشده است که در این آموزش‌ها، پروتکل‌های بازگشایی مدارس و برگزاری آزمون‌ها ارائه شده است همچنین در روزهای اخیر چند جلسه ویدیو کنفرانس برای مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، رؤسای سنجش، معاونان و ناظران برگزار شد.

وی افزود: بخش زیادی از نکات در آموزش نیروی انسانی ذکر شده است البته پروتکل برگزاری آزمون‌ها تقریباً مشابه سال گذشته است و شاید 10 درصد از بندها تغییر کرده باشد؛  همین تجربه را سال قبل داشتیم بنابراین قرار نیست کار جدیدی انجام شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره تأمین مواد مورد نیاز حوزه‌های امتحان ( ماسک، مایع ضدعفونی‌کننده، الکل) گفت: این موضوع به تمام حوزه‌های امتحان اعلام شده است و از قبل مواد لازم را پیش بینی و تأمین کرده‌اند بنابراین در بخث تأمین مایحتاج توسط حوزه‌های امتحان و مدارس مشکلی نداریم.

محسن بیگی متذکر شد: بخشی از مسائل در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها است به عنوان مثال حتماً باید ماسک و مواد ضدعفونی کننده شخصی همراه داشته باشند و دانش آموزان از تجمع در کنار هم قبل و بعد از امتحان خودداری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از تجمع دانش آموزان در امتحانات چه تدابیری اندیشیده شده است؟ گفت: به مسئولان حوزه امتحانی و مدیران مدارس درباره جلوگیری از تجمع دانش آموزان تذکر داده شده است همچنین اطلاعیه و پوستر در حوزه‌های امتحان نصب می‌شود البته در پایه نهم چون امتحانات مدرسه‌ای است، مشکلی نخواهیم داشت و در پایه دوازدهم نیز تعدد حوزه‌های امتحانات نهایی به شدت افزایش داشته بنابراین تعداد دانش آموزان در هر حوزه کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که در مدرسه‌ای با چند کلاس در پایه نهم و حضور 100 دانش آموز در روز امتحان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دشوار نیست؟ بیان کرد:  در روز امتحان فقط دانش آموزان پایه نهم در مدرسه حضور دارند و بین کلاس‌ها تقسیم می‌شوند به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای دو پایه نهم دارد حدود 55 تا 60 دانش آموز در یک روز به مدرسه می‌آیند چون میانگین کلاس‌های درس دوره متوسطه اول 27 تا 28 نفر است، این تعداد را می‌توان در کل فضای مدرسه توزیع کرد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

با اعلام رسمی وزارت ورزش تمام مسابقات ورزشی ایران لغو شد

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست