قول سخنگوی کاخ سفید برای دروغ نگفتن فقط ۱۵ دقیقه دوام آورد

طبق گزارش رسانه‌ آمریکایی، «کیلی مک‌انانی» سخنگوی جدید کاخ سفید تنها ۱۵ دقیقه بعد از اینکه در اولین کنفرانس خبری به خبرنگاران قول داد که «هرگز دروغ نخواهم گفت»، چندین دروغ گفت.
کد خبر: ۱۵۸۱۲۲
تاریخ انتشار:۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ - 02 May 2020
به گزارش روزپلاس، در حالی که دروغگویی‌های مکرر چند سال اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همواره سوژه رسانه‌های غربی بوده است، حالا شکستن قول چهارمین سخنگوی کاخ سفید دولت او برای راستگویی به خبرنگاران خبرساز شده است.
راستی آزمایی رسانه‌ها و خبرنگاران آمریکایی درباره قول «کیلی مک‌انانی» سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین کنفرانس خبری او در کاخ‌سفید نشان می‌دهد که او به رغم وعده دادن درباره راستگویی، در این نشست خبری چندین بار دروغ گفت.
به نوشته پایگاه آمریکایی «وُکس»، کیلی مک‌انانی سخنگوی جدید کاخ سفید کمتر از ۱۵ دقیقه بعد از اینکه به خبرنگاران قول داد هرگز دروغ نگوید، شروع به دروغگویی کرد.
این رسانه در گزارش خود نوشت: «مک‌انانی شبیه به سلفای خودش از نشست خبری کاخ سفید برای دروغ گفتن استفاده خواهد کرد حتی بعد از اینکه به خبرنگاران قول داد که او دروغ نخواهد گفت».
مک‌انانی طی کنفرانس خبری جمعه شب (دیشب) در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس که از وی پرسیده بود آیا قول می‌دهد هرگز به خبرنگاران دروغ نگوید،‌ گفته بود: «من هرگز به شما دروغ نخواهم گفت و شما قول من را در این مورد خواهید داشت».
بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، پرسش از سخنگوی جدید کاخ سفید درباره اینکه آیا قول می‌دهد به خبرنگاران دروغ نگوید، یک سوال رایج است.
پایگاه وُکس در این باره می‌نویسد: «خیلی بعید است که (سخنگویان کاخ سفید) به قولشان درباره راستگویی پایبند بوده باشند اما فقط دو سوال طول کشید که (مک‌انانی) چهارمین سخنگوی کاخ سفید ترامپ قولش را بشکند».
به گزارش این رسانه، اولین دروغگویی کیلی مک‌انانی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اتهامهای جنسی مطرح شده علیه «جو بایدن» انجام شد.
در روزهای اخیر اتهامات مطرح شده علیه جو بایدن نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا درباره آزار جنسی یکی از کارمندان او در دورانی که سناتور کنگره بود، خبرساز شده است.
«تارا رید» که از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ در دفتر بایدن سناتور اسبق ایالت «دلاوِر» آمریکا مشغول به کار بود، ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت در آن زمان توسط بایدن «مورد تعرض» قرار گرفته است.
بایدن به دنبال جنجال‌ ایجاد شده درباره این اتهام آزار جنسی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «این (اتهامات) صحیح نیست و هرگز اتفاق نیافتاده‌اند».
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اتهام تارا رید علیه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره آزار جنسی را بسیار قوی‌تر از اتهام‌های وارد شده به «برت کاوانا» قاضی دیوان عالی آمریکا خواند.
بعد از اقدام ترامپ در معرفی کاوانا به عنوان قاضی پیشنهادی دیوان عالی (عالیترین نهاد قضایی ایالات متحده آمریکا)، چندین زن آمریکایی این نامزد را به آزار جنسی متهم کردند و کار به جلسات استماع کنگره هم کشیده شد.
در نهایت به دلیل آنکه جمهوری‌خواهان در آن زمان، اکثریت کرسی‌های هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار داشتند، توانستند صلاحیت برت کاوانا را تایید کرده و او را به عنوان قاضی به دیوان عالی آمریکا بفرستند.
یک خبرنگار آمریکایی از سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین کنفرانس خبری او خواست درباره قیاس ترامپ بین اتهامهای مطرح شده علیه کاوانا و بایدن توضیح دهد و اظهارنظر کند.
مک‌انانی در جواب گفت: «به نظر من، آنچه علیه قاضی برت کاوانا انجام شد، یک اقدام بسیار ناحق بود و من نیازی نیست درباره اتهام‌های هرز و زشت مطرح شده علیه قاضی کاوانا که نادرستی آنها مورد راستی آزمایی قرار گرفت، صحبت کنم».
وُکس اما در گزارش خود می‌نویسد: «اما (این حرف مک انانی) دروغ است. اتهام های مکرری که به کاوانا زده شد نه تنها نادرست نیستند بلکه در جریان تحقیقات نیویورک تایمز مشخص شد کاملا درست و معتبر هستند و این تحقیقات پاییز سال گذشته و تقریبا یک سال بعد از تایید صلاحیت او (به عنوان قاضی دیوان عالی) منتشر شد».
به نوشته این رسانه آمریکایی، سخنگوی جدید کاخ سفید درباره پرونده تحقیقات اف‌بی‌آی از «مایک فلین» اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ هم دروغ گفت.
ژنرال مایک فلین اولین مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ بود اما به دنبال جنجالها درباره تماسها و رایزنی‌های او با مقام‌های روسیه به ویژه سفیر وقت مسکو در واشنگتن مجبور به استعفا شد. وی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ مدیر آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا بود اما به دنبال اختلافات با مقام‌های ارشد وقت پنتاگون در دولت اوباما، از منصب خود و خدمت در ارتش استعفا داد.
پیش از این نیویورک تایمز مدعی شده بود، ترامپ و دست‌کم ۱۷ نفر از همراهان و مشاورانش از قبیل فلین قبل از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ ، بیش از صد بار با اتباع روس، واسطه‌ها و مقام‌های سایت افشاگر «ویکی لیکس» تماس برقرار کردند.
این روزنامه منابع تحلیل خود را اسناد ارائه شده به کنگره، پرونده دادگاه‌ها و بررسی‌های تیم تحقیق ویژه در زمینه دخالت خارجی در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آمریکا ذکر کرده بود.
مک‌انانی در این کنفرانس گفت: «ما یک دست نوشته اف‌بی‌آی را در اختیار داریم که در آن آمده است "ما باید کاری کنیم که فلین دروغ بگوید و باعث اخراجش شویم" پایان نقل و قول (از دست نوشته ادعایی اف بی آی)».
وُکس ضمن رد ادعای سخنگوی کاخ سفید درباره مایک فلین می‌نویسد که مک‌انانی روایت نادرستی از این یادداشتهای اف‌بی‌آی کرده است.
در گزارش این رسانه آمده است: «یادداشتهای اف بی آی این را نمی‌گویند بلکه فاش میکند که قبل از پرسش و پاسخ اف بی آی با فلین در ژانویه 2017، یکی از اعضای تیم تحقیق نوشت که "هدف ما چیست؟ حقیقت/ اعتراف گیری یا سوق دادن او به دروغ گفتن تا اینکه ما بتوانیم او را مورد تعقیب قضایی قرار داده یا باعث اخراجش شویم؟»
وُکس ادامه داد: «مهم است که این را به خاطر داشته باشیم تا این زمان (پرسش و پاسخ و تحقیقات از مایک فلین در ژانویه ۲۰۱۷) اف بی آی شواهدی درباره نقش قانون توسط فلین جمع کرده بود و یادداشت مورد استناد (کاخ سفید و طرفداران ترامپ) نشان نمی دهد که اعضای تیم تحقیق با هدف دستکاری و سوق دادن فلین به دروغگویی به جلسه بازجویی از او رفته باشند».
به گفته این رسانه و خبرنگاران آمریکایی، سخنگوی جدید کاخ سفید در این نشست خبری درباره اتهامهای جنسی وارد علیه علیه ترامپ هم دروغ گفت.
یک خبرنگار در این کنفرانس خبری از مک‌انانی سوال کرد که آیا اعتبار ادعای بیش از ۲۰ زن درباره ازار جنسی آنها توسط ترامپ از اعتبار آزار جنسی مطرح شده علیه بایدن کمتر است؟
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال گفت: «رئیس‌جمهور همان چهار سال قبل قویا و فورا همه این اتهامها را رد کرد».
این بخش از سخنان مک انانی با راستی آزمایی رسانه و خبرنگاران آمریکایی مواجه شد و آنها روی دروغگویی او دست گذاشتند.
وُکس نوشت: «اگرچه اکثر اتهامها علیه ترامپ در سال ۲۰۱۶ مطرح شدند اما ای جین کارول همین سال گذشته ترامپ را به تجاوز متهم کرد».

فارس
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

برگزاری مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری/ هیأت رئيسه سنی ششمين دوره‌ مجلس خبرگان مشخص شد/آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد/حسینی‌بوشهری و اعرافی نواب رئیس

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد / جدول قیمت جدید ۱۳ محصول را ببنید

برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد

دیدار محسنی‌اژه‌ای با خانواده شهید امیرعبداللهیان

در دیدار رییس‌قوه قضائیه با خانواده شهید امیرعبداللهیان/ پسر شهید امیرعبداللهیان:قرار بود لباسی خادمی حضرت را برتن کند

کارنامه اقتصادی رئیس جمهورِ شهید؛ از بازگشت رشد تا مهار تورم

تشییع شهیدان خدمت/ وداع آخر آذری‌ها با رئیس جمهور قلب‌ها/ اجتماع بزرگ مردم در تبریز/ غمی که پایان ندارد

روایت سفارت ایران از گفتگوی تلفنی پوتین و مخبر

سابقه‌ای از سران کشورهایی که در حوادث هوایی جان باخته‌اند

دعوت از علی باقری برای شرکت در نشست اضطراری وزرای خارجه دی ۸

«برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق به ایران تسلیت گفت

پیام تسلیت علی‌اکبر ولایتی، جواد ظریف و جمعی از وزرا و مقامات فعلی و پیشین وزارت امور خارجه/ فقدان شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان باورنکردنی است

واکنش انگلیس به تلاش دیوان کیفری برای حکم بازداشت نتانیاهو

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد/ رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌نماید

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

نقد و سیاست