زاکانی/

نرخ بیکاری بیش از ارقام اعلام شده است / در دوران نمایندگی مجلس نه خودرو گرفته ام و نه مسکن

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نرخ بیکاری ۱۳ درصد است افرادی که جویای کار بودند از دایره خارج شده اند و کارگران فصلی و زنان سرپرست خانوار هم در این نرخ محاسبه نشده است
کد خبر: ۲۰۰۵۲۷
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ - 02 June 2021
به گزارش روزپلاس، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه آگاهانه شبکه خبر اظهار کرد: کشور دچار مشکلات جدی است و نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: در دوره دفاع مقدس بنده ۶۲ ماه با سن کم و از ۱۵ سالگی شرکت کردم و ۶۲ ماه در جبهه بودم و فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی هم داشتم.

زاکانی گفت: در دانشگاه که وارد شدم همزمان با تلاش‌های دانشجویی و در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بودم و مسئولیت بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی کشور را با ۲ هزار و ۲۰۰ دفتر در کشور به دست گرفتم. در سال ۸۲ که به عرصه انتخابات، مجلس وارد شدم، همان سال اول عضو هیئت رئیسه مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون آموزش بودم. بعد خودم با پای خودم آمدم پایین، با اینکه رئیس مجلس پشت تریبون اصلی اصرار کرد چرا ثبت نام نمی‌کنی؟ ریاست کمیسیون برجام را برعهده داشتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: احساسم این است که کشور دچار مشکلات جدی است و تناقضی بین دارایی‌ها و وضعیت فعلی کشور وجود دارد، نیاز به تحول جدی داریم و به لطف خدا آماده هستیم که به کمک نخبگان و مردم این تحول را مدیریت کنیم.

زاکانی در مورد معرفی کابینه اش تاکید کرد: معرفی کابینه در این زمان کار غلطی است و دوستانی هم که این کار را می‌کنند حتما اشکال دارد و کاری که بنده می‌کنم این است که ده‌ها نفر را به عنوان عناصر اصلی و ستون فقرات دولتم معرفی می‌کنم، اما اگر امروز من یک معاون اول گذاشتم بعد از انتخابات هم باید بتوانم از افراد قوی‌تر استفاده کنم. نگاه من برای انتخاب کابینه قبیله گرایی نیست، نظام شایسته سالاری ایجاد خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در مورد نرخ تورم اظهار داشت: متاسفانه ۵۰ سال است که تورم ما دو رقمی است و از استثنا‌های جهانی هستیم یعنی تنها کشوری که تورمش دو رقمی بوده ایران است. میانگین تورم در جهان ۲ و نیم درصد است و این فاجعه است برای ما که جزو ۵ کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد داریم، برای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت نیز برنامه‌های مدونی داریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد کنترل قیمت‌ها نیز تصریح کرد: اراده من برای نظارت و دقت است، دولت مثل یک هواپیمایی است که خود را در حالت اتو پایلوت گذاشته، خلبان وقتی به بالا می‌رود و جهت را پیدا می‌کند، تنظیم می‌کند، دست نمی‌زند، خود هواپیما هدایت می‌شود، اما هواپیما سیستم‌های کنترلی و نظارتی الکترونیک دارد، دولت احساس کرده که راحت در هواپیمایی نشسته که جهت را پیدا کرده و در مسیر درست حرکت می‌کند، دولت، کشور را به حال خودش رها کرده، مفسدان اقتصادی، رانت خوار‌ها از یک سو و بی قیدی و بی کنترلی دولت از سوی دیگر باعث شده که فشار سنگینی بر مردم وارد شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دقت، نظارت و جلوگیری از رانت و اعمال شفافیت از برنامه‌های دولت کارشناسان است، که در آن عاملان و عالمان و خادمان مسئولیت را به عهده خواهند گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: دولت بازار را به حال خودش رها کرده و ستاد تنظیم بازار هیچ نقش پذیری دقیق و منظمی ندارد. برخی مشکلات از قبل قابل پیش بینی است، می‌توان برخی کالا‌ها را ذخیره سازی کرد، اما دولت رها کرده و فقط به فکر گذران روزمره خودش است. این نوع تفکر موجب شده است که چنین بلایی بر سر مردم بیاید.

زاکانی در خصوص راهکار‌های حل مشکل بیکاری اظهار داشت: نرخ بیکاری ۱۳ درصد است، در مرکز پژوهش‌ها گزارشی را در این خصوص تهیه کردیم، طبق این گزارش بسیاری از کسانی که جویای کار هستند ثبت نام کردند، خسته شدند و پیگیری برای یافتن شغل را رها کردند لذا این افراد از دایره و گردونه جویندگان کار و افراد بیکار خارج شدند، کارگران فصلی و زنان سرپرست خانوار هم در این معادله و محاسبه وارد نشده اند بنابراین نرخ بیکاری بیش از اینهاست.

وی تصریح کرد: بافوریت برای اصلاح حوزه اقتصاد و مدیریت، در راستای جهش تولید برنامه ریزی می‌کنیم. در دولت کارشناسان به ریشه‌ها و عوارض توجه می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم و بالغ بر ۶ درصد امکانات دنیا در کشور ما وجود دارد، اگر کسی سواحل مکران را داشت، صنایع دریایی را فعال می‌کرد.

زاکانی با اشاره به زنجیره نفت و گاز و پتروشیمی اظهار کرد: برای تولید هر یک میلیون تن مواد پلیمری ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۱۵۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود و ما ۱۲ میلیون تن ظرفیت ثبت شده داریم و ۳.۹ میلیون تن تولید امسال مان است یعنی ۸.۱ میلیون تن ظرفیت خالی داریم، این حکایت از این می‌کند ما مشکل نداریم، مشکل ما عدم مدیریت است، مشکل ما بی ارادگی است، مشکل ما اراده کشور با روش غیر علمی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد بازار مسکن گفت: بازار مسکن به یک شرایط حادی رسیده است، در شهرستان اگر فردی بخواهد یک مسکن ۷۵ متری بخرد، ۲۸ سال طول می‌کشد. خرید همان مسکن در تهران ۵۸ سال طول می‌کشد.

وی ادامه داد: اصل ۳۱ قانون اساسی می‌گوید هر خانوار ایرانی یک مسکن در خور و شایسته باید داشته باشد. مشکل ما این است که به قانون اساسی عمل نکردیم، مشکل ما این است که سر به هوا حرکت می‌کنیم. مشکل ما این است که خودمان اشرافی و کاخ نشین شدیم و کوخ نشینان را فراموش کردیم.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸ درصد از سبد هزینه یک خانوار در شهرستان و ۵۸ درصد هزینه خانوار در تهران صرف پرداخت اجاره می‌شود، این ظلم بزرگی است.




بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر