سکونت زوجین در نزدیکی منزل خانواده همسر اشتباه است؟

یک روانشناس درباره مزایا و معایب سکونت زوجین پس از ازدواج در نزدیکی خانواده همسر نکاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۲۵۳۵۳۴
تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ - 31 May 2022



به گزارش روزپلاس؛ دکتر مژگان احمدپور پورا تاکید بر لزوم حفظ حد و مرز در روابط زوجین با خانواده‌ها، درباره اینکه آیا در ابتدای زندگی مشترک سکونت عروس و داماد در نزدیکی منزل خانواده همسر اشتباه است؟ افزود: نمی‌توان قاعده کلی برای رفت و آمد با خانواده همسر تعیین کرد اما باید برای این رفتارها حد و مرزی داشت و زوجین باید پیش از ازدواج درباره این حد و مرزها با یکدیگر صحبت کرده و در این راستا با هم به تفاهم برسند. زوجین باید در خصوص میزان رفت و آمدها، نحوه تعامل و... خود با خانواده همسر یک چارچوب کلی را تعیین کنند تا این رفت و آمدها کنترل شده باشد.

این روانشناس با بیان اینکه ترجیح بر زندگی مستقل زوجین جوان است، ادامه داد: زوجین باید والدین را به عنوان حامی در کنار خود حفظ کرده اما در عین حال استقلال خود را نیز داشته باشند. در این میان آنچه حائز اهمیت است آن است که اگر منزل آنها در نزدیکی محل سکونت خانواده همسر است و یا در یک ساختمان با خانواده همسر زندگی می کنند، باید رفت و آمدهایشان با والدین همسر را مدیریت کرده و بدون هماهنگی و یا بیش از حد با خانواده همسر رفت و آمد نداشته باشند چراکه این امر می‌تواند منجر به دخالت‌های بی‌جا در زندگی مشترک شود.


این مدرس دانشگاه همچنین در پاسخ به این سوال که اگر اختلافی میان خانواده همسر با عروس و داماد ایجاد شد، آیا عروس و داماد باید مستقیما دلخوری خود از والدین همسر را با آنها مطرح کنند و یا این دلخوری را همسر باید به خانواده خود منتقل کند؟، توضیح داد: هر کدام از زوجین مسئول خانواده خودش است و اگر مساله‌ای میان زن یا شوهر با خانواده همسر پیش آمد، این همسر است که باید مشکل پیش آمده را در کمال احترام و بدون رودربایستی با خانواده خود مطرح کند چراکه انتقال مستقیم گلایه‌ها از عروس و داماد به خانواده همسر می‌تواند دلخوری‌ها را بیشتر کند.

به گفته احمدپور، زوجین باید در مسائل مختلف از والدین خود راهنمایی بگیرند و این به آن معنا نیست که مسائل زندگی مشترک را مستقیما با آنها در میان بگذارند.

وی معتقد است که در این راستا نمی‌توان بایدها و نبایدهای زیادی را برای همسر تعیین کرد اما با درک درست نسبت به رفتار و خلق خانواده همسر و در عین حال درک تفاوت‌های خانواده همسر با خانواده خود می‌توان با آنها راحت‌تر برخورد و حد و مرزهای لازم را مشخص کرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه زوجین جوان در ابتدای زندگی مشترک بسیار تمایل دارند که مستقل بوده و بدون دخالت خانواده‌ها زندگی کنند، ادامه داد: در ابتدای زندگی اغلب زوجین تمایل دارند مستقل باشند و شاید علت آن این است که آزادی عمل زوجین جوان در حضور والدین محدود می شود و از این رو است که همواره توصیه می‌کنیم زوجین حد و مرز روابط با خانواده همسر را در همان ابتدای زندگی مشترک تعیین کنند.

به گفته این روانشناس، زوجین نباید زندگی مشترک خود را به خاطر دخالت‌های بیش از اندازه والدین همسر در معذوریت قرار دهند و اگر از رفتار و یا دخالت‌های خانواده همسر آزرده هستند باید در عین حفظ احترام این موارد را با بیان دلایل منطقی به همسر مطرح کنند.

احمدپور با تاکید بر اهمیت "درک" متقابل زوجین از یکدیگر، خاطر نشان کرد: زن و شوهر اگر می دانند همسرشان به رفت‌وآمدهای زیادی با خانواده همسر تمایلی ندارد، باید او را درک کرده و برای این مساله در منزل تنش ایجاد نکنند چراکه اگر این رفت و آمدها با میل و رغبت انجام نشود تنها احساسات طرف مقابل را تحریک خواهد کرد.

این روانشناس در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نحوه رفتار زوجین با خانواده همسر به عوامل زیادی بستگی دارد، یادآور شد: نباید فراموش کرد که خانواده‌ها پشتیبان زوجین و بهترین دلسوز برای آنها هستند اما به طور قطع باید حد و مرزهای رابطه با آنها را رعایت کرد چراکه رابطه اجباری با خانواده همسر پیامدهای زیادی نظیر امکان ایجاد خصومت و بد بینی به همراه خواهد داشت.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور + زندگی‌نامه

شرایط سخت و پیچیده است/ دعا کنید

امیرعبداللهیان مزدش را گرفت/ سه شنبه آخرین دیدار نمایندگان با وزیر بود/ از اقتدار دیپلماسی تا همدلی وزیر با پارلمان

نحوه انتخاب سرپرست وزارت امور خارجه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»/ اعلام پنج روز عزای عمومی

دلنوشته دختر شهید رکن‌آبادی برای امیرعبداللهیان/ شهادت به نامت می‌آید

بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تعویق افتاد

با دستور مخبر؛ علی باقری مسئول کمیته روابط امور خارجه دولت شد

قیمت دلار دوباره ریخت/ نرخ جدید دلار در بازار را ببینید

جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری

جای خالی آیت الله رئیسی/ قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

روایت خبرنگار روزپلاس از «خلق خوش» و «خستگی ناپذیری» امیرعبداللهیان/ شهادت برازنده‌ی این دیپلمات انقلابی است

با اعلام رسمی وزارت ورزش تمام مسابقات ورزشی ایران لغو شد

جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت برگزار شد/ زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه متعاقباً اعلام خواهد شد/ بیانیه هیات دولت: مسیر پر افتخار آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت ادامه دارد

محاکمه معاون مدرسه به جرم قتل یک زن و دو مرد

دستور مهم رئیسی درباره طلافروشان

اصناف در سال چقدر مالیات می دهند؟/ سرانه مالیات پزشکان، قنادان، طلافروشان و رستوران ها و کافه دارها در ۳ سال گذشته

ثبت نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد | اطلاعیه‌ جدید سایپا

سفر پرحاشیه‌ پوتین به چین

رییسی: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است/ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

آمریکا در استراتژی و تاکتیک جنگی خود، شهر‌ها و ساکنان غیرنظامی آن را در تیررس قرار می‌دهد

نه خیانتی در کار بود نه هیچ‌چیز دیگر، خسته شد صبر ما / رفاقت تا همیشه پابرجاست

واگذاری تراکتور با یک شرط عجیب/ قیمت تراکتور اعلام شد؟

خاندوزی: مشکلات طلافروشان با رعایت قانون برطرف می شود/ کلیه اصناف موظف به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و سلیقه‌محور در حوزه مالیاتی هستند

برای ریاست قالیباف بین اصولگران و مستقلین اجماع صورت می گیرد/ نظرات متفاوت نباید منجر به تفرقه و دودستگی شود

تلاش برای وایرال شدن؛ این قسمت ژیلا/ برای مجردها خواستگار میفرستیم

قانون جدید‌ کنترل اجاره مسکن/ شوخی قانونی با زخم مستاجران!

خط و نشان سردار قاآنی برای آمریکا /در شب حمله سپاه به اسرائیل ۸ ناوگروه در دریای سیاه مستقر بود تا جلوی عملیات را بگیرد

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

انتشار تصاویر و جزئیات جدید از فوت نیکا شاکرمی برای اولین بار/ بی آبرویی بی‌بی‌سی در پی انتشار اسناد پرونده

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

ستاره استقلال مشاور املاک خانه شد!

کارت بانکی ۶ بانک حذف می‌شود

شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟

دلار به 1402 برگشت

روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل جایگزین «پنجشنبه» تعیین شد

الحوثی: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را به گور‌های دسته‌جمعی تبدیل کرده است

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۲۳؛هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی

۲۴میلیارد دلار دولتی برای ۱۰۰وارد کننده عمده/ رانت ۴میلیارد دلاری مونتاژکاران خودرو چینی/ اختصاص ۷۰۰میلیون دلار به داریا همراه واردکننده تلفن همراه از چین/ بانک مرکزی تامین ارز را انجام داد، چرا قیمت ها ثابت نمی ماند؟ + لیست

مصوبه شورای حقوق و دستمزد باطل شد

دیوید تیلور رسماً استارت زد/عکس

نقد و سیاست