متفاوت ترین اتوبوس‌های دنیا در گواتمالا +تصاویر

به هر شهری و دیاری که بروید می‌توانید جاذبه‌ای ببینید، گاهی این جاذبه‌های گردشگری صرفا طبیعی هستند به این معنا که شاهکار خود طبیعتند و بدون دخالت انسان‌ها به وجود آمده اند.
کد خبر: ۶۱۸۱۳
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ - 03 December 2017
به گزارش روزپلاس، جالب است که به هر شهری و دیاری که بروید می توانید جاذبه ای ببینید، گاهی این جاذبه های گردشگری صرفا طبیعی هستند به این معنا که شاهکار خود طبیعتند و بدون دخالت انسان ها به وجود آمده اند مانند کوه های عجیب و غریب مثلا کوهی در بولیوی که انسان می خورد! (این کوه در بولیوی انسان می خورد!) و یا مثلا آبشاری خارق العاده یا استخرهای طبیعی مانند استخر شیطان و… از این دست پدیده ها بسیار است.

گاهی هم این جاذبه ها کمی معمولی ترند مثلا موزه های مختلف دیدنی دنیا که آثار تاریخی را در خود جای داده اند، بناهای آثار تاریخی به جا مانده از قرون و اعصار گذشته و… گاهی هم این جاذبه ها را وسایلی که حتی فکرش را هم نمی کنیم تشکیل می دهد. اتوبوس های مرغی گواتمالا هم یکی از آن هاست! چرا؟ چون به جای انسانها، حیوانات با این اتوبوس ها جا به جا می شوند! و حالا همین اتوبوس ها به بخشی از جاذبه های دیدنی گواتمالا تبدیل شده اند. 

باورتان می شد که روزی بشنوید اتوبوس ها که از نظر همه ی ما یک وسیله ی معمولی حمل و نقل هستند، تبدیل به جاذبه شوند؟ قطعا اگر هر جای دیگر دنیا بود نه اما در مورد گواتمالا قضیه فرق دارد. برای این که دقیقا بدانید چه نوع اتوبوس هایی، به این موضوع دقت کنید. مطمئنا تا حالا اتوبوس های زرد رنگی که دانش آموزان را در کشور آمریکا حمل می کنند و در واقع به عنوان سرویس های مدرسه شناخته می شوند، دیده اید. فکر می کنید بر سر این اتوبوس ها چه می آید؟ آن ها زندگی رنگارنگ جدیدی را به عنوان« اتوبوس های مرغی گواتمالا » شروع می کنند!

وقتی که اتوبوس های زرد رنگ مدارس آمریکا به سن ۱۰ سالگی می رسند و یا ۱۵۰۰۰۰ مایل را می پیمایند، در حراج فروخته می شوند. بسیاری از اتوبوس ها فروخته شده به کشورهایی مانند مکزیک منتقل می شوند و بعد از آن جا به بقیه ی کشورهای آمریکای مرکزی مخصوصا گواتمالا برده می شوند تا زندگی دومشان را شروع کنند! اتوبوس های گواتمالا حالا به شهر زیادی رسیده اند، این اتوبوس ها دیگر به جای اینکه بچه ها را جا به جا کنند و به مدرسه ببرند، معمولا پر از مردمی هستند که هر کدامشان مقداری زیادی کالا را در بغلشان دارند و بعد در میان کوه ها گم می شوند! اما به نظر شما چرا به این اتوبوس ها اتوبوس های مرغی می گویند؟

در واقع کلمه ی «مرغ» به این واقعیت برمی گردد که روستاییان گواتمالا حیوانات و موجودات زنده مثل مرغ ها را با این اتوبوس ها به همراه خود جا به جا می کنند و این موضوع به اندازه ای برای مردم دیگر مناطق چشمگیر و جذاب است که در سفر به گواتمالا محال است از آن دیدن نکنند. البته یک گفته هم وجود دارد آن هم این است که به این دلیل به این اتوبوس ها اتوبوس های مرغی می گویند که مسافران به زور خودشان را در این اتوبوس ها می چپانند و حاضر نیستند برای اتوبوس بعدی صبر کنند در هر صورت هر کدام از این ها که باشد فرقی ندارد چون سفر با اتوبوس های مرغی گواتمالا از آن دست تجاربی است که توریست ها عاشق آن هستند.

در هر کدام از این اتوبوس ها یک یا دو مرد جوان وجود دارد که در زبان محلی گواتمالایی به آن ها ayudante گفته می شود که به معنای «کمک دهنده» است. این کمک دهنده ها مسئول محافظت از مسافران و بارها و چمدان های آن ها هستند، پول ها را از مسافران جمع می کنند و چمدان را جابه جا می کنند و در اتوبوس جا می هند و کارهایی از این قبیل. البته در کنار همه ی این ها، این کمک دهنده هاا وظیفه دارند تا در کنار اتوبوس بایستند و مقصد را با صدای بلند فریاد بزنند تا مردم آگاه شوند که اتوبوس ها قرار است به کجا عازم شوند!

اگر به گواتمالا سفر کرید و خواستید از این اتوبوس ها دیدن کنید اصلا انتظار دیدن اتوبوس های زرد رنگ معمولی را نداشته باشید، چون که این اتوبوس ها در گواتمالا کاملا رنگ می شود و روی آن ها نقش و نگارهای زیبا و خاصی زده می شود و حتی روی اتوبوس ها نام آن ها و مقصد هم زده می شود. جالب این که هر کدام از اتوبوس های مرغی گواتمالا منعکس کننده ویژگی شخصیت صاحب اتوبوس است مثلا این که فردی که صاحب اتوبوس است، فردی مذهبی است، غرور ملی دارد، عاشق است، یا ترکیبی از این ها! و این موضوع را از روی نقش و نگارهایی که روی اتوبوس است می توان فهمید، اصلا غیر عادی نیست که مثلا یکی از این اتوبوس ها را با نقشی از فردی که در حال عبادت است، در حال خواندن است و یا هر نقش دیگری که فکرش را بکنید ببینید… 

بهترین نقطه برای دیدن اتوبوس های مرغی گواتمالا پایانه های اتوبوس رانی شهر است جایی که در آن کافیست کمی صبر و تحمل به خرج دهید و در کنار دیگر افرادی که منتظر آمدن اتوبوس هستند بایستید. حرکت و ساعت رفت و آمد این اتوبوس ها اصلا دقیق و روی ساعت نیست چرا که بر اساس منطقه ای که در آن رفت و آمد می کنند و شلوغ بودن و یا نبودن منطقه اتوبوس ها ممکن است در بین راه توقف های بیشتری داشته باشند بعضی جاها هم اصلا توقفی نداشته باشند. حتی به اندازه ای رفت و آمد این اتوبوس ها از روی برنامه نیست! که گاهی ممکن است برای این که از شر جمعیت در امان بمانند مسیر های حرکت خود را تغییر دهند اما در هر صورت چیزی که مشخص است این است که رفت و آمد با این اتوبوس ها مزه ی خاصی دارد که قطعا با هیچ اتوبوس دیگری نخواهد داشت. و علاوه بر این چه تجربه ای خاص تر از رفت و آمد با اتوبوسی که پر از حیوان زنده است؟

در هر صورت اگر زمانی به گواتمالا سفر کردید مطمئن شوید که از اتوبوس های مرغی گواتمالا دیدن کرده اید.

متفاوت ترین اتوبوس‌های دنیا در گواتمالا +تصاویر

متفاوت ترین اتوبوس‌های دنیا در گواتمالا +تصاویر

متفاوت ترین اتوبوس‌های دنیا در گواتمالا +تصاویر

متفاوت ترین اتوبوس‌های دنیا در گواتمالا +تصاویر

باشگاه خبرنگاران


سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

پشت پرده عجیب نامه‌ای درخصوص سیاست ارزی به رهبرانقلاب/ مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند/ این نامه از سوی مدیرعامل بورس کالا برای ما ارسال شد/ مشخص نیست در شرایط جنگ اقتصادی چرا چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند

استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

جزئیات دومین حراج سکه سال ۱۴۰۳ اعلام شد

باشگاه استقلال پلمپ شد/ اعضای باشگاه تا روز یک شنبه ممنوع الورود شدند

ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

روز سیاه فوتبال ایران؛ روز مرگِ جوانمردی/ «فرهنگ» واژه ناآشنای این روز‌های فوتبال

حجازی سرپرست تیم استقلال شد

سازمان ملل: بازسازی غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد

تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو/ حکم بازداشت برای چه کسانی قرار است اعمال شود؟

ادعای ساواکی بودن پدر مهران غفوریان/ شایعه یا ساواکی تواب ؟

هادی چوپان از باشگاهش رونمایی کرد/ عکس

واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی

جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

پيام واضح ايران به جهان/ سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

کانال مهمی به نام عمان / چرا مسقط برای ایران و آمریکا مهم است؟

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

اولین بداخلاقی سیاسی در‌دور دوم انتخابات/ راهنما راست، گردش به چپ

مالک جدید استقلال نام این باشگاه را تغییر داد!

سفر پر ماجرای گروسی به ایران

«قطب شمال»، حکایت نارفیقی و نارو/ انتقام غذایی است که باید سرد خورده شود؟

پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد/ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

پایان سیاهِ ازدواج سفید

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی