چند فیلم بفروش را جایگزین چرخه اکران کنید/ مخاطب راضی می‌شود؟

سینماهای کشور از صبح چهارشنبه، پذیرای ۵ فیلم جدید می‌شوند که با توجه به اعیاد پیش رو گیشه طلایی تابستان به نظر می‌رسد جایگزینی چند فیلم کمدی و به اصطلاح بفروش استقبال مخاطبان و رونق گیشه تابستانی را تضمین کند.
کد خبر: ۲۵۴۲۱۹
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ - 06 June 2022



به گزارش روزپلاس؛ در آخرین خروجی شورای راهبردی سینما، مقرر شد که ۵ فیلم هناس، بدون قرار قبلی، والدین امانتی، بی‌صدا حلزون و نقره‌داغ از صبح چهارشنبه ۱۸ خردادماه در سینماهای سراسر کشور به روی پرده بروند تا بدین‌ترتیب از سومین بسته اکران سینماها در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده باشد.

در همان متن منتشرشده از سوی روابط‌عمومی سازمان سینمایی، به این مهم اشاره می‌شود که این جلسه با حضور محمد خزاعی برگزار شده است و این نکته حائز اهمیت است که رئیس سازمان سینمایی در جلسه انتخاب فیلم برای اکران حضور داشته باشد چرا که تا پیش از این، چنین وظیفه‌ای به دوش شورای صنفی نمایش بوده است که حالا با روی کار آمدن شورای راهبردی، این امکان، در اختیار این شورا قرار گرفته است.

اما نکته‌ای که در این زمینه، مهم است آن‌که هنوز اعضای این شورا هنوز معرفی نشده است. در ابتدا، از حضور چند سینماگر در این شورا، اخباری منتشر شد که بعدها، برخی زمزمه‌ها، گمانه‌هایی را مبنی بر استعفای آن اعضا مطرح کرد. با این حال انتخاب برای اکران ۱۸ خردادماه، می توانست یک انتخاب برآمده از یک تیم، متشکل از نمایندگان صنوف سینمایی باشد.

اکران عید به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، عایدی خاصی برای سینمای ایران نداشت. اکران عیدفطر نیز به دلایلی چون گرمای هوا و آغاز امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، چندان با استقبال خاصی مواجه نشد. حالا و اما در آخرین فرصت طلایی شش‌ماهه ابتدای امسال، شورای راهبردی، فیلم‌هایی را برای یک بازه ۵۰ روزه طلایی تا آغاز محرم انتخاب کرده است که باید منتظر ماند تا میزان استقبال از آنها مشخص شود.

۵۰ روز پیش رو، یک فرصت طلایی و حتی به‌نوعی، حساس‌تر و بهتر از دوره نوروز و عیدفطر است. ۵۰ روزی که اعیادی چون غدیر، قربان، میلاد امام رضا (ع) و . . . را در خود جای داده و خانواده‌ها، آسوده از امتحانات فرزندان خود، می‌توانند استقبال خوبی از سینماها به عمل بیاورند که انتخاب، یک فیلم مربوط به ترور دانشمند هسته‌ای، یک فیلم مربوط به زائر امام رضا (ع)،یک درام با محوریت کاراکتری ناشنوا، یک فیلم حوزه کودک و نوجوان و یک کمدی از جنس سینمای بدنه را به‌عنوان ترکیب جدید اکران در نظر گرفته است که پیش بینی می شود انتظارات گیشه را تامین نکند.

این انتخاب‌ها در شرایطی محقق شده که ۵۰ روز آینده، یکی از بهترین‌ زمان‌های سال برای سینماها است و انتخاب آثار خوب، می‌تواند زیان‌های ۱۰۰ روز اخیر سینماها با را به‌نوعی جبران کند. آنچه اما در مورد این ۵ فیلم، تقریبا می تواند محتمل باشد این است که این آثار شاید نتوانند به فروش خوبی دست یابند و احتمالا به مرز یک فروش معمول نیز نخواهند رسید.

این ۵ فیلم بهترین انتخاب ممکن برای اکران بعد از ایام عاشورا می تواند باشد که می‌بایست فیلم‌های ملایم‌تری به روی پرده بروند اما اینکه شورای راهبردی برای یک بازه ۵۰روزه که هیچ محدودیتی به لحاظ مناسبت‌های عزاداری و کرونا وجود ندارد، دست به چنین انتخاب‌هایی زده، قطعا جای تامل بیشتری دارد.

 این شورا نمی‌تواند انتخاب این ۵ فیلم را در نتیجه کارشناسی‌های صورت‌گرفته عنوان کند و احتمالا عدم آمادگی صاحبان فیلم‌ها برای نمایش در این بازه زمانی عنوان می‌کند که  این مورد هم نمی‌تواند درست باشد.

با توجه به محدود بودن سرگروه‌های سینمایی و قوی بودن این احتمال که کف فروش این ۵ فیلم خیلی زود می‌افتد، دیگر نمی‌توان در اثنای تیرماه که زمان اندکی تا ماه محرم باقی‌مانده، صاحبان یک فیلم بفروش را راضی به آغاز نمایش کرد.

بنابراین باید برخی از فیلم‌های اکران جدید، با چند فیلم بفروش کمدی و اجتماعی تعویض شود. یعنی همان‌طور که سازمان سینمایی در دومین هفته اسفندماه ۱۴۰۰، ۲ فیلم فهرست قطعی اکران نوروز را بیرون کشید، اکنون هم باید در این فهرست، دست برده و حداقل ۲ فیلم پرفروش را در این ترکیب بگنجاند.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟

رسوایی های جو بایدن/ به اسرائیل گفتم به حیفا حمله نکنید!

دروغ‌های شاخدار صهیونیستها/ هاگاری یا «گوبلز اسرائیل»؟

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد/ تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود

محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه

رئال مادرید از منچسترسیتی انتقام گرفت و حریف بایرن شد/ رستگاری در ضربات پنالتی

خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت

جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی

بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد/ اهدافی در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرارگرفت

حذف نام ایران از پسوند رسمی باشگاه استقلال

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

نیروهای مسلح ایران تا پای جان ایستاده‌اند/ به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای در پی دارد

حجاب استایلی که یک شبه با شاهدان مجازی محرم شد! / ناگهان پرده برافتاد

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

ویدیو دلخراش از حمله تروریستی به مسکو/ بیش از 100 کشته تاکنون/ احتمال گروگان گرفته شدن صدها نفر در تالار کنسرت/ روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی شد 

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در سال گذشته چه بود؟

یک باور غلط در ازدواج و چالش‌های زندگی مشترک؛ آیا می‌توان رفتار همسر را تغییر داد؟

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

برقراری ارتباط بی‌واسطه در پیام‌رسان‌های داخلی

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

تراژدی یکتا ناصر در شب عید/ مشکل خانوادگی و گریه های خانم بازیگر