سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است/ صنعت شیشه، یک صنعت پاک است

مدیرعامل شیشه اردکان بابیان اینکه امروز صنایع در جنگ اقتصادی قرار دارند، گفت: علیرغم تحریم‌های خارجی، شدیدترین فشارهای داخلی بر صنایع اعمال می‌شود و سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است.
کد خبر: ۱۴۹۱۴۶
تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 13 February 2020
محمود عزیزیان در گفتگو با خبرگزاری فارس در اردکان، بابیان اینکه گروه کارخانجات شیشه اردکان در سال 1384 تأسیس‌شده است، گفت: این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیشه در خاورمیانه محسوب می‌شود که در سال 1390 به تولید رسید و از همان ابتدا موضوع صادرات در دستور کار قرار گرفت.

سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است/ صنعت شیشه، یک صنعت پاک است

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات باکیفیت، متنوع و موردپسند بازارهای جهانی در دستور کار گروه شیشه اردکان قرار دارد، افزود: به همین دلیل ازلحاظ شرایط بازار باید همراه با بازار جهانی باشیم لذا در نمایشگاه‌های صنعت شیشه در دنیا شرکت می‌کنیم و علم، دانش و تکنولوژی خود را به‌روز می‌رسانیم.

مدیرعامل گروه کارخانجات شیشه اردکان اظهار داشت: لازمه به‌روز بودن این است که خطوط جدید راه‌اندازی شود و محصولات جدیدی به بازار عرضه شود تا چرخه تولید شیشه مانند شیشه‌های ضد اغتشاش، چاپ، دکوراتیو، دکورال، شیشه‌های لوازم‌خانگی مانند گاز، هود و یخچال را تکمیل کند.

وی بابیان اینکه علیرغم تحریم‌های گسترده کشور، در حال حاضر 50 درصد از محصولات تولیدی صنایع شیشه اردکان به 42 کشور صادر می‌شود، گفت: درصدد هستیم که در این شرایط تحریم نیز صادرات خود را افزایش دهیم و صادرات به کشورهای دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است.

عزیزیان ضمن گلایه از عدم‌حمایت داخلی از صنایع، افزود: در شرایط تحریم، فشار دولت بر صنایع خیلی زیاد است درصورتی‌که اصولاً در این شرایط باید دست صنعتگر و کارآفرین باز باشد اما علیرغم فشار تحریم‌های خارجی، شدیدترین فشارها از سوی دولت بر صنایع اعمال می‌شود.

وی گفت: درحالی‌که صنایع در جنگ اقتصادی قرار دارند و برای صادرات محصولات خود و واردات لوازم و قطعات موردنیاز با مشکلات زیادی مواجه هستند سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است و بیش از اینکه تحریم‌ها به صنایع فشار بیاورد تحریم‌ها و فشارهای داخلی خیلی بیشتر است.

این کارآفرین برتر و صادرکننده برتر ملی با اشاره به برخی از شایعات و اظهارنظرها در خصوص آلاینده بودن صنعت شیشه گفت: صنعت شیشه یک صنعت پاک است و اصولاً کارخانه‌های شیشه در برخی از کشورهای جهان در مرکز شهرها قرار دارد و این صنعت هیچ‌گونه آلودگی غیرمتعارفی ندارد.

وی افزود: همه صنایع آلودگی صنعتی معمولی دارند و ما با نصب فیلترهای مختلف توسط محیط‌زیست استان پنج سال است که به‌صورت دوره‌ای مورد پایش و رصد قرار داریم و تاکنون هیچ آلودگی غیرمتعارف توسط محیط‌زیست اعلام‌نشده است و آلاینده بودن شیشه اردکان را شایعه و حرف‌وحدیث‌هایی می‌دانم که برخی از افراد تنگ‌نظر که نمی‌توانند رشد و پیشرفت این صنعت را ببینند مطرح می‌کنند.

سختگیری‌های داخلی برای صنایع نابودکننده است/ صنعت شیشه، یک صنعت پاک است

عزیزیان اظهار داشت: سیلیس مصرفی در صنایع شیشه اردکان هیچ‌گونه آلودگی ندارد زیرا ما از سیلیس رسوبی استفاده می‌کنیم که در صنایع کاشی و سرامیک و ساخت لوازم‌خانگی نیز استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه تمام مواد اولیه این کارخانه از داخل کشور و از معادن متعلق به شرکت که در محدوده شهرستان اردکان قرار دارد تأمین می‌شود، گفت: خط تولید بلوک سبک و آجر ماسه آهکی با استفاده از ضایعات کارخانه راه‌اندازی شده است که محصول تولیدی باکیفیت مناسب جهت مصرف ساختمان‌سازی و در نمای ساختمان‌ها به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل گروه کارخانجات شیشه اردکان با اشاره به پشتیبانی‌های مالی بانک تجارت از صنایع شیشه اردکان، گفت: این بانک از ابتدای شروع به کار این مجموعه با حمایت‌های خود به‌عنوان بانک عامل در کنار ما قرار داشته است و با در اختیار قرار دادن وام ارزی به این مجموعه نقش مهمی در تولید داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: این مجموعه با وسعت بیش از 75 هکتار در سه بخش تولید شیشه، صنایع جانبی و فرآوری به‌صورت چرخه کامل تولید از معدن تا محصول نهایی احداث‌شده است و در حال حاضر 1400 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

برگزاری مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری/ هیأت رئيسه سنی ششمين دوره‌ مجلس خبرگان مشخص شد/آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد/حسینی‌بوشهری و اعرافی نواب رئیس

برنامه جدید ۳ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد / جدول قیمت جدید ۱۳ محصول را ببنید

دیدار محسنی‌اژه‌ای با خانواده شهید امیرعبداللهیان

در دیدار رییس‌قوه قضائیه با خانواده شهید امیرعبداللهیان/ پسر شهید امیرعبداللهیان:قرار بود لباسی خادمی حضرت را برتن کند

روایت سفارت ایران از گفتگوی تلفنی پوتین و مخبر

کارنامه اقتصادی رئیس جمهورِ شهید؛ از بازگشت رشد تا مهار تورم

سابقه‌ای از سران کشورهایی که در حوادث هوایی جان باخته‌اند

دعوت از علی باقری برای شرکت در نشست اضطراری وزرای خارجه دی ۸

تشییع شهیدان خدمت/ وداع آخر آذری‌ها با رئیس جمهور قلب‌ها/ اجتماع بزرگ مردم در تبریز/ غمی که پایان ندارد

«برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق به ایران تسلیت گفت

پیام تسلیت علی‌اکبر ولایتی، جواد ظریف و جمعی از وزرا و مقامات فعلی و پیشین وزارت امور خارجه/ فقدان شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان باورنکردنی است

واکنش انگلیس به تلاش دیوان کیفری برای حکم بازداشت نتانیاهو

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد/ رویکرد دوگانه استرالیا و شرکای آن منطقه را به سوی بی‌ثباتی رهنمون می‌نماید

هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست/ مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده/ فارس: برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند/ وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند؛ هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست