آمریکایی‌ها: اگر ترامپ کرونا را جدی می‌گرفت مبتلا نمی‌شد

در نظرسنجی ملی جدید انجام شده، بایدن توانست برتری خود در مقابل ترامپ را به بیشترین میزان در یک ماه گذشته برساند و در همین حال 65 درصد آمریکایی‌ها گفتند اگر رئیس‌جمهور کشورشان ویروس کرونا را جدی‌تر گرفته بود، احتمالاً مبتلا نمی‌شد.
کد خبر: ۱۷۵۴۸۹
تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 04 October 2020
به گزارش روزپلاس، در نظرسنجی ملی جدید انجام شده از سوی خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس» که نتایج آن امروز منتشر شد «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا برتری خود در مقابل رئیس‌جمهور این کشور را در یک ماه گذشته و بعد از ابتلای «دونالد ترامپ» به ویروس کرونا به بالاترین حد رساند. 

در این نظرسنجی که از دوم تا سوم ماه اکتبر (دو روز گذشته) انجام شد، ۵۱ درصد رای‌دهندگان احتمالی از بایدن حمایت کردند، در حالی که میزان حمایت از ترامپ ۴۱ درصد بود. از میان شرکت‌کنندگان، ۴ درصد گفتند که به نامزد حزب دیگری رای می‌دهند و ۴ درصد هم گفتند که هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند. پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن در مقابل ترامپ، یک تا دو درصد بیشتر از نتایج نظرسنجی‌ها در هفته‌های گذشته بوده است.

به نوشته رویترز، در فاصله یک ماه باقی مانده به انتخابات آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) بایدن توانسته برتری خود در نظرسنجی ملی را حفظ کند، اما برای این که بتواند برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود، باید در تعداد مشخصی از ایالت‌های کلیدی برای کسب آرای الکترال حمایت شود؛ نظرسنجی‌ها در سطح ایالتی نشان می‌دهد ترامپ به اندازه بایدن در این ایالت‌ها حامی دارد.

اغلب آمریکایی‌ها در این نظرسنجی درباره ویروس کرونا ابراز نگرانی کردند. ۶۵ درصد رای‌دهندگان ثبت نامی شامل ۹ نفر از هر ۱۰ دموکرات و ۵ نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه گفتند «اگر رئیس‌جمهور ویروس را جدی‌تر گرفته بود، احتمالاً به آن مبتلا نمی‌شد.»

در این نظرسنجی همچنین تنها ۳۴ درصد شرکت‌کنندگان گفتند که ترامپ تاکنون به آن‌ها درباره کروناویروس راست گفته و ۵ درصد نظر مخالفی داشتند و ۱۱ درصد مردد بودند.

از بین کسانی که مورد سنجش قرار گرفتند، ۵۷ درصد گفتند در مجموع عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا را تایید نمی‌کنند که در مقایسه با نظرسنجی انجام شده در هفته گذشته ۳ درصد افزایش را نشان داد.

همچنین اغلب آمریکایی‌ها با محدود کردن رقابت‌های انتخاباتی برای حفظ امنیت و سلامتی مردم موافق بودند.  ۶۷ درصد آن‌ها موافق توقف تجمع‌های انتخاباتی بودند و ۵۹ درصد گفتند مناظره‌های انتخاباتی باید تا زمان بهبودی ترامپ تعلیق شود.

هنوز مشخص نیست که آیا ابتلای ترامپ به کرونا قرار است روند مناظرات انتخاباتی در این کشور را متاثر کند یا خیر. مناظره بعدی باید طبق برنامه ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار شود. اولین مناظره انتخاباتی میان معاونان نامزدها، «کاملا هریس» دموکرات و «مایک پنس» جمهوری‌خواه روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

این نظرسنجی به صورت آنلاین در سراسر آمریکا برگزار شد و هزار و ۵ آمریکایی از جمله ۵۹۶ رای‌دهنده احتمالی در آن شرکت کردند. در سال ۲۰۱۶ تنها ۶۱ درصد آمریکایی‌های مشمول رای در انتخابات شرکت کردند.  

روز جمعه، تست کرونای ترامپ و همسرش ملانیا، مثبت اعلام شد و پس از آن نیز گزارش‌هایی از ابتلای دستکم ۹ تن از کارکنان و خبرنگاران و نمایندگان کنگره که در کاخ سفید حضور داشتند نیز مورد تأیید قرار گرفت. بامداد شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از انتقال رئیس‌جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی والتر رید خبر دادند و درمان وی در این بیمارستان آغاز شده است.

بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شهر کلیولند ایالت اوهایو، مقامات این شهر گفته‌اند تست کرونای ۱۱ نفر مثبت اعلام شده است. این مقامات مشخصاً گفته‌اند که ویروس از دست‌اندر‌کاران این مناظره به این افراد منتقل شده است. 


فارس


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

چرا فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود؟

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

۹ محصول ایران خودرو ارزان شدند

ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

هوش هیجانی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مولفه ها، نشانه ها و تقویت EQ

موضع‌گیری درخصوص آیفون‌ ممنوعه و سکوت درباره موبایل مسافری

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر