بین الملل/

آمریکا به دنبال یک گروه شبه نظامی تازه در سوریه برای پیشبرد اشغالگری و تحقق اهداف خود/ برنامه ای جدید با هدف تشکیل یک گروه شبه نظامی تازه با استفاده از عشایر عربی/ پروژه ای که خیلی زود شکست می خورد!

آمریکایی‌ها که متوجه شده‌اند برای پیشبرد اشغالگری و تحقق اهداف خود در سوریه دیگر نمی‌توانند روی قسد حساب باز کنند، پروژه جدیدی با هدف تشکیل یک گروه شبه نظامی تازه با استفاده از عشایر عربی طراحی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۲۷۴۶
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 15 June 2023
آمریکا به دنبال یک گروه شبه نظامی تازه در سوریه برای پیشبرد اشغالگری و تحقق اهداف خود/ پروژه ای که خیلی زود شکست می خورد!


به گزارش روزپلاس، ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه با وجود شکست رسمی داعش در این کشور ثابت می‌کند که مبارزه با داعش صرفا یک بهانه برای اشغالگری آمریکایی‌ها در سوریه بوده و واشنگتن اهداف متعدد دیگری در این کشور دارد.

آمریکا در حالی به بهانه جنگ با تروریسم در سوریه باقی مانده که خودش حامی اصلی گروه‌های تروریستی و مشخصا داعش در این کشور به شمار می‌رود و هر زمان که احساس نیاز کند، مجددا کارت داعش را رو می‌کند. استان حسکه سوریه و سایر مناطق شمالی این کشور که تحت اشغال نیروهای آمریکا و شبه‌نظامیان قسد (وابسته به ایالات متحده) هستند، از مناطق ناامن سوریه محسوب می‌گردند و همواره شاهد اعتراض شهروندان سوریه به تحرکات تروریستی آمریکا و مزدورانش هستند.

همچنین غارت نفت و منابع طبیعی سوریه توسط نظامیان آمریکایی نیز تبدیل به یک خبر عادی شده و واشنگتن علاوه بر تحریم‌های خفقان‌آوری که ضد ملت سوریه اعمال کرده، عملا موجب محرومیت‌ آنها از ثروت‌های طبیعی خودشان نیز می‌شود.

در این میان پایگاه راهبردی «التنف» که طبق ادعای آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش تاسیس شده، درواقع مقری برای آموزش تروریست‌هاست و نظامیان آمریکاییِ حاضر در این پایگاه هرگز اقدامی علیه داعش نکرده‌اند. درواقع ایالات متحده از این پایگاه برای آموزش معارضان سوری با هدف بسیج کردن آنها علیه ارتش و دولت سوریه استفاده می‌کند و ارتباطی به جنگ با داعش ندارد؛ بلکه از این گروه تروریستی حمایت نیز می‌کند.

اخیرا منابع آگاه از پروژه جدید آمریکا برای تشکیل یک گروه ضد دولتی در سوریه خبر دادند که نیروهای آن شامل فرزندان عشایر عربی در مناطق شرق فرات باشد. این پروژه ایالات متحده در نوع شکلی و ظاهری آن جدید نیست اما هدف واشنگتن انجام یک اقدام جامع علیه ارتش سوریه و گروه‌های حامی آن می‌باشد.

نکته جالب توجه دیگر آن است که آمریکا اقدام خود برای تحریک فرزندان عشایر عربی منطقه شرق فرات را بدون هماهنگی با نیروهای قسد انجام داده است. منابع مربوطه در این زمینه اعلام کردند که قسد با این پروژه آمریکا مخالف است؛ چرا که از یک سو نمی‌خواهد یک گروه رقیب برای آن توسط آمریکا در شمال و شرق سوریه ظهور کند و از سوی دیگر به دنبال تنش با ارتش و دولت سوریه نیست و به نوعی قصد دارد تا حدی روابط خود را با ارتش ملی سوریه و دولت دمشق بهبود ببخشد.

نیروهای قسد به خوبی می‌دانند که برای در امان ماندن از خطر حملات ترکیه، به حضور نیروهای ارتش سوریه در  مناطق وسیعی از مرزهای ترکیه نیاز مبرم دارند و این غیرمنطقی است که از اقدام علیه این ارتش  حمایت کنند. برخی اطلاعاتِ فاش شده نیز نشان می‌دهد که نیروهای قسد احساس کرده‌اند هر لحظه امکان دارد آمریکا به آنها خیانت کند و از همین رو در صدد جلب نظر دولت و ارتش سوریه هستند.

اما آنچه که ایالات متحده را به فکر تشکیل یک گروه شبه‌نظامی علیه ارتش و دولت سوریه انداخته، افزایش فشارهای مقاومت مردمی علیه آمریکا در مناطق تحت اشغال آن در سوریه است.  منابع آگاه در این زمینه به روزنامه الاخبار لبنان گزارش دادند که آمریکایی‌ها قبلا به نیروهای قسد پیشنهاد داده بودند که برای انجام یک حمله نظامی جهت سیطره بر شهر مرزی البوکمال و بستن جاده دمشق-بغداد و گسترش حصار امنیتی در اطراف پایگاه‌های آمریکا در شمال شرق سوریه آماده شوند تا در نتیجه آن، پایگاه التنف به مناطق شرقی فرات متصل گردد.

بر اساس این گزارش، قسد این درخواست آمریکایی‌ها را به کلی رد و تاکید کرده که باید از مناطق مرزی تحت سیطره خود که در معرض خطر حمله ترکیه قرار دارد محافظت کند؛ به ویژه اینکه نیروهای قسد قدرت نظامی کافی برای این کار ندارند و نیازمند ارتش سوریه هستند.

به همین دلیل ایالات متحده به فکر تاسیس یک گروه جایگزین به جای قسد افتاده که وفادار به واشنگتن باشد. به دلیل وجود خطوط تماس با ارتش سوریه در دیرالزور و امکان تحریک عشایر برای بهره‌برداری از میادین نفتی، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا پروژه خود را در دیرالزور پیش ببرند. بر این اساس حدود 4 ماه قبل یک هیئت آمریکایی از منطقه «الکسره» در حومه دیرالزور بازدید کرد؛ جایی که شیوخ و شخصیت‌های بارز عشایر این منطقه حضور داشتند.

سفر هیئت مذکور آمریکایی به دیرالزور بدون هماهنگی با قسد انجام شده بود و آنگونه که منابع محلی گزارش داده‌اند اعضای این هیئت در دیدار با بزرگان عشایر دیرالزور خواستار تشکیل گروهی از فرزندان عشایر این منطقه برای تضمین استقلال نفوذ عشایر عربی در دیرالزور بدون حضور هیچ یک از نیروهای کرد شده و به آنها وعده دادند که تحت حمایت آمریکا خواهند بود.

طبق اطلاعات موجود، بزرگان عشایر عربی در دیرالزور از آمریکایی‌ها خواسته بودند تا کردها را برای ترک این منطقه تحت فشار قرار دهند. همچنین منابع محلی فاش کردند که آمریکا تاییدیه اولیه را از عشایر برای تشکیل چنین گروهی دریافت کرده است. بعد از آن آمریکایی‌ها شروع به جستجوی کسانی کردند که بتوانند رهبری این گروه را به دست بگیرند. در همین زمینه نام‌هایی مانند «فرید القاسم» فرمانده ارتش آزاد سوریه مطرح شد که هنوز درباره آنها تصمیمی اتخاذ نشده است.

اما یک منبع عشایری به روزنامه الاخبار اعلام کرد، شخصیت‌های عشایری که در نشست با هیئت آمریکایی شرکت کردند، از نظر اجتماعی قابل قبول نیستند و نفوذی در میان مردم ندارند، بنابراین به نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها در تشکیل چنین گروهی از عشایر موفق شوند و این پروژه شکست خواهد خورد. همچنین روحیه عمومی مردم در دیرالزور هرگونه اقدام علیه ارتش سوریه را رد می‌کند و همه به دنبال اقداماتی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و ایجاد آشتی ملی هستند تا اوضاع به زمان قبل از جنگ برگردد و کل سوریه به ثبات برسد.



الف
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

اولین بداخلاقی سیاسی در‌دور دوم انتخابات/ راهنما راست، گردش به چپ

هواشناسی برای کل کشور هشدار صادر کرد

پیامی که ریاض درباره حمله به رفح برای تل‌آویو فرستاد

برداشت عجیب از اعتراض علیه جنایات اسرائیل در آمریکا و دیگر کشورهای جهان/سرگیجه بزرگ!

فشار غرب به امارات بخاطر تجارت با روسیه

لاپید مقابل نتانیاهو ایستاد/ هیچ بهانه ای برای عدم تبادل اسرا نیست

بایدن از ترامپ جلو زد

تساوی ستاره‌های میلیاردی در تبریز/ استقلال و تراکتور «بد» بودند

اولین تصویر منتشر شده از پیکر نیکاشاکرمی

ورود خودرو با پلاک بین‌المللی به کشور مجاز شد

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

باگ‌های آزاردهنده جدیدی وارد ویندوز ۱۱ شده‌اند/ مایکروسافت وجود دو باگ را تایید کرد

باشگاه استقلال پلمپ شد/ اعضای باشگاه تا روز یک شنبه ممنوع الورود شدند

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

پيام واضح ايران به جهان/ سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

کانال مهمی به نام عمان / چرا مسقط برای ایران و آمریکا مهم است؟

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

مالک جدید استقلال نام این باشگاه را تغییر داد!

سفر پر ماجرای گروسی به ایران

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

اعتراف خودخواسته «اشکان خطیبی» پس از مهاجرت/ در ایران همه چیز داشتم؛ زندگی در اروپا کار راحتی نیست

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی