روزنامه الاخبار/

جاسوس جدید موساد که به دام اطلاعات لبنان افتاد کیست؟/ جذب با تماسی ۳۰دقیقه‌ای و از طریق تبلیغ استخدام

سرویس اطلاعات لبنان بعد از دستگیری یکی دیگر از جاسوسان موساد در این کشور گزارش داد که این مزدور به‌ازای ۱۵هزار دلار علیه حزب‌الله برای دشمن صهیونیستی جاسوسی می‌کرده است.
کد خبر: ۲۷۵۳۱۵
تاریخ انتشار:۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ - 21 January 2023
جاسوس جدید موساد که به دام اطلاعات لبنان افتاد کیست؟/ جذب با تماسی ۳۰دقیقه‌ای و از طریق تبلیغ استخدام


به گزارش روزپلاس، شعبه اطلاعات سرویس امنیتی لبنان که از سال گذشته تاکنون ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان را شناسایی و منهدم کرده، طی روزهای گذشته اطلاعات مربوط به یکی دیگر از جاسوسان دستگیرشده موساد را منتشر کرده است.

روزنامه الاخبار با اطلاعاتی که در این زمینه دریافت کرده است در گزارشی نوشت، «حسن ع.» متولد سال 1991 به‌ازای 15 هزار دلار با سرویس جاسوسی دشمن صهیونیستی همکاری کرده و اطلاعات مربوط به مواضع مقاومت را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است. همکاری این مزدور با رژیم اشغالگر در ژوئن 2020 از طریق واتس‌آپ آغاز شد و در نهایت شعبه اطلاعات سرویس امنیتی لبنان در جولای 2022 توانست او را دستگیر کند.

حسن ع. در مشاغل مختلفی فعالیت داشت به‌طوری که مدتی در کارگاه مبل‌سازی مشغول بود و مدتی به‌عنوان راننده عمومی و مدتی نیز به‌عنوان راننده کامیون یک شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کرد. او از طریق فیس‌بوک در سال 2020 متوجه یک آگهی تبلیغاتی درباره استخدام یک راننده باتجربه کامیون شد و از طریق واتس‌آپ با شماره خارجی که زیر آگهی درج شده بود تماس گرفت. فردی که پشت خط قرار داشت خود را یک فرد لبنانی به‌نام «سامر» معرفی کرد که مسئول استخدام در یک شرکت امنیتی است و در تأمین امنیت تجار در سراسر جهان تخصص دارد.

این تماس تلفنی حدود نیم ساعت به‌طول انجامید و حسن ع. درباره میزان حقوق خود سؤال کرد و قرار شد یک آزمون از او گرفته شود. این آزمون به‌شکل مجازی بود و از حسن خواسته شد فرض کند تاجری است که می‌خواهد در رستورانی در شهر صور جلسه‌ای برگزار کند، بنابراین باید مطالعات قبلی درباره این رستوران انجام دهد و مختصات رستوران و ورودی‌ها و خروجی‌های آن و تعداد طبقات و کارکنانش و نیز مکان‌های نصب دوربین‌های نظارتی و... را مشخص کند،
به این ترتیب حسن ع. یکی از رستوران‌های ساحلی را برای انجام این آزمون انتخاب کرده بود و اطلاعاتی را که فرد موسوم به سامر می‌خواست در اختیار وی قرار داد. سامر از حسن پرسید که آیا اطلاعاتی درباره مسائل امنیتی و نظامی دارد یا خیر، حسن گفت که قبلاً از نیروهای داوطلب در صلیب سرخ لبنان بود و مدتی نیز در صفوف حزب‌الله می‌جنگید، سپس سامر به او اطلاع داد که در این آزمون موفق شده است و به‌زودی کسی با وی تماس می‌گیرد که مسئول آموزش او برای استخدام خواهد بود و نام این فرد «الِکسی» است.

در جولای 2020 ارتباط بین حسن و الکسی که عربی را دست‌وپاشکسته صحبت می‌کرد آغاز شد. الکسی گفت یک مصری‌الاصل است که از سنین جوانی به روسیه مهاجرت کرده بود و قبلاً به‌عنوان افسر در ارتش روسیه خدمت می‌کرد. حسن در اعترافات خود به مأموران سرویس امنیتی لبنان گفت: من آن زمان به‌عنوان راننده در یک شرکت تاکسیرانی مشغول به کار بودم و به‌دلیل حقوق کم تصمیم گرفتم این کار را رها کنم، وقتی این موضوع را با الکسی در میان گذاشتم او مرا به‌شدت سرزنش کرد و گفت که چرا با این حقوق کم مشغول کار بودم.

این جاسوس موساد در لبنان در ادامه اعترافات خود اعلام کرد: الکسی گفت حاضر است از نظر مالی به من کمک کند و از طریق یک واسطه در نزدیکی مسجد «محمد الامین» در مرکز بیروت یک‌هزار دلار برایم فرستاد و از من خواست یک گوشی موبایل سامسونگ و سیم‌کارت جدید بخرم که به اسم خودم نباشد و از این شماره منحصراً برای تماس با الکسی استفاده کنم. الکسی همچنین به من هشدار داد که باید موبایل و سیم‌کارت را از فروشگاهی دور از محل سکونتم تهیه کنم.

حسن ع. ادامه داد: بعد از مدتی متوجه شدم که سامر و الکسی مأموران موساد اسرائیل هستند؛ به‌ویژه اینکه سامر درباره مدت فعالیتم در حزب‌الله و اسامی یگان‌های این حزب سؤالات زیادی می‌کرد، با این حال تصمیم گرفتم ارتباطم را با الکسی ادامه دهم. با وجود اینکه من بیش از دو سال از 2006 تا 2008 در حزب‌الله فعالیت نکرده بودم اما این دو نفر از من خواستند مجدداً به صفوف حزب‌الله برگردم. من به آنها گفتم که در دوره جوانی در صفوف «پیشاهنگان مهدی(عج)» بودم و سپس دوره‌های نظامی را در سوریه و لبنان گذراندم و بعداً از حزب‌الله خارج شدم.

وی درباره ارتباط خود با الکسی گفت: الکسی افسر موساد بود و مطمئن بود که من به‌دلیل نیاز مالی و بیماری پدر و مادر و برادرم به همکاری با او ادامه خواهم داد. من قبلاً در منطقه مرجعیون راننده کامیون بودم و زمانی که الکسی از این مسئله مطلع شد از من خواست درباره مناطقی که به‌واسطه کارم به آنجا سفر می‌کردم اطلاعاتی در اختیار وی قرار دهم و سپس به من گفت فعلاً به همین کار مشغول باشم، اما من این شغل را رها کردم و زمانی که الکسی این موضوع را فهمید بسیار عصبانی شد؛ زیرا می‌خواست من در مکان‌هایی که تردد می‌کنم مأموریت‌هایی برایش انجام دهم.

بر اساس این گزارش، جاسوس مذکور موساد به الکسی گفته بود که دوستانی در شرکت حمل‌ونقل دارد و بنابراین الکسی از وی خواست تعداد ماشین‌آلات شرکت، انواع آنها، تصاویر، شماره پلاک ماشین‌ها و مختصات دفتر اصلی شرکت، مکان‌های نصب دوربین‌های مداربسته به‌اضافه تعداد کارگران و شماره تلفن‌های آنها را برایش ارسال کند. بعد از انجام این مأموریت، الکسی 2000 دلار برای حسن فرستاد.

مأموریت بعدی جمع‌آوری اطلاعات درباره یک مرکز خرید در صیدا بود اما این مأموریت به‌دلیل تعطیلی مربوط به دوره شیوع اپیدمی کرونا انجام نشد.
حسن به بازپرسان گفت: افسر موساد پیشنهاد داد پولی برای خرید یک تاکسی به من بدهد و از من خواست یک خودروی مناسب پیدا کنم و قیمتش را به او اطلاع دهم، زمانی که مدل ماشین‌ها و قیمت آنها را برای الکسی فرستادم گفت که نمی‌تواند این مبلغ را در لبنان به دستم برساند و برای گرفتن آن باید به یک کشور دیگر سفر کنم.

این جاسوس موساد ادامه داد: بنابراین قرار شد به ترکیه بروم و الکسی از من خواست پاسپورت بگیرم و بهانه‌ای قانع‌کننده برای دلیل سفرم پیدا کنم، من گفتم که می‌توانم به‌بهانه خرید لوازم یدکی کامیون به ترکیه بروم. الکسی نیز شماره تلفن یک نفر را که در زمینه فروش قطعات یدکی کامیون در ترکیه کار می‌کند به من داد و از من خواست ارتباطم با این فرد در حد پیام دادن باشد و به او زنگ نزنم. در آوریل 2021 به‌مدت 10 روز به ترکیه رفتم و اولین شب را در هتل گذراندم.

حسن ع. در ادامه اعترافات خود گفت: روز بعد الکسی 3 هزار دلار به من داد و گفت که باید در یک هتل دیگر اتاق رزرو کنم و همچنین دو گوشی موبایل از نوع سامسونگ و شیائومی و همچنین یک کارت حافظه با یک «یو‌اس‌بی» با دو ورودی بخرم که مستقیماً به گوشی وصل می‌شود و سپس فرد متخصصی برای توضیح نحوه دان‌لود نرم‌افزار مورد نظر با من تماس گرفت، این ارتباط به‌صورت تماس تصویری از واتس‌آپ برقرار شد و فرد مذکور از من خواست یک برنامه سازنده ویدئو دان‌لود کنم که حجم فیلم‌ها را کاهش می‌داد تا به این ترتیب فیلم‌ها را بتوان از طریق ای‌میل ارسال کرد.

بر این اساس، عامل موساد نحوه دان‌لود یک برنامه دوربین مخفی موبایل و یک برنامه رمزگذاری پیام‌ها و یک برنامه برای استفاده از نقشه‌ها را به حسن آموزش داد و همه این برنامه‌ها بدون اتصال به اینترنت کار می‌کردند، همچنین از حسن خواسته شد نقشه‌های استانبول و بیروت را دان‌لود کند. حسن در روزهای بعد تحت آموزش‌های میدانی قرار گرفت و یک سری مأموریت‌های آزمایشی به او محول شد، از جمله فیلمبرداری از داروسازان داخل داروخانه‌ها، شمردن تعداد کارکنان و دوربین‌های نظارتی در یک مرکز موسیقی، تمرین استتار و هدف‌گیری غیرمستقیم و نحوه تغییر چهره با پوشیدن ماسک، عینک آفتابی و کلاه و ژاکت و... قبل از رفتن به یک مکان دیگر.

روز هفتم الکسی به این مزدور موساد اطلاع داد که کارش خوب بوده است و باید در اتاق هتل یک تست دروغ‌سنجی نیز از او گرفته شود، از جمله سؤالاتی که در آزمون دروغ‌سنجی از حسن ع. پرسیده شد این بود که آیا هنوز برای حزب‌الله یا یکی از دستگاه‌های امنیتی لبنان کار می‌کند، در پایان الکسی با لهجه فلسطینی به حسن ع. گفت: «تبریک می‌گویم، قهرمان» و سپس 9000 دلار به او داد. حسن 3 روز دیگر هم به‌عنوان گردشگر در استانبول ماند و بعد از بازگشت به بیروت مأمور بررسی انبارهای موشکی حزب‌الله در شهر قانا شد.

طبق اطلاعاتی که سرویس امنیتی لبنان با توجه به اعترافات این جاسوس موساد منتشر کرده است، او مختصات یک ویلای متروکه و یک مرغداری را در منطقه عیتا و همچنین اسامی شماری از نیروهای حزب‌الله را که اهل قانا بودند به موساد داد. در تابستان 2021 حسن بعد از انجام آخرین مأموریت خود تصمیم گرفت ارتباطش را با الکسی قطع کند و به این منظور به شعبه امنیتی حزب‌الله پناه برد اما نگفت که با موساد ارتباط داشته است.

حسن ع. بعد از مراجعه به شعبه امنیتی حزب‌الله مدعی شد پیشنهادی برای کار از یک شرکت خارجی که در زمینه حفاظت شخصی در لبنان و خارج فعالیت دارد، دریافت کرده است و بعد از اینکه از او اطلاعاتی درباره حزب‌الله خواسته شد، احساس کرده است که ممکن است این شرکت وابسته به سرویس جاسوسی اسرائیل باشد، سپس سرویس اطلاعات لبنان حسن را دستگیر کرد و مشخص شد که او طی این مدت با عناصر موساد همکاری کرده است.

درحالی که منابع امنیتی لبنان درباره خطرات نفوذ موساد به‌ویژه میان جوانان و نوجوانان هشدار می‌دهند، سرویس امنیت داخلی و ارتش این کشور کنار یگان امنیتی حزب‌الله عملیات‌هایی گسترده طی دو سال گذشته برای کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند که نتیجه آن نابودی ده‌ها هسته جاسوسی اسرائیل در مناطق مختلف لبنان از سال گذشته تاکنون بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا + جدول

مربی لهستانی از حضور در ایران گفت؛ «خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن در صبح!»

کاسبی ربوی و ربا خواری/ صدی و سه‌ونیم!

سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت/ می‌توانیم همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم

با حقوق پایه چند متر خانه در تهران می‌توان خرید؟

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

نرخ آپارتمان در چیتگر چقدر است؟+ جدول قیمت

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی این بار در تگزاس/ اعتراضات دانشجویان با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد

صحبت‌های مجدی حسینی؛ انتقاد عوام فریبانه و دیگر هیچ/ خودت چه کار کرده‌ای ؟

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران

تاثیر امواج تلفن همراه بر سلامت

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

نگاهی دیگر به «گناه فرشته»/ قد بکش از پشت «نقاب»

چرایی واکنش ها به توئیت عضو دفتر رهبرانقلاب / تلاش عده ای برای کاستن اعتبار خبری دفتر رهبر انقلاب با تئوری «فقط پشت بلندگو»؟!

آخرین قیمت طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

نقد و سیاست