ادعای آمریکا و آلمان درباره تلاش برای تنش‌زدایی در غرب آسیا

وزرای خارجه آلمان و آمریکا در حالی از تلاش جهت توقف درگیری بین قوای صهیونیستی و مقاومت خبر دادند که دو کشور در روزهای اخیر بارها حمایت خود را از تل آویو اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۹۸۸۲۰
تاریخ انتشار:۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ - 19 May 2021
به گزارش روزپلاس، وزرای خارجه آلمان و آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات غرب آسیا همزمان با تشدید تنش در غزه و موارد دیگر از جمله پروژه «نورد استریم-2» پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با هم  گفتند که تنش زدایی در خاورمیانه در این برهه اولویت نخست است. در توییت وزارت خارجه آلمان در این باره آمده است که وزرای خارجه آلمان و آمریکا بر تداوم تلاش‌های دیپلماتیک  بدین منظور تاکید کردند.

این در حالی است که آمریکا و آلمان در چند روز گذشته بارها حمایت خود را از تل آویو اعلام کرده و حتی دولت آمریکا از توافق ارسال سلاح‌های پیشرفته به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس و آنتونی بلینکن در این گفت‌وگو همچنین در زمینه چالش‌های روسیه ،چین و خروج نیروهای آمریکا از افغانستان رایزنی کردند.  وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با ماس باردیگر مخالفت آمریکا با پروژه گازی نورد استریم-۲ را بیان کرد.

این در حالی است که منابع آگاه سه‌شنبه گفتند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  قصد دارد شرکت مجری پروژه خط لوله گازی «نورد استریم -۲» و مدیرعامل  آن را که گاز  طبیعی روسیه را به آلمان ارسال می‌کند، از تحریم‌ها معاف کند.   برخی منابع آمریکایی گفته‌اند که دولت بایدن قصد معافیت از تحریم‌های یک شرکت مجری پروژه نورد استریم-۲ را دارد و وزارت خارجه این کشور با استناد به منافع ملی ایالات متحده، از اعمال تحریم‌ها چشم پوشی می‌کند.

منابع مطلع گفته‌اند که مقام‌های ارشد دولت بایدن به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه توقف بالقوه این پروژه  که ۹۵ درصد پیشرفت داشته، تحریم  آلمان به عنوان مصرف کنندگان نهایی گاز صادراتی روسیه است، اما دولت بایدن مایل به قطع رابطه خود با آلمان بابت اجرای پروژه نورد استریم-۲ نیست.

تکمیل پروژه نورد استریم-۲ یک پیروزی بزرگ ژئوپلیتیکی برای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است و به او قدرت جدید قابل توجهی در اروپا می‌دهد. در حال حاضر گاز روسیه باید از طریق اوکراین عبور کند و راهی اروپا شود. دور زدن اوکراین با خط لوله مستقیم به آلمان فرصتی برای روسیه است که می‌تواند هدف خود را از اروپای غربی پیش ببرد.

خط لوله نورد استریم- ۲ قرار است بعد از تکمیل، سالانه با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان برساند. 


فارس


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر