با شمارش آرای الکترال/

کالج الکترال پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 را اعلام کرد

نمایندگان الکترال ۵۰ ایالت آمریکا که امروز برای انتخاب رئیس جمهور آمریکا در ایالت‌های خود به پای صندوق‌های رای رفته بودند، رسما جو بایدن را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده برگزیدند
کد خبر: ۱۸۲۶۰۱
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ - 15 December 2020
به گزارش روزپلاس، مردم آمریکا بیش از یک ماه پیش به رئیس جمهوری مورد نظرشان رای دادند اما نتیجه نهایی و رسمی انتخابات امروز توسط ۵۳۸ رای کالج الکترال تعیین شد.

بر این اساس، جمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

کالج الکترال پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 را اعلام کرد

ایالت کالیفرنیا دارای ۵۵ رأی الکترال بود که همگی آنها با انتخاب بایدن، باعث شدند او به ۳۰۲ رأی الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری برسد و پیروزی‌اش تایید شود.

فقط ۴ گزیننده هنوز آراء خود را اعلام نکرده‌اند که طبق ارزیابی‌های پیشین از آراء مردمی، آنها نیز احتمالاً بایدن را انتخاب خواهند کرد.

بر اساس نظام انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا، رأی‌دهندگان در واقع رأی خود را برای انتخاب اعضای «کالج الکترال» یا «مجمع گزینندگان» به صندوق می‌اندازند و آنها نیز به نوبه خود، هفته‌ها پس از برگزاری انتخابات، به طور رسمی به نامزدها رأی می‌دهند.

بر اساس روال انتخابات در آمریکا، رأی‌گیری مجمع گزینندگان تشریفاتی است. اما امسال به دلیل تلاش مداوم ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات و درخواست لغو نتایج آن با ادعای تقلب، رأی‌گیری اعضا این نهاد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در آمریکا به ندرت پیش می‌آید که رأی کالج الکترال با نتیجه مرحله پیش از آن مغایرت داشته باشد. با این حال، این اتفاق در دوره قبلی انتخابات در سال ۲۰۱۶ افتاد و در حالی که آرا مردمی هیلاری کلینتون بیشتر بود، دونالد ترامپ در نتیجه انتخابات نهایی کالج گزینندگان، پیروز شد.

نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی از ایالت ورمونت آغاز شد و سپس ایالت‌های مختلف هم نشست مشابه را در پایتخت ایالتی برگزار کردند.

مجموع آرای گزینشگران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵۳۸ رای است که سه رای آن مربوط به منطقه ویژه کلمبیا و واشنگتن دی سی است.

هر نامزدی که بتواند حداقل ۲۷۰ رای گزینشگران را به دست آورد، پیروز رقابت و رئیس جمهوری آینده خواهد بود مگر اینکه در زمان اعلام این نتایج به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، نسبت به نتایج اعلامی، اعتراضی مطرح شود.

این اعتراض باید در هر دو مجلس سنا و نمایندگان وارد دانسته شود تا نتایج تغییر یابد که با وجود اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان، این کار محتمل نخواهد بود.

به این ترتیب، باید انتظار داشت در ۶ ژانویه، کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در ۲۰ ژانویه، قدرت اجرایی را به او واگذار کنند، هرچند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کارزار انتخاباتی او همچنان به دنبال مانع‌تراشی در انتقال قدرت هستند.

ترامپ همچنان انتخابات را بزرگترین تقلب در تاریخ آمریکا می‌داند و می‌گوید جهان به این انتخابات می‌خندند.

با این حال پیش بینی می‌شود بایدن در نشست امروز گزینشگران ۳۰۶ رای خود را تثبیت و سهم ترامپ هم همان ۲۳۲ رای باشد.

در نشست‌های امروز، ایالت‌های کلیدی میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نوادا، آریزونا و پنسیلوانیا هم به طور قطعی به بایدن رای دادند.

بایدن نیز  در واکنش به پیشتازی خود در آراء برگزینندگان این کشور، گفت: اکنون زمان شروعی تازه و رقم زدن صفحه‌ای جدید در تاریخ این کشور است.


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر