این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد/ همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

بعد از ده سال جست‌وجو برای نقش اول فیلم زندگینامه مرلین مونرو، اینکه آنا د آرماس، بازیگر کوبایی است که نقش «بلوند» مشهور هالیوود را بازی کرده است. همه آنچه باید درباره این فیلم جنجالی نتفلیکس بدانید، در ادامه آمده است.
کد خبر: ۲۵۵۹۹۱
تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ - 19 June 2022
به گزارش روزپلاس؛ فیلم بلوند اثر اندرو دومینیک، جذابیت‌های زیادی دارد و این حتی فارغ از سوژه داغ آن، مرلین مونرو است. آنا د آرماس در این فیلم، نقش ستاره فیلم «بعضی‌ها داغشو دوست دارند» را در اقتباسی از کتاب جویس کارول اوتس که در سال ۲۰۰۰ منتشر شده، بازی می‌کند.

در جریان ساخت این فیلم که به تازگی تیزر آن منتشر شده است، جنجال‌هایی پیرامون انتخاب د آرماس به عنوان بازیگر نقش مرلین مونرو و همین‌طور محتوای داستانی اوتس به پا شد. اوتس در رمانش داستانی درباره زندگی مونرو روایت کرده است که بیش از هر چیز، بر روابط سوء‌استفاده‌گرانه زندگی او متمرکز است. 

در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار اعلام شد که آنا د آرماس نقش نورما جین (Norma Jeane) را - نام اصلی مونرو که اوتس در رمانش عمدا آن را به جای Jean  با یک e اضافی به شکل Jeane نوشته است - بازی می‌کند. اکران این فیلم ابتدا برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، اما نتفلیکس آن را تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ به تعویق انداخت. 

کارگردان این فیلم، اندرو دومینیک تقریبا بعد از یک دهه تلاش برای پیدا کردن نقش اصلی فیلمش، د آرماس را انتخاب کرد. گزارش شده است که جسیکا چستین و نائومی واتس نیز قبلا بخت خود را برای تصاحب این نقش آزموده‌اند. آدرین برودی، بابی کاناول و جولیان نیکلسون نیز در این فیلم در نقش شخصیت‌های واقعی زندگی مونرو ایفای نقش کرده‌اند. 

شایعات زیادی حول این فیلم به وجود آمده است، از جمله اینکه این فیلم دارای صحنه‌هایی با درجه‌بندی مخاطب NC-۱۷ است (فقط برای تماشای مخاطبان بزرگسال مناسب است.) البته این شایعات تا حدی درست است، چرا که نتفلیکس نیز رتبه‌بندی فیلم به دلیل برخی محتوای بزرگسالانه، تایید کرده است. 

در ادامه، می‌توانید اطلاعاتی را که تاکنون درباره بلوند به دست آمده، بخوانید.

تصاویر | این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد |  همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

آنا د آرماس در نقش مرلین مونرو

فیلم بر اساس رمان جویس کارول اوتس ساخته شده است

«بلوند» اثر جویس کارول اوتس روایتی تخیلی از زندگی مونرو است که از رابطه او با پدرش شروع می‌شود و با مرگ مشکوک به ترور او، ختم می‌شود. اوتس اولین بار با دیدن عکسی از نورما جین بیکر ۱۵ ساله که در یک مسابقه زیبایی در کالیفرنیا در سال ۱۹۴۱ برنده شده بود، به فکر خلق این رمان افتاد. 

همان‌طور که اوتس در کتاب ۷۰۰ صفحه‌ایش، نقش‌آفرینان اصلی زندگی مونرو را با نام مستعار ذکر کرده است، در اقتباس سینمایی اندرو دومینیک نیز، از نام‌های واقعی خبری نیست. بابی کاناول در نقش «قهرمان سابق» جو دی ماجیو، آدرین برودی در نقش «نمایشنامه‌نویس» آرتور میلر و کاسپار فیلیپسون در نقش «رئیس جمهور» جان اف. کندی بازی می‌کنند. 

برد پیت در نقش تهیه‌کننده با دومینیک همکاری می‌کند
برد پیت پس از همکاری در «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford) و «کشتار با لطافت» (Killing Them Softly)، یک بار دیگر با کارگردان دومینیک، این بار در «بلوند» و  البته در پشت صحنه همکاری می‌کند. کمپانی سازنده Pitt’s Plan B رسما تولید این فیلم را بر عهده دارد.

تصاویر | این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد |  همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

آنا د آرماس در نهایت برای بازی در نقش مرلین مونرو انتخاب شد

بازی یک کوبایی در نقش مرلین مونرو

 دومینیک می‌دانست که د آرماس بازیگر کوبایی «همان کسی» است که تنها پس از یک بار تست بازیگری نقش مونرو را از آن خود می‌کند. د آرماس به «Vanity Fair» گفت که فرصت بازی در نقش ستاره افسانه‌ای، زندگی حرفه‌ای من را متحول می‌کند.

او گفت: می‌دانستم که می‌توانم این کار را انجام دهم. بازی در نقش مونرو پیشگامانه بود، یک کوبایی در نقش مرلین مونرو. شما عکس معروف او را می‌بینید که دارد به رویتان لبخن می‌زند، اما این تنها بخشی از چیزی است که او در آن زمان واقعا تجربه می‌کرد. 

تصاویر | این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد |  همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

جیمی لی کرتیس، همبازی دی آرماس در  فیلم چاقوها بیرون (Knives Out)، که پدرش تونی کورتیس در کنار مونرو در «بعضی ها داغش را دوست دارند» بازی کرد، بازی دی آرماس را تحسین کرد و گفت: «دهانم از تعجب باز ماند. نمی‌توانستم چیزی را که می‌بینم باور کنم. آنا کاملا ناپدید شده بود. او مرلین بود.»

تبدیل شدن به مرلین مونرو به شدت خسته‌کننده بود

د آرماس در گفت‌وگو با « Byrdie» فاش کرد که در حین بازی در نقش بلوند، باید کلاهی روی سرش می‌کشید تا سایه سبزه پوست و مویش را پنهان کند. او گفت: مرلین از رنگ‌های مختلف بلوند، از طلایی تا پلاتینی استفاده می‌کرد و کلاه‌گیس‌های زیبایی با این رنگ‌ها را نمی‌توانید روی سری تیره بگذارید. بنابراین ما مجبور بودیم هر روز یک کلاه طاس تا پیشانی من روی سرم بکشیم. درست کردن کلاه‌گیس‌ روی سر، فقط بخشی از سه ساعت و نیم گریم روزانه بود.

در آرماس ادامه داد: فکر می‌کنم اولین باری که کلاه‌گیس‌ها را دیدم واقعا گریه کردم. احتمالا به این دلیل که ترسیده بودم. اما [به بازی در این نقش] خیلی افتخار می‌کنم.

این ستاره سینما در گفت‌وگویی با ساندی‌ تایمز گفت که به مدت ۹ ماه با یک مربی فن بیان تمرین کرد تا صدای خاص مونرو را بسازد. د آرماس گفت: «این شکنجه واقعی بود، خیلی طاقت‌فرسا بود، مخم داشت سوت می‌کشید.»

دومینیک بازی د آرماس در نقش مونرو را بسیار شگفت‌انگیز توصیف کرده است. او در گفت‌وگویی با اسکرین دیلی گفت: «چیزی که هیچ‌کس از آن شکایت نمی‌کند، بازی [د آرماس] است.»

تصاویر | این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد |  همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

جنبش #من‌ هم (#MeToo) در نهایت باعث تولید فیلم بلوند شد

دومینیک در گفت‌و گو با اسکرین دیلی فاش کرد که این فیلم بدون جنبش #MeToo ساخته نمی‌شد، «زیرا هیچ‌کس به این جور چیزها علاقه نداشت؛ چیزهایی درباره دختری که دوست داشته نشد، یا این که زندگی لای چرخ‌دنده‌های هالیوود چگونه است.»

بلوند همچنین منتقد چهره‌های مقدس امریکایی است؛ کسانی مثل رئیس‌جمهور جان اف. کندی و شوهر سابق مونرو، ج دی ماجیو ستاره بیسبال امریکا. 

دومینیک به کولایدر گفت که فکر می‌کند «بلوند» «یکی از ۱۰ فیلم برتر ساخته شده تا کنون» خواهد بود، زیرا درباره شرایط انسانی است. او گفت: بلوند این داستان را روایت می‌کند که چگونه یک آسیب دوران کودکی به زندگی بزرگسالی شکل می‌دهد که بین فضای خود خصوصی و خود عمومیش دوپاره شده است.

او ادامه داد: این اساسا داستان هر انسانی است، اما با استفاده از روایتی تعریف شده است که برای ما بسیار آشنا است و از طریق قرار گرفتن در معرض رسانه‌ها عمومی شده است. 

به گفته دومینیک فیلم «دیالوگ بسیار کمی دارد» و او به عنوان یک نویسنده و کارگردان، «واقعا از ساخت فیلمی که مجموعه‌ای از تصاویر و رویدادها است، هیجان‌زده است.»

تصاویر | این بازیگر نقش مشهورترین زن هالیوود را بازی کرد |  همه چیز درباره فیلم زندگی مرلین مونرو

این فیلم «ناراحت‌کننده» تایید جویس کارول اوتس را دریافت کرده است

اوتس، نویسنده رمان بلوند، در واکنش به این فیلم پس از تماشای یک نسخه راف کات در آگوست ۲۰۲۰  در صفحه توییترش نوشت: «این شگفت‌انگیز، درخشان، بسیار ناراحت‌کننده و شاید در نهایت شگفتی کاملا فمنیستی است. فکر نمی‌کنم که هیچ کارگردان مردی تاکنون به چنین چیزی دست یافته باشد.»

در سپتامبر ۲۰۲۱، اوتس توییت کرد که این فیلم «پرتره‌ای نفیس از مرلین مونرو است که توسط آنا د آرماس و کارگردان اندرو دومینیک ساخته شده است. یکی بدون دیگری شاید نمی‌توانست دست به این جادو بزند. لحن فیلم به سختی قابل طبقه‌بندی است؛ نه سوررئال و نه کاملا واقع گرایانه است. گرچه فیلم ترسناک نیست، اما مملو از ترس و وحشت است.»

تاریخ اکران به نظر نتفلیکس بستگی دارد

طبق گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۱، نتفلیکس از نمایش «بلوند» در جشنواره فیلم کن به همراه «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون به دلیل قوانین سخت‌گیرانه اکران سینمایی فرانسه خودداری کرد. 

دومینیک به اسکرین دیلی گفت: «[نتفلیکس] اعلام کرده است که اول فیلم ۸ ماه در سینما اکران می‌شود و بعد روی پلتفرم به نمایش درمی‌آید. 

به گفته دومینیک، دبیر هنری جشنواره کن تیری فرمو بسیار به اقتباس جویس کارول اوتس علاقمند است. فرمو قبلا به ددلاین گفته بود که «بلوند» می‌توانست بخشی از کن ۲۰۲۱ باشد.

فرومو در ژوئن ۲۰۲۱ گفت: «این فیلم زیبا است، من آن را دیدم و به بخش خارج از رقابت دعوت کردم. این نت‌فلیکس است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند... آنها می‌خواهند وارد رقابت شوند، اما فیلم‌هایی که بخشی از رقابت هستند باید روی پرده سینماها در فرانسه اکران شوند.»

امسال نیز «بلوند» در کن ۲۰۲۲ نمایش داده نخواهد شد.

علاوه بر این، دومینیک خاطرنشان کرد که این غول نمایش آنلاین، بر استخدام ادیتور «Tenet» جنیفر لِم «برای جلوگیری از افراط‌ و تفریط در فیلم» اصرار داشت که این امر اکران آن را به تاخیر انداخته است. بدون در نظر گرفتن این موضوع، دومینیک خاطرنشان کرد که به طور کلی «چیزی جز تشکر از نتفلیکس» ندارد که بگوید.



همشهری
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا + جدول

این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند

کاسبی ربوی و ربا خواری/ صدی و سه‌ونیم!

نرخ آپارتمان در چیتگر چقدر است؟+ جدول قیمت

گزارش مرکز پژوهش های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴هزار میلیارد تومان

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد

مربی لهستانی از حضور در ایران گفت؛ «خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن در صبح!»

سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت/ می‌توانیم همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی این بار در تگزاس/ اعتراضات دانشجویان با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد

با حقوق پایه چند متر خانه در تهران می‌توان خرید؟

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

نگاهی دیگر به «گناه فرشته»/ قد بکش از پشت «نقاب»

چرایی واکنش ها به توئیت عضو دفتر رهبرانقلاب / تلاش عده ای برای کاستن اعتبار خبری دفتر رهبر انقلاب با تئوری «فقط پشت بلندگو»؟!

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

نقد و سیاست