ترامپ چه ورزش هایی را دنبال میکند؟

اگرچه دونالد ترامپ خودش را یک گلف‌باز حرفه‌ای توصیف می‌کند ولی حضور او در ورزش بیشتر مادی و بعضاً در سطح مدیریتی بوده است.
کد خبر: ۱۴۸۲۰
تاریخ انتشار:۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ - 11 November 2016
به گزارش روز پلاس، روزنامه «شرق» آورده است: باراک اوباما بسکتبالیست نیمه‌حرفه‌ای است؛ حتی روزی که در آمريكا رأی‌ها را برای ریاست‌جمهوری‌اش می‌شمردند، باز مشغول بازی بسکتبال بود. بدنش «فیتنس» است و چربی اضافه‌ای ندارد. گلف را هم در حد «کری‌خواندن» برای بقیه بازی می‌کند. هاکی روی یخ را هم بلد است و فوتبال به معنای واقعی (در مقابل فوتبال آمريكایی) را دوست دارد و نتایج را دنبال می‌کند. عاشق تیم‌های بزرگ فوتبال آمريكایی است و هر وقت هم که فرصتی دست دهد، دویدن و بدن‌سازی را در اولویت می‌گذارد.

کیلومترها آن‌طرف‌تر از آمريكا هم ولادیمیر پوتین حاضر است؛ مرد همه‌کاره روس‌ها. جودو را حرفه‌ای دنبال کرده، عاشق سوارکاری و تیراندازی است و به مسابقات نیمه‌حرفه‌ای هاکی روی یخ هم رفته و در آن شرکت کرده. میزبانی جام جهانی فوتبال هم که برای کشورش گرفته است و در عرصه تیم‌داری در فوتبال دستی بر آتش دارد... .

در این میان جمهوری‌خواهان هم بالاخره قرار شد پشت نامزدی درآیند که سررشته‌ای در ورزش داشته باشد؛ می‌خواستند یکی مثل اوباما را معرفی کنند که حداقل چربی اضافه نداشته باشد. این «تز» مال سال‌های اول ریاست‌جمهوری اوباما بود؛ بعدها جمهوری‌خواهان از ایده‌شان فاصله گرفتند و سرانجام هم که روز گذشته نامزد موردعلاقه‌شان یعنی دونالد ترامپ با چند ده کیلو چربی اضافه رسماً به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمريكا معرفی شد.

دونالد بدن «فیتنسی» ندارد ولی به مجله «سلامت مردان» آمريكا می‌گوید با ورزش‌کردن بیگانه نیست: «من همه ورزش‌ها را امتحان کرده‌ام. همیشه هم ورزشکار خوبی بوده‌ام. همیشه هم کاپیتان تیم‌هایم بودم. هنوز هم گلف بازی می‌کنم و در این رشته تبحر هم دارم».

در این مورد آخر یعنی بازی‌کردن گلف و تبحر در آن، تقریباً تنها رشته ورزشی است که مستند حضور ترامپ در آن وجود دارد. او با راه‌اندازی تورنمنت‌های مختلف گلف در ایالت‌های آمريكا، از سال‌ها پیش در این رشته ورزشی فعالیت کرده و برای خودش اعتباری به دست آورده؛ نه اینکه مقام‌های حرفه‌ای داشته باشد، بلکه به این خاطر که برگزارکردن تورنمنت‌های گلفش، متقاضیان زیادی داشته است. در این راه هم البته همیشه عادت‌های عجیب داشته؛ مثل همین مورد آخر که تورنمنت گلف پیش‌رویش را قرار است در مکزیک برگزار کند! کشوری که قرار است مرزهایش با آمريكا را با دیوار بپوشاند!

البته ترامپ با آن دسته از آدم‌ها که می‌گویند گلف ورزش نیست و کمکی به کم‌کردن وزن آدمی و البته فیتنس‌نگه‌داشتن بدن نمی‌کند، مخالفت می‌کند. او می‌گوید: «هرکسی بالاخره باید در هفته چندساعتی هم که شده، وقتش را برای بازی گلف صرف کند؛ ورزش بسیار مهیجی است و ‌شخصاً وقتی گلف بازی می‌کنم، یکی‌، دو کیلویی وزن کم می‌کنم. خوبی گلف این است که شما را از یخچال خانه‌تان دور نگه می‌دارد و نمی‌گذارد با خوردن ‌غذا چاق‌تر شوید».

کاسبی در  ورزش

اگرچه دونالد ترامپ خودش را یک گلف‌باز حرفه‌ای توصیف می‌کند ولی حضور او در ورزش بیشتر مادی و بعضاً در سطح مدیریتی بوده؛ او سال ١٩٨٣ تیم نیوجرسی جنرالز را در لیگ فوتبال آمريكایي در سطح پایین راه‌اندازی کرد تا به جنگ لیگ حرفه‌ای فوتبال آمريكایی برود ولی بعد از سه سال با شکست در رقابت با لیگ اصلی فوتبال آمريكایی، از فعالیت در این عرصه صرف نظر كرد؛ هرچند برحسب علاقه و مثل بسیاری از آمريكایی‌ها، این ورزش را دنبال کرد و حتی سال ٢٠١٤ تا آستانه خرید تیم شیکاگو در فوتبال آمريكایی هم پیش رفت.

ترامپ حتی مدیریت در دوچرخه‌سواری را هم تجربه کرده است؛ سال ١٩٨٩ و ١٩٩٠ او به همراه چند مولتی‌میلیاردر آمريكایی، طرح پیاده‌کردن «توردوفرانس» در آمريكا با نام «تور آمريكا» را پیاده کرد ولی در نهایت باز هم با عقیم‌ماندن این موضوع، از فعالیت در این عرصه صرف نظر كرد. ترامپ مثل اخلاق ویژه‌ای که دارد، دوستان ورزشکار ویژه‌ای هم انتخاب کرده؛ از دنیس رادمن، بسکتبالیست حرفه‌ای و عجیب NBA گرفته تا مایک تایسون، قهرمان سابق بوکس دنیا که در یک بازه زمانی ترامپ را مجاب به سرمایه‌گذاری در بوکس هم کرد. در واقع تایسون با تیم بوکس باشگاه نیویورک همکاری می‌کرد و از ترامپ برای سرمایه‌گذاری روی بوکسورهای جوان باشگاه کمک گرفت.

ماجرای حضور رئیس‌جمهور آینده آمريكا در مسابقات WWE (کشتی کج آمريكا) هم که دیگر به همگان ثابت شده است؛ او با سرمایه‌گذاری در این مسابقات که بیشتر جنبه نمایشی دارد، حمایت کشتی‌کج‌کاران آمريكایی را هم با خودش برای انتخابات داشت. ترامپ حتی در یکی از صحنه‌های معروف که ویدئوی آن همه‌جا پخش شده، کنار رینگ، یکی از اعضای تیم رقیب را به باد کتک (نمایشی) می‌گیرد.

با این‌حال پشت همه آن نمایش‌ها میلیون‌ها دلار پول نهفته بود که این مرد تاجر همه را به جیب زده است. دونالد همین اواخر در یکی از برنامه‌های تلویزیونی‌اش از یک ورزش دیگر هم رونمایی کرده که خودش می‌گوید مثل گلف در آن هم تبحر دارد؛ ورزشی به نام حرف‌زدن!

خودش می‌گوید: «به‌تازگی فهمیدم حرف‌زدن هم ورزش است! ورزشی که در آن تبحر دارم. من همین چند وقت پیش مقابل ١٢ هزار نفر سخنرانی کردم و بعد متوجه شدم وقتی سخنرانی می‌کنم به خوردن غذا فکر نمی‌کنم! خب، وقتی به خوردن غذا فکر نمی‌کنید، طبیعی است که چاق هم نمی‌شوید».

ایسنا
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

چقدر خونریزی در پریود طبیعی است؟

استرالیا شبکه کم سرعت 3G را غیرفعال می‌کند

شرایط فروش و پیش فروش پژو ۲۰۷ اتوماتیک

قیمت پرفروش‌ترین گوشی بازار چند؟

واکنش ایران به ادعای مجدد اتحادیه عرب در مورد جزایر سه‌گانه/ ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی سرزمینی ایران است

در آستانه به‌ثمر رساندن گل شماره ۹۰۰ ؛ رونالدو زمان خداحافظی از دنیای فوتبال را اعلام کرد

ریزش دوباره قیمت سکه و طلا/ پیش‌بینی بازار در هفته آینده

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

رونمایی از مبلغ دقیق قرارداد مسی با اینترمیامی؛ رکورد عجیب شماره ۱۰ در MLS

پاریس باکو را متهم به دخالت در ناآرامی «کالدونیای جدید» کرد

برکناری یا استعفای ریاست کمیته داوران؟/ افشاریان متن استعفای خود را منتشر کرد

ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

دلار به 1402 برگشت

شرایط استخدام معلمان بازنشسته اعلام شد

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

پایانِ عمرِ «رای لیستی»/ رای دهندگان در‌ دور‌ دوم انتخابات هم به ترکیبی از چند لیست رای دادند/ کدام جناح پیروز انتخابات مجلس شد؟ + جزئیات نظرسنجی روزپلاس

مدیرعامل سپاهان اصفهان معرفی شد + سوابق

در آستانه آغاز فصل اجاره‌بها، وضعیت مستاجران چگونه است؟/ رکود مسکن، التهاب اجاره

رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم/ انعکاس معارف ائمه علیهم السلام با شیوه های درست به دنیا/ تشکیل حکومت، هدف بلند مدت تمامی ائمه

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

هدیه رونالدو به کاپیتان تیم زنان النصر + عکس

شکایت از سریال پیمان معادی تا سریال مهران مدیری

وقتی آمریکا مدعی توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود/ دروغگویی بایدن جنایت نتانیاهو

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

نقد و سیاست