هشدار ناتو وانگلیس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین/استولتنبرگ:به هرقیمت نباید اوکراین را رها کنیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای هشدار داد، جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد. نخست‌وزیر انگلیس هم با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین از یک طرح چهار بندی درباره اینکه چگونه لندن و متحدانش می‌توانند به بهترین شکل از اوکراین حمایت کنند، خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۹۴۳
تاریخ انتشار:۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ - 19 June 2022
هشدار ناتو وانگلیس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین/استولتنبرگ:به هرقیمت نباید اوکراین را رها کنیم


به گزارش روزپلاس،  استولتنبرگ به هفته نامه آلمانی بیلد آم زونتاگ گفت: ما باید خود را برای این واقعیت آماده کنیم که ممکن است جنگ سال‌ها طول بکشد. ما نباید در حمایت از اوکراین حتی اگر هزینه آن بالا باشد تردید کنیم.

وی افزود: این حمایت به ارتش و در زمینه نظامی محدود نمی‌شود، بلکه فراتر از آن و شامل حمایت از قیمت انرژی و مواد غذایی می‌شود.

استولتنبرگ افزود: عرضه جدیدترین تسلیحات به نیروهای اوکراینی شانس آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

قرار است سران ناتو در نشستی که اواخر ماه جاری در مادرید برگزار می‌شود درباره ارسال بسته کمکی به اوکراین تصمیم‌گیری کنند. استولتنبرگ پیش از این گفته بود انتظار می‌رود نشست سران ناتو در مادرید بسته کمکی به اوکراین را تصویب کند که به این کشور کمک می‌کند تا به تجهیزات استاندارد ناتو مجهز شود.

انگلیس

همزمان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از متحدان غربی خواست تا برای جنگ طولانی در اوکراین آماده شوند. جانسون در این اظهارات که در بازگشت از یک سفر اعلام نشده از کی‌یف، ایراد شد، به متحدان غربی خود گفت: "برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده شوید".

نخست‌وزیر انگلیس با هشدار درباره اینکه ممکن است درگیری اوکراین طولانی شود، از کشورهای غربی خواست تا حمایت از کی‌یف را افزایش دهند. وی هشدار داد که اوکراین نباید به پذیرش "صلح بد" تشویق شود، زیرا این صرفا به معنای مقدمه‌ای برای حمله جدید روسیه است.

نخست وزیر انگلیس گفت که غرب باید به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهد، زیرا آنها دنبال بازپس گیری مناطق تحت کنترل روسیه هستند و این نشان می دهد که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه موفق به پیروزی شود، "فاجعه" خواهد بود. 

به گفته جانسون، حمله ولادیمیر پوتین "وارد فاز جدیدی می‌شود" و اگر پیشروی روس‌ها موفقیت‌آمیز باشد، "کار او صرفا در تکه‌تکه کردن اوکراین متوقف نخواهد شد."

او در این مطلب برای روزنامه ساندی تایمز همچنین از یک طرح چهار بندی درباره اینکه چگونه انگلیس و متحدانش می‌توانند به بهترین شکل از اوکراین حمایت کنند، نوشت.

جانسون گفت: می‌ترسم که ما باید خودمان را برای یک جنگ طولانی آماده کنیم، زیرا پوتین به یک کمپین فرسایشی متوسل می‌شود و تلاش می‌کند با وحشیگری محض اوکراین را نابود کند. بریتانیا و دوستان ما باید با اطمینان یافتن از اینکه اوکراین استقامت استراتژیک برای بقا و در نهایت پیروز شدن دارد، پاسخ دهند. همه چیز به این بستگی دارد که آیا اوکراین می‌تواند سریعتر از روسیه توانایی‌اش برای دفاع از خاک خود را تقویت کند یا خیر. وظیفه ما این است که زمان را به نفع اوکراین کنیم.

او با نگاهی فراتر از این حمله، هشدار داد که اگر روسیه در گرفتن اراضی اوکراین موفق عمل کند، "هیچ ملتی در هیچ کجا امن نخواهد بود" زیرا "هر دیکتاتوری جرأت می‌کند تا جاه‌طلبی‌های خود را با زور دنبال کند."

برای جلوگیری از این اتفاق، گام اول طرح نخست‌وزیر انگلیس این است که اطمینان حاصل شود که اوکراین "اسلحه، تجهیزات، مهمات و آموزش را با سرعت بیشتری نسبت به مهاجم دریافت می‌کند." او گفت که لندن قصد دارد با متحدانش در آموزش حداکثر ۱۰ هزار سرباز در هر ۱۲۰ روز برای حمایت از اوکراین همکاری کند.

بوریس جانسون مرحله دوم را ارائه "کمک‌های مالی و فنی مستمر" به این کشور تحت محاصره توصیف می‌کند تا بتواند زیرساخت‌ها و نهادهای خود را حفظ کند. گام سوم توسعه مسیرهای زمینی جایگزین برای غلبه بر محاصره روسیه در بنادر از جمله در شهر اودسا در جنوب اوکراین است.

نخست‌وزیر انگلیس گفت ۲۵ میلیون تُن ذرت و گندم توسط روسیه به "گروگان" گرفته شده است و چهارمین گام این طرح آزادسازی این ذخایر است. به گفته او، این امر می‌تواند با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای مذاکره درباره کریدور صادراتی از طریق دریا محقق شود.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت که اوکراین باید میزبان بعدی مسابقه آواز یوروویژن شود، با وجود اینکه سازمان‌دهندگان برای انتقال آن به انگلیس به دلیل نگرانی‌های امنیتی در بحبوجه جنگ تلاش می‌کنند. به گفته جانسون، اوکراین که امسال در رقابت خوانندگی پاپ برنده شد، شایسته است که میزبان این رقابت باشد. او گفت اطمینان دارد که انجام این کار در ۲۰۲۳ شدنی است.

ایسنا
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

پيام واضح ايران به جهان/ سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

وظیفه اسحاق جهانگیری پس از فوت هاشمی رفسنجانی/ رابط اصلاح‌طلبان و رهبرانقلاب

کنعانی: با اقدامات پلیسی صدای دانشجویان معترض خاموش نمی‌شود/ ایران و عربستان به گسترش همکاری های اقتصادی توجه دارند

احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو از سوی دیوان بین المللی دادگستری/ نوبت مکافات جنایت!

رهبر انقلاب اسلامی سال۹۴ در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی، آنان رابه بیداری و آگاهی فراخواندند/ تحقق پیش‌بینی یک بیداری

نفتکش آمریکایی «Niovi» و کشتی «MSC Aries» متعلق به رژیم صهیونیستی در یک قاب/ اعتماد به نفس ایران در تسلط بر دریا

تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد

میزان تولید خودرو در سال گذشته/ بازار خودرو در دست‌انداز وعده‌ها

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در مرز کریدور ۳۰ میلیون تومان قرار گرفت

تمرد نظامیان اسرائیلی از مشارکت در عملیات علیه رفح

رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟

بلینکن مدعی شد: توافق امنیتی عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است/ قرار بود در ‍۱۰ اکتبر سال گذشته این اتفاق رخ دهد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر