محدودیت تردد شبانه در تهران لغو می‌شود؟

طرح محدودیت تردد شبانه حدود یک سال است که اجرایی می شود. انتقادات فراوانی به این طرح است و برخی از اعضای شورای شهر تهران خواستار لغو این طرح شدند.
کد خبر: ۲۲۳۷۷۵
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ - 02 November 2021
به گزارش روزپلاس؛ از سال گذشته طرح ممنوعیت تردد از ۲۲ تا ۳ بامداد در تهران آغاز شد. در آن زمان به دلیل شیوع کرونا این تصمیم گرفته شد ولی در حال حاضر با توجه به اینکه بخش زیادی از تهرانی ها واکسینه شده اند و همچنین به دلیل ترافیک سنگین عصرگاهی و مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد شده عده ای از اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار لغو این طرح شدند.

برخی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را در آمدزایی می دانند/تهران مختص به پولدارها شده است

برخی از اعضا هم معتقدند با اجرای این طرح تهران مختص به پولدارها شده است.شربیانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همه متخصصان بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته است، گفت: محصول مشترک طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه این است که تهران مختص به پولدارها شده است.

 عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه اظهار داشت:  برخی از کارشناسان خروجی عملی طرح ترافیک را در آمدزایی می دانند تا اینکه کمک به کاهش آلودگی هوا باشد.

وی افزود: همه متخصصان هم بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است.

شربیانی بیان داشت: محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.

لغو طرح ممنوعیت شبانه دست شورای شهر نیست/ چمران: نظر من لغو این طرح است

 برای لغو یا ادامه اجرای طرح ممنوعیت تردد باید کار کارشناسی انجام گیرد و نظرات در این زمینه تجمیع شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران  در این باره می گوید: در مورد این موضوع باید کار تخصصی انجام گیرد از ظاهر قضیه که مشخص است اجرای این طرح تأثیر چندانی در کاستن آمار مربوط به مبتلایان و متوفیان کرونا نداشته است.

وی افزود: عموماً هم بیان شده که این طرح تأثیرگذار نبوده البته اکنون برای لغو یا ادامه اجرای آن باید کار کارشناسی انجام گیرد و نظرات در این زمینه تجمیع شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه تصمیم شورای شهر نبوده و ستاد مقابله با کرونا قبلاً تصمیم گرفته که ترددهای شب‌ها را محدود کند تا رفت و آمدها کمتر شود.

چمران گفت: در حال حاضر اجرای این طرح بار ترافیکی شدیدی برای قبل از اجرای ممنوعیت تردد به همراه داشته و ترافیک متراکم و سنگینی را در سطح تهران شاهد هستیم.

وی گفت: لغو طرح ممنوعیت شبانه دست شورای شهر نیست ولی نظر من لغو این طرح است که معاونت حمل و نقل و ترافیک و شورای عالی ترافیک در واقع با ستاد ملی کرونا می‌توانند تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

دور کاری ها لغو و قرار است بزودی مدارس و دانشگاه ها  باز شود.سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح ممنوعیت تردد شبانه به خبرنگار فارس گفت: واقعیت این است چیزی که مشاهده می کنیم این است که قبل از آغاز ساعت منع تردد شبانه ترافیک بسیار زیاد است چرا که شهروندان می خواهند قبل از شروع محدودیت به مقصد برسند.

وی ادامه داد: روزها کوتاه شده است و ترافیک عصرگاهی در پایتخت افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برخی از افراد قانون را رعایت نمیکنند و در شب (تایم محدودیت)در خیابان ها تردد می کنند و عده ای هم به قانون احترام می‌گذارند.

تشکری هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر اکثریت جامعه واکسن زده اند و دیگر می توان این طرح را لغو کرد اما تصمیم‌گیر ما نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در برخی نقاط شرایط عادی شده و دورکاری ها لغو و قرار است که مدارس ودانشگاه ها هم باز شوند پس به نظر می رسد اجرای این طرح هم باید متوقف شود.

این عضو شورا گفت: به نظر می رسد اجرای این طرح خیلی هم در جلوگیری از شیوع کرونا تاثیر گذار نبوده است.

اعمال طرح ترافیک و رینگ‌بندی که بر اساس مصوبه شهرها مخصوصاً در شهر تهران صورت می‌گیرد.سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست فصلی رؤسای پلیس راه و راهور در این باره می گوید: در موضوع ترافیک، با شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌ها، به ناوگان عمومی تکلیف شد که تا ۳۰ درصد ظرفیت خود بتوانند خدمات ارائه کنند، از یک طرف با ایجاد محدودیت و از طرفی دیگر ترس شهروندان در استفاده از ناوگان عمومی، سبب شد تا رویکرد استفاده از خودروی شخصی افزایش پیدا کند، در این ایام و روزهای آینده، با سردی هوا و افزایش بارندگی، اقبال مردم به استفاده از خودروی شخصی افزایش پیدا خواهد کرد، هرچند که ناوگان عمومی در کلان‌شهرها ناکارآمد است و به میزان کافی نیست و اقبالی نیز در بحث کرونا در استفاده از آنها تقریباً وجود ندارد.

وی با پیش‌بینی افزایش ترافیک در روزهای آینده، گفت: اعمال طرح ترافیک و رینگ‌بندی که بر اساس مصوبه شهرها مخصوصاً در شهر تهران صورت می‌گیرد همچنین تغییر ساعت طرح ترافیک که از امروز بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، اجرا می‌شود، می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد بر روی ترافیک اثرگذار باشد و اینکه نسخه نهایی برای حل مشکل نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص امکان لغو طرح ترافیک می گوید:  این موارد توسط شهرداری‌ها در شورای ترافیک صورت می‌گیرد و رینگ‌بندی انجام می‌شود، در روزهای پایانی پاییز و ابتدای زمستان قطعاً شاهد افزایش آلاینده‌ها مخصوصاً در رینگ های مرکزی کلان‌شهرها خواهیم بود و اگر طرح ترافیک بر اساس تعیین قانون‌گذار به درستی اجرا شود و بر اساس قانون برای بیش از ۱۰۵ هزار خودرو مجوز صادر و بیش از ظرفیت فروخته نشود، در بافت‌های مرکزی شهرها، شاهد کاهش آلودگی خواهیم بود اما فرسوده بودن ناوگان تهدیدی است که این حوزه را مورد صدمه قرار می‌دهد لذا نوسازی ناوگان عمومی حتماً باید در دستور کار دولت باشد.

پلیس تاکید دارد که در خصوص لغو محدودیت تردد شبانه تابع دستورات ستاد کرونا است.سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مورد لغو طرح محدودیت تردد شبانه اعلام کرد: لغو طرح محدودیت تردد شبانه باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا صورت بگیرد و ما تابع دستورات آن‌ها هستیم.

 وی در ادامه به خدمات نیروی انتظامی اشاره و بیان داشت:در صدد هستیم که خدمت رسانی به مردم را از طریق تجهیزات، نیروی انسانی کارآمد و دلسوز و هوشمندسازی پلیس که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ارتقاء دهیم.

 فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان تهران هم گفته بود که محدودیت‌های تردد شبانه تاثیری در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ندارد.

محدودیت‌های تردد شبانه تاثیری در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ندارد

علی‌رضا نادعلی  سخنگوی شورای شهر تهران می گوید: پیشتر  علیرضا زالی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان تهران هم گفته بود که محدودیت‌های تردد شبانه تاثیری در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ندارد.  

وی با بیان اینکه یکی از ایرادهای ما مدیریت استخوان لای زخم است، گفت: اگر می‌بینیم چیزی به درد نمی‌خورد و جلوی کسب و کار و معاش مردم را می‌گیرد یا مردم را افسرده می‌کند، تعارف نکنیم و اجرای آن را متوقف کنیم. 

نادعلی در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می‌کنیم مردم راضی هستند؟ اظهار داشت: مردم راضی نیستند و خیلی‌ها این را به ما می‌گویند.  

وی با بیان اینکه وقتی با پلیس اجتماعی تهران گفت و گو داشتیم آن‌ها نیز مخالف اجرای این طرح بودند، افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند این آورده‌ای برای راهنمایی و رانندگی دارد، در حالی که اینگونه نیست و زحمت بیشتر برای آن‌ها دارد.  

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: هر کدام از دستگاه‌ها باید نظر خود را بگوید و به شخصه معتقدم ادامه دادن این طرح خوب نیست و معتقدم حال مردم نیز با برخی از ممانعت‌های بی‌اثر بدتر شده و افسردگی مردم بیشتر می‌شود.

نادعلی افزود: باید افسردگی و حال بدی که به دلیل همه‌گیری کرونا ایجاد شد را تقلیل دهیم و شاید این موثر باشد.

بر اساس این گزارش، طرح ممنوعیت تردد شبانه در تهران اجرا می شود و برخی معتقدند که باید با شرایط فعلی این طرح لغو شود چرا که خیلی تاثیر گذار نیست. حال باید دید که ستاد ملی کرونا در این زمینه چه تصمیمی می گیرد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

اولین بداخلاقی سیاسی در‌دور دوم انتخابات/ راهنما راست، گردش به چپ

هواشناسی برای کل کشور هشدار صادر کرد

پیامی که ریاض درباره حمله به رفح برای تل‌آویو فرستاد

برداشت عجیب از اعتراض علیه جنایات اسرائیل در آمریکا و دیگر کشورهای جهان/سرگیجه بزرگ!

فشار غرب به امارات بخاطر تجارت با روسیه

لاپید مقابل نتانیاهو ایستاد/ هیچ بهانه ای برای عدم تبادل اسرا نیست

بایدن از ترامپ جلو زد

تساوی ستاره‌های میلیاردی در تبریز/ استقلال و تراکتور «بد» بودند

ورود خودرو با پلاک بین‌المللی به کشور مجاز شد

اولین تصویر منتشر شده از پیکر نیکاشاکرمی

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

باگ‌های آزاردهنده جدیدی وارد ویندوز ۱۱ شده‌اند/ مایکروسافت وجود دو باگ را تایید کرد

زشت ‌و زیبای هفته ۲۵ لیگ برتر/ هفته سیاه فوتبال و برکناری خطیر و خوشحالی نکونام!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

پيام واضح ايران به جهان/ سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

کانال مهمی به نام عمان / چرا مسقط برای ایران و آمریکا مهم است؟

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

مالک جدید استقلال نام این باشگاه را تغییر داد!

سفر پر ماجرای گروسی به ایران

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

اعتراف خودخواسته «اشکان خطیبی» پس از مهاجرت/ در ایران همه چیز داشتم؛ زندگی در اروپا کار راحتی نیست

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی