رابرت مالی: نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات رفع تحریم ها درباره تضمین توافق با توجه به عهدشکنی آمریکا با شانه خالی کردن دولت جو بایدن از ارائه تضمین اظهار داشت: نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم.
کد خبر: ۲۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار:۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ - 07 October 2022
رابرت مالی: نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم


به گزارش روزپلاس، این مقام ارشد دولت بایدن در گفتگو با رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) درباره مذاکرات رفع تحریم ها با ایران ادعا کرد: توافقی روی میز بود و همه شرکت‌کنندگان دیگر در ماه مارس با آن موافق بودند. سپس در تابستان، دوباره در اوت؛ و هر بار ایران برخی درخواست‌ها و خواسته های جدید که اغلب اوقات غیرواقعی یا بی‌ربط به گفتگوهای هسته‌ای بوده، چیزی که به آن ربطی نداشته را مطرح کرده است.

 رابرت مالی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفتگو با رادیو ملی آمریکا در زمان حضور در نیویورک برای هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل  مبنی بر اینکه ایران به دنبال تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج دوباره از توافق است، ادعا کرد: از آغاز گفت‌وگوی غیرمستقیم حوالی مارس ۲۰۲۱ گفته‌ ایم نمی‌توانیم کاری را که رئیس‌جمهور بعدی انجام می دهد، کنترل کنیم. توافق این بود. پس اگر این چیزی است که ایران روی آن اصرار دارد، گفت ‌وگو فایده ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  همچنین با مداخله در امور داخلی ایران ادعا کرد: آنچه ایالات متحده می‌خواهد دولتی در ایران است که به حقوق اساسی مردم خود احترام می‌گذارد.  
این مقام دولت بایدن در ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران مدعی شد: این سیاست، تغییر رژیم نیست. سیاست حمایت از مردمی است که اعتراض مسالمت ‌جویانه می‌کنند، زیرا می‌خواهند بتوانند روسری نپوشند یا بتوانند به شکل عادی زندگی کنند اما با سیستم ظالمی مواجه می‌شوند و می‌شنویم که مقامات ایران، آمریکا، اسرائیل و دیگران را مقصر می‌دانند. نباید آنقدر به دور نگاه کنند باید به نزدیکتر در خانه نگاه کنند.
رابرت مالی مدعی شد: هیچ کس به خاطر ایالات متحده تظاهرات نمی کند. هیچ کس در ایران به خاطر ایالات متحده از دولت خود عصبانی نیست. آنها به خاطر سیاست های دولت خود عصبانی هستند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه ادعاهایش افزود که  ما تحریم‌های خود را کاهش دادیم تا جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران فراهم شود و این احتمالا نخستین بار است که می‌شنویم ایران از کاهش تحریم‌ها شکایت می‌کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در بخش دیگری از این مصاحبه درباره آزادی باقر نمازی که در اقدامی انساندوستانه از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شد، گفت: او مردی سالخورده است که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

این مقام دولت بایدن افزود: ما در حال گفت و گوی غیرمستقیم ا با ایران برای تامین آزادی سایر شهروندان عماد شرقی، سیامک نمازی پسر باقر نمازی، و مراد طاهباز هستیم اما برای آزادی  باقر نمازی چیزی مبادله نشد.  

وی در ادامه ادعاهایش افزود: ما در حال بررسی کارهایی هستیم که می‌توانیم در بخش بشردوستانه انجام دهیم، اقدامات متقابل برای این که اطمینان یابیم شهروندان ما در اسرع وقت در خانه خود هستند.
 

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران روز پنجشنبه به وقت محلی،  تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات ایرانی از جمله  احمد وحیدی وزیر کشور و عیسی‌ زارع ‌پور وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی اعمال کرد.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری(اوفک)، نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم ها قرار گرفته و ادعا شده است این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده اند.
وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران تحریم کرده بود.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تحریم‌های جدیدی را در پی ناآرامی‌ها در ایران اعمال می‌کند.
این موضعگیری‌های دولت بایدن در حالی است که از سویی مدعی دیپلماسی در قبال ایران بوده و همزمان با تبادل پیام با تهران و اصرار بر مذاکره مستقیم، در امور داخلی ایران دخالت می‌کند.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز  ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

 برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران ۲۵ مرداد (۱۶ آگوست) نظرات و درخواست های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم ها در وین  ارسال کرد و آمریکا پس از بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه (۲۴ آگوست) نظر خود را در این باره به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۰ شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ۲۲ شهریور ماه (۱۳ سیپتامبر) به وقت محلی (آمریکا) با بیان اینکه به تلاش های دیپلماتیک ادامه می دهیم، اظهار داشت، نظرخود را در مورد آخرین پاسخ ایران داده ایم.

گفت‌ وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن منفعت اقتصادی مردم تامین، موانع تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود. از این رو چنانچه طرف مقابل مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا + جدول

این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند

کاسبی ربوی و ربا خواری/ صدی و سه‌ونیم!

مربی لهستانی از حضور در ایران گفت؛ «خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن در صبح!»

نرخ آپارتمان در چیتگر چقدر است؟+ جدول قیمت

سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت/ می‌توانیم همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

گزارش مرکز پژوهش های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴هزار میلیارد تومان

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

با حقوق پایه چند متر خانه در تهران می‌توان خرید؟

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی این بار در تگزاس/ اعتراضات دانشجویان با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

نگاهی دیگر به «گناه فرشته»/ قد بکش از پشت «نقاب»

چرایی واکنش ها به توئیت عضو دفتر رهبرانقلاب / تلاش عده ای برای کاستن اعتبار خبری دفتر رهبر انقلاب با تئوری «فقط پشت بلندگو»؟!

آخرین قیمت طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

نقد و سیاست