نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌و‌گو با روزپلاس/

ادبیات معافیت تحریمی آمریکایی در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ رویکرد ایران عزتمندانه و مشخص است/ اعتمادی به اظهارات آمریکایی ها و اروپایی‌ها نداریم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید: در موضوع مذاکرات ادبیاتی به عنوان معافیت تحریم ها یا تعلیق تحریم نداشته ایم و به هیچ وجه پذیرای این نوع ادبیات نبوده و نیستیم.
کد خبر: ۲۳۸۶۲۲
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 05 February 2022
ادبیات معافیت تحریمی آمریکایی در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ رویکرد ایران عزتمندانه و مشخص است/ اعتمادی به اظهارات آمریکایی ها و اروپایی‌ها نداریم


به گزارش روزپلاس؛ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی به ریخت و پاش آمریکا برای رفع تحریم ها واکنش نشان داد و گفت:  در موضوع مذاکرات ادبیاتی به عنوان معافیت تحریم ها یا تعلیق تحریم نداشته ایم و به هیچ وجه پذیرای این نوع ادبیات نبوده و نیستیم لذا پیشنهاد آمریکا صرفا در شان خودشان بوده و رویکرد ایران اسلامی مشخص است.

ادبیات معافیت تحریمی آمریکایی در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست/ رویکرد ایران عزتمندانه و مشخص است/ اعتمادی به اظهارات آمریکایی ها و اروپایی‌ها نداریم

ابراهیم عزیزی گفت: آمریکایی و اروپایی به کرات در طول تاریخ ثابت کردند که بدعهد و ناقض پیمان ها و توافق نامه ها هستند لذا باید تلاش کنند قبل از هرچیز اعتماد از دست رفته ی ایرانیان را برگردانند. 

وی تاکید کرد: ما در اساس اعتمادی به گفته ها و اظهارات آمریکایی و اروپایی ها نداشته و نخواهیم داشت. اخیرا نیز مدعی رفع معافیت شده اند درحالیکه ما در موضوع مذاکرات ادبیاتی به عنوان معافیت تحریم ها یا تعلیق تحریم نداشته ایم و به هیچ وجه پذیرای این نوع ادبیات نبوده و نیستیم . آنچه مسلم و مشخص و با صراحت بارها اعلام کردیم لغو تحریم ها،راستی آزمایی و تضمین برای پرهیز از بدعهدی و خلف وعده است.

حالا اگر امریکایی ها و مسئولین مشکل شنوایی دارند که باید خودشان را علاج کنند اما به طور قاطع مواضع ایران مشخص است. لذا این ادبیاتی که معافیت های تحریمی را آن هم چند قلم مطرح می کنند اصلا ضرورتی ندارد چرا که اصلا تاثیری در معادلات اقتصادی و تعلیق تحریم ها ندارد .به نظر می رسد همان حکایت آب نبات چوبی است که این پیشنهاد را آقایان با این رویکرد دنبال کنند در حالیکه این آبنبات چوبی را باید به آقای بایدن بدهند تا خوابش نبرد ! این پیشنهاد صرفا در شان خودشان است و ایران اسلامی هم در این رویکرد تکلیفش مشخص می باشد. 

وی افزود: به نظر می رسد آمریکایی ها مفهوم استراتژی را درست نکردند و نمی دانند استراتژی جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام و هسته ای چه هست! به نظر می آید مقامات واشنگتن دچار استراگیجی شدند و باید برای ادامه راه از این توهماتشان خارج شوند. اگر آمریکایی از این برده داری نوین خارج شوند و اروپایی ها نیز از این سیاست آقا اجازه  که با امریکایی ها در پیش گرفتند خارج شوند فکر می کنم جمهوری اسلامی هم واضح و روشن حرف هایش را زده است و پای تعهداتش نیز می ایستد.

عزیزی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی چارچوب مذاکراتش کاملا روشن است هم به لغو هم راستی آزمایی و هم تضمین و در عین حال اصرار به جبران آنچه که در این مدت خسارت وارد کردند داریم و مطمئن باشند این خواسته ،خواسته ملت بزرگ ایران و راهبرد رهبر معظم انقلاب و قانون مجلس شورای اسلامی است  و به هیچ وجه هیچ کسی در هیچ عنوانی از این چارچوب نمی تواند تخطی کند.

این نماینده افزود: ما نه تنها این موضوع را گام مثبت قلمداد نمی کنیم بلکه معتقدیم بایدن دچار سردرگمی است و تکلیف خودش را هنوز نمی داند. امریکایی ها باید از بلاتکلیفی خودشان را خارج کنند البته ما با آمریکایی ها مذاکره مستقیم نداریم و در شان ملت ایران هم نیست که با قاتلین سردار سلیمانی مذاکره ای داشته باشد.اروپایی ها که واسطه مذاکرات هستند خوب است پیام ایران را شفاف و سریع به آمریکایی برسانند. طرف مذاکره ما آمریکایی ها نیستند پس  اگر اروپایی ها می خواهند پیغام رسان باشند پیام هایی را که شایسته و سزاوار است انتقال بدهند. بطور قطع یقین این پیغام و اظهارنظر های سخیف در شان ایران نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این امریکا و اروپایی هستند که به این توافق نیاز دارد درواقع نیاز آنها بیش از ما به بهره گیری از ظرفیت مذاکره است. اروپایی ها وامریکایی ها باید امروز نیاز خود را واقع بینانه دنبال کنند و براساس خواسته های ملت شجاع ایران و درک درست از خواسته هایشان گام بردارند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

پيام واضح ايران به جهان/ سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

کانال مهمی به نام عمان / چرا مسقط برای ایران و آمریکا مهم است؟

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

اولین بداخلاقی سیاسی در‌دور دوم انتخابات/ راهنما راست، گردش به چپ

مالک جدید استقلال نام این باشگاه را تغییر داد!

سفر پر ماجرای گروسی به ایران

اعتراف خودخواسته «اشکان خطیبی» پس از مهاجرت/ در ایران همه چیز داشتم؛ زندگی در اروپا کار راحتی نیست

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

آخرین اخبار