نمونه‌هایی از طراحی خودرو‌های جهان در طول تاریخ + تصاویر

در این گزارش به ۱۰ مورد از عجیب‌ترین خودرو‌های ساخته شده به دست بشر اشاره شده است.
کد خبر: ۲۳۰۲۰۹
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ - 13 December 2021
به گزارش روزپلاس؛ در این‌ گزارش قصد داریم شما را با خودرو‌های عجیب و غریبی که در طول تاریخ صنعت خودرو سازی در جهان طراحی و تولید شده اند آشنا کنیم. با ما همراه باشید. عجیب‌ترین خودرو‌های جهان در طول تاریخ را که از سوی طراحان مشهور خودرو ساخته شده اند را بشناسید.

در این گزارش به ۱۰ مورد از عجیب‌ترین خودرو‌های ساخته شده به دست بشر اشاره شده است. ماشین‌ها بیشتر به عنوان ابزاری کاربردی عمل می‌کنند تا به عنوان خلاقیت‌های هنری. با این حال، تاریخچه ساخت خودرو پر از عجایب جذاب است. از جاه طلبی گرفته تا تلاش برای طراحی زیبا‌ترین خودروی روی زمین.

در روز‌های آغازین صنعت خودرو، بسیاری از طراحان مشهور و مبهم خودرو با الهام از هواپیماها، زیردریایی‌ها و حتی فیلم‌های جیمز باند به ساخت اتومبیل‌هایی پرداختند که تخیل را نادیده بگیرند.

Messerschmitt KR ۲۰۰- ۱

یکی از عجیب‌ترین خودرو‌های جهان Messerschmitt KR ۲۰۰ است که توسط مهندس مشهور هواپیمایی Fritz Fend طراحی شده است که یکی از برجسته‌ترین موارد عجیب در تاریخ خودرو است.

سازنده هواپیمای آلمانی Messerschmitt تقریباً ۴۰ هزار دستگاه از این خودرو را از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۴ تولید کرده است. جذابیت این اتومبیل به دلیل داشتن سه چرخ و یک میله بزرگ برای فرمان دهی به جای چرخ است.



۲-  اولین مینی‌ون

قبل از اینکه شرکت‌های خودروسازی هوندا و کیا موتورز مینی ون‌های معروف خود را روانه بازار کنند، یک شرکت آمریکایی به نام scrab در سال ۱۹۳۰ اولین خودرو در این ابعاد را در بازار‌های این کشور عرضه کرد که بسیار هم مورد پسند واقع شد.



۳- تخم‌مرغ الکترونیکی

از عجیب‌ترین خودرو‌های جهان پاول آرنزس فرانسوی معروف است به تولید عجیب‌ترین خودرو‌های تاریخ که پیش از آنکه به طراحی اتومبیل علاقه‌مند شود، در زمینه لوکوموتیو نابغه بود.

او اتومبیل‌های عجیب و غریب زیادی تولید کرد، که شاید هیچ کدام به اندازه Oeuf Electrique (به معنای تخم مرغ الکتریکی) قابل توجه نباشد. ثابت شد این عجیب و غریب مینیاتوری با داشتن موتور الکتریکی از ۴۴ تا ۶۳ مایل در ساعت حرکت می‌کرد و این سرعت در آن زمان فوق العاده بود.



۴- ترکیب خودرو و هواپیما

در سال ۱۹۵۱ یک ماشین سلطنتی به نام GM La Saber با شکوفایی طراحی ابتکاری خود طراحی و تولید شد. این خودروی جنرال موتورز دارای عناصری از هواپیما‌ها مانند باله‌های دم بود که تبدیل به یک ویژگی طراحی استاندارد در سایر وسایل نقلیه در دهه ۵۰ شد.

با وجود اینکه این وسیله نقلیه هرگز به عموم مردم نرسید، اما نمی‌توان از ویژگی‌های طراحی متعددی از جمله موتور آلومینیومی ۲۱۵ V ۸ و گیربکس نصب شده در عقب گذشت.



۵- اولین جعبه دنده سه‌سرعته

فورد مدل A Speedster در سال ۱۹۲۹ با حداکثر سرعت ۶۰ مایل در ساعت، جعبه دنده سه سرعته، دو صندلی مخمل خواب دار و و کاپوتی کشیده مورد تعجب تمام خودروسازان در آن زمان واقع شد. البته از مشخصات خوب فنی که بگذریم، طراحی و ظاهر این خودرو از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.



۶- اولین دوربین عقب در ۱۹۵۶

در سال ۱۹۵۶ خودروی centurion با نصب دوربین عقب تبدیل به اولین خودرویی شد که از این فناوری استفاده کرد. البته از سال ۲۰۱۸ در استاندارد‌های جهانی آورده شد که خودروسازان الزام به استفاده از دوربین‌های عقب هستند.



۷- طراحی پدر پسری

طراحان اتومبیل ایتالیایی اتوره بوگاتی و پسرش ژان بوگاتی هیچ ظرافتی در کارشان نداشتند، اما این زوج به دنبال تجمل گرایی بیش از حد در طراحی‌های خود بودند به طوری که طبق نظر مصرف کنندگان آن زمان، آن‌ها باطل‌ترین و پرطرفدارترین اتومبیل‌های عصر خود را تولید کردند.

Type ۵۷ S معروف‌ترین آن زمان بود با موتور ۳.۳ لیتری و سرعت ۹۰ مایل در ساعت است که در زمره عجیب‌ترین خودرو‌های جهان قرار گرفت.



۸- خودرو رالی خورشیدی

یکی دیگر از عجیب‌ترین خودرو‌های جهان خودرو رالی خورشیدی است در حالی که اتومبیل‌های برقی و خودران ممکن است آینده اتومبیل سازی را به دست بگیرند، صنعت اتومبیل‌های خورشیدی یکی از برترین و ابتکاری‌ترین علم اتومبیل است.

تیم مسابقه خورشیدی سیدنی دانشگاه ساوت استیل، واقع در استرالیا، که به Sunswift معروف است، مجموعه‌ای از وسایل نقلیه پیشرفته و مجهز به انرژی خورشیدی را تولید کرده است.

Sunswift eVe جدیدترین ساخته آن‌ها است که با مجموعه‌ای از صفحات خورشیدی در سقف خودرو مجهز شده و با ظرافت یک ماشین اسپرت طراحی شده است. این وسیله نقلیه تنها با یک بار شارژ می‌تواند تا ۳۱۰ مایل را طی کند.



۹- خودروی پاپ

خودرویی که شخصا برای پاپ در واتیکان طراحی شده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ضدگلوله، شیشه‌های شکن، سرعت کم، مقاومت بدنه و وزن زیاد اشاره کرد. البته خودروسازی‌هایی همچون بنز لینکلن، فورد، فیات و رنو تاکنون ده‌ها خودرو طراحی کرده اند، اما هیچ کدام مورد قبول نبوده.



۱۰- خودرو حبابی تک‌در

BMW Isetta یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های حبابی و از عجیب‌ترین خودرو‌های جهان است که اولین بار در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. این اتومبیل از طراحی جذاب البته نا امن برخوردار بود.

این خودرو دارای یک در جلویی بود که پشت فرمان قرار داشت همچنین در آن زمان هیچ کس اتقاد نداشت که این خودرو به تولید انبوه برسد، اما رسید.


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

پایان دوران مدارا با قاره سبز/ اروپاییان خواستار بازگشت یکطرفه و کامل ایران به توافق هسته‌ای هستند!

آغاز دومین فروش فوق العاده ایران خودرو/قیمت کارخانه افزایش می‌یابد؟

محمدصادقی بازیگر فراری: تعریف جنسیتی مشخصی ندارم/ بدونِ هویتِ جنسی

ملک سلمان در بیمارستان بستری شد

رهبر انقلاب: هدف از تحریم‌، در تنگنا گذاشتن ایران اسلامی است /توقعات آمریکا تمامی ندارد، تبعیت محض می‌خواهند

هشدار رئیسی به اسرائیل/ خطای اسرائیل در تعرض به خاک ایران، چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد

نمایش حقوق بشری آمریکا و تحریم ارتش «نتزاه یهودا» رژیم صهیونیستی/ از «گردانِ آزار» و ضد زن رژیم اسرائیل چه می‌دانید؟

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود/ آمریکا آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند

خاندوزی: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی را تا ۱۴۰۲ به صفر رساندیم/ پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

تصویب چند طرح ضد ایرانی توسط سنای آمریکا؛ از تحریم خریداران نفتی تا منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

جا زدن پل‌های شناور به جای سامانه پدافندی/ احمق و احمق‌تر! / دروغ شاخدار به روایت تصویر

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

قانون مالیات بر عایدی سرمایه تغییرات گسترده ای داشته و صرفا اصلاح ایرادات شورای نگهبان نبوده/ این قانون برای کسانی است که می‌خواهند قدرت خریدشان را حفظ کنند

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار

موضع جدید عربستان در رابطه با جنگ اسرائیل و غزه

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

واریز ۹۱۰ میلیارد تومان سود به حساب ۶۰ هزار سهامدار

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

چرایی افزایش تعرفه اینترنت و مهم ترین تعهد اپراتورهای ارتباطی

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

واکنش وزیر ارتباطات به محدودیت‌های جدید اینترنت

دلیل علمی تغییر ناگهانی احساسمان به یک فرد در ابتدای رابطه؛ از جذابیت اولیه تا انزجار

راهکار تقویت ذهن کودکان؛ والدین چه نقشی دارند؟

نقد و سیاست