توزیع سبد کالا میان سیل‌زدگان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته ۵۰۰۰ سبد کالا به همت بسیج سازندگی میان سیل‌زدگان بلوچستان و مردم نیازمند منطقه سیستان توزیع شد.
کد خبر: ۲۷۷۵۶
تاریخ انتشار:۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ - 21 February 2017
به گزارش روزپلاس ، علی‌اکبر جعفری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی وقوع سیل اخیر در منطقه بلوچستان و خسارات زیادی که به منازل مردم وارد شد و همچنین محرومیت‌های چندین ساله‌ای که در منطقه سیستان وجود دارد، روز گذشته 5000 سبد کالا میان سیل‌زدگان بلوچستان و مردم محروم سیستان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان افزود: این سبدهای کالا شامل اقلامی از جمله برنج، روغن، عدس، ماکارانی و رب گوجه به ارزش 150 هزار تومان بوده که برای مردم سیل‌زده یک تسکین اولیه محسوب می‌شود.

خدمت‌رسانی 150 گروه جهادی در مناطق سیل‌زده بلوچستان

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده قرار است بیش از 150 گروه جهادی در ایام نوروز در مناطق سیل‌زده استان مستقر شوند.

جعفری ادامه داد: این گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده به اقداماتی از جنس محرومیت‌زدایی مانند ساخت و تعمیر منازل سیل‌زده، احیای قنواتی که به واسطه سیل تخریب شده‌اند و ساخت خانه‌های محروم می‌پردازند.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: روز گذشته با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 415 خانه محروم ویژه مددجویان کمیته امداد که توسط بسیج سازندگی و قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت کمیته امداد احداث شده، تحویل مردم شد و 585 خانه دیگر در حال احداث است که تا فروردین‌ماه تحویل مردم می‌شود. برای سال آینده نیز ساخت 1000 مسکن برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در زمینه توزیع سبد کالا میان سیل‌زدگان منطقه بلوچستان، با توجه به مذاکراتی که با دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان انجام شده، قرار است بسیج سازندگی با مشارکت آستان قدس در 3 مرحله به توزیع سبد کالا میان سیل‌زدگان اقدام کند.

توزیع 13 هزار سبد کالا میان مردم محروم سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بسیج سازندگی با همکاری قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 هزار سبد کالا در مناطق محروم سطح استان توزیع شده است.

جعفری به اقدامات بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در زمینه اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امسال در راستای اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی بیش از 800 پروژه توسط بسیج سازندگی با همکاری قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در سطح استان اجرا شده تا فروردین‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد کارگاه خیاطی، کارگاه تولید و بسته‌بندی بلدرچین، مراکز تولید ماکیان، مراکز تولید دام و طیور، زیباسازی و بازسازی مدارس، مرمت مساجد و ساخت خانه عالم از دیگر اقداماتی است که به همت بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در سطح استان در حال انجام است.

ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم

وی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سپاه به مردم مناطق محروم در قالب بیمارستان‌های صحرایی اشاره داشت و بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 5 بیمارستان صحرایی توسط سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با استفاده از ظرفیت‌های بومی در مناطق محروم استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر پنجمین مورد آن در دهستان مرزی "مورتان" شهرستان سرباز فعال و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

جعفری افزود: پزشکان، پرستاران و پرسنلی که در این بیمارستان‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند همه از جهادگران بومی سیستان و بلوچستان هستند و تمام خدمات ارائه شده و حتی دارویی که در این بیمارستان‌ها به مردم ارائه می‌شود، رایگان است.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک در دست اجرا توسط این سازمان در سطح استان اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله آب‌رسانی، برق‌رسانی و حفر چاه در مناطق دورافتاده روستایی استان با قوت در حال انجام است و امسال 495 پروژه در این راستا انجام شده که تا پایان سال تحویل می‌شوند.

پرداخت 23 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 23 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از جانب بسیج سازندگی در راستای ایجاد مشاغل در حوزه اقتصاد مقاومتی به مردم استان اعطا شده و در پی اعطای این وام‌ها 2194 عرصه اشتغال در استان ایجاد شده که در هر یک از این عرصه‌ها حداقل یک نفر به طور مستقیم مشغول به کار است.

جعفری ادامه داد: در راستای پایداری بخشی از این مشاغل، در یک مرحله به بازاریابی محصولات تولید شده در این مشاغل پرداختیم و سپاه هم پای کار آمد و بخشی از محصولات تولیدی مانند مرغ، گوشت و بلدرچین را از تولیدکنندگان خریداری کرد تا این مشاغل به پایداری برسند.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال 95 در یک اقدام نو در استان به حمایت از بخشی از قشر آسیب‌پذیر استان پرداختیم و جمعی از معتادان پاک شده، زنان بی‌سرپرست و بسیجیان محروم و نیازمند را با راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی مشغول به کار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در هر یک از این کارگاه‌های خیاطی بین 15 تا 40 نفر مشغول به‌کار شده‌اند، افزود: محصول تولیدی در این کارگاه‌های خیاطی به سفارش رده‌های سپاه استان تولید می‌شود و شامل اقلامی از جمله کاورها و لباس‌های اعضای گروه‌های جهادی و لباس‌های دسته‌های رزمی بسیج است که علاوه بر ایجاد منبع درآمدی پایدار برای اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر، هزینه‌های سپاه استان را در تامین پوشاک نظامی کاهش داده است.

جعفری به پروژه تسطیح 33 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی سیستان و بلوچستان با مشارکت بسیج سازندگی استان اشاره کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان بوده که در دولت‌های مختلف عملی نشده بود و از روز گذشته با حضور فرمانده کل سپاه در استان با قوت آغاز شده است.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: برای سال آینده ارائه آموزش فنی و مهارتی در راستای توامندسازی بخشی از بسیجیان جویای کار استان در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته و برنامه داریم در این زمینه کارگاه‌های آموزشی متعددی را برگزار کنیم.

فعالیت 409 گروه جهادی شناسنامه‌دار در سطح استان

وی با اشاره به فعالیت گسترده گروه‌های جهادی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، گفت: در حال حاضر 409 گروه جهادی شناسنامه‌دار در سطح استان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در طول سال فعال هستند و مابقی که معمولاً متشکل از دانشجویان و دانش‌آموزان هستند، به صورت موردی در ایام خاص مانند نوروز و تابستان فعال می‌شوند.

جعفری ادامه داد: حدود 60 درصد اعضای گروه‌های جهادی استان را برادران اهل سنت و مابقی را برادران تشیع تشکیل می‌دهند و اکثر این گروه‌ها به صورت تلفیقی از برادران شیعه و سنی تشکیل شده که نمودی از وحدت عملی در سیستان و بلوچستان است.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: گروه‌های جهادی ما تاکنون در اقداماتی از جمله اجرای طرح واکسیناسیون و طرح نهضت سوادآموزی به کمک دولت آینده‌اند و از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 5800 نفر بی‌سواد استان در رده سنی 10 تا 49 سال را با همکاری نهضت سوادآموزی سر کلاس‌های درس برده‌ایم که در حال حاضر تحت آموزش قرار دارند.

وی به فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه بهسازی و ساخت مدارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی دانشجویی ما از ابتدای سال تاکنون با همکاری اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس 8 مدرسه در مناطق محروم سطح استان احداث کرده‌اند که شامل مدارس 2 تا 6 کلاسه بوده است.

حضور 7000 دانش‌آموز در طرح "هجرت 3"

جعفری اضافه کرد: مدارسی که توسط گروه‌های جهادی در استان احداث شده مطابق با استانداردهای آموزشی ادارات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین هزینه ساخته شده که موجبات رضایت نوسازی مدارس و مردم مناطق محروم را فراهم کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای ایام نوروز و تابستان سال آینده در قالب طرح "هجرت 3" مرمت و زیباسازی 204 مدرسه توسط 7000 دانش‌آموز بسیجی استان در دستور کار بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان قرار گرفته و تاکنون برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای این طرح انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با حضور در این طرح علاوه بر مشارکت در یک اقدام خداپسندانه، با روحیه کار جمعی آشنا می‌شوند و مهارت‌هایی را نیز فرا می‌گیرند.

تسنیم/
سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

آخرین قیمت طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

فیلم/تصویری دیده نشده از حمله نا موفق ریز پرنده ها به تاسیسات اصفهان

عکس/ تمسخر رژیم‌ صهیونیستی توسط کاربران عرب‌ در حاشیه حادثه اصفهان

ویدیو طنز/تصاویر لحظه درگیری پدافند با ریز پرنده رژیم صهیونیستی

بمب‌افکن استراتژیک روسیه سقوط کرد

واکنش سپاه به ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران

امیرعبداللهیان:اگر اسرائیل اقدامی انجام دهد،پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود/ امیدواریم اسرائیل «خطای فاحش قبلی» را تکرار نکند

جوسازی اسرائیل با چند ریزپرنده؛ در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟/هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

طنز/ اولین عکس از محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

حمله کاری حزب‌الله لبنان به دو پایگاه اسرائیل+جزئیات

حمله جعلی با عکس جعلی!

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد/ اهدافی در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرارگرفت

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

حذف نام ایران از پسوند رسمی باشگاه استقلال

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

ویدیو دلخراش از حمله تروریستی به مسکو/ بیش از 100 کشته تاکنون/ احتمال گروگان گرفته شدن صدها نفر در تالار کنسرت/ روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی شد 

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در سال گذشته چه بود؟

یک باور غلط در ازدواج و چالش‌های زندگی مشترک؛ آیا می‌توان رفتار همسر را تغییر داد؟

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

برقراری ارتباط بی‌واسطه در پیام‌رسان‌های داخلی

ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران