آغاز انتخاب رشته آزمون دستیاری از امروز/دو رشته از مصاحبه معاف شدند

پذیرفته شدگان اولیه آزمون چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از امروز تا روز پنج شنبه ۱۴ مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
کد خبر: ۲۱۰۰۴۲
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 04 August 2021

آغاز انتخاب رشته آزمون دستیاری از امروز/دو رشته از مصاحبه معاف شدند

به گزارش سرویس حوزه و دانشگاه روزپلاس، کارنامه اولیه و دفترچه انتخاب رشته داوطلبان چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت. داوطلبان تا فردا پنج شنبه ۱۴ مرداد فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی صبح روز سه شنبه ۸ تیرماه در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد  ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن و مابقی مرد بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

تعداد ۵۹ نفر از داوطلبان آزمون فوق مبتلا به کرونا بودند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این افراد در مکانی جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

نمره کل از ۶۰۰ برای هر شرکت کننده نمره کل از ۶۰۰ درج شده است، برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته شده است و از مجموع این نمرات، نمره کل بدست آمده است که در کارنامه شما درج شده است. شما می توانید با ملاحظه پاسخ نامه خود که در سایت آمده است و با توجه به کلید نهایی این نمره را محاسبه کنید. آن دسته از داوطلبان که حداقل نمره ۱۵۰ را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت.

رتبه در سهمیه های تایید شده از جمله رزمندگان ۲۵ درصد، رزمندگان ۵ درصد، بومی مناطق محروم کل و استانی در کارنامه درج شده است. کسانی که سهمیه آنها مورد تایید ارگان های مربوطه قرار نگرفته است، در کارنامه آنها این موضوع درج شده است به طور مثال" سهمیه مناطق محروم شما مورد تایید نمی باشد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای آموزشی پزشکی و تخصصی، با توجه به پاندمی بیماری کووید- ۱۹ ،مقرر شد در این دوره مصاحبه جهت پذیرش در رشته های" روان پزشکی" و "زنان و زایمان" صورت نپذیرد.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می یابد. پس از ثبت نام تکمیل فرم ثبت نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکانپذیر نمی باشد.

تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع بوده و امکان پذیر نمی با شد و در صورت درخواست انتقال دانشگاه می تواند نسبت به لغو حکم دستیاری فرد پذیرفته شده اقدام نماید.

پذیرفته شدگانی که با ماموریت آموزشی از وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها به استثنای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهدا شت، درمان و آموزش پزشکی( برای تحصیل به رشته های تخصصی وارد می شوند، ملزم به پرداخت هزینه های تحصیلی توسط داوطلب یا سازمان تائید کننده خواهند بود. در غیر این صورت این گروه از پذیرفته شدگان می بایست تعهدات قانونی را مشابه سایر پذیرفته شدگان در محل هایی که وزارت بهداشت تعیین می نمایند در مدت مقرر، انجام دهند.

لیست نیاز دانشگاه های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان های محل استقرار آن دانشگاه ها آورده شده است. جهت انتخاب رشته محل می بایست علاوه بر انتخاب رشته، دانشتگاه محل تعهد مبتنی بر استان محل تعهد انتخابی در فرم تقاضانامه نیز مشخص شود.

لیست نیاز دانشگاههای علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استتانهای محل استقرار آن دانشگاهها آورده شده است. جهت انتخاب رشتته محل می بایست علاوه بر انتخاب رشته، دانشگاه محل تعهد مبتنی بر استان محل تعهد انتخابی در فرم تقاضانامه نیز مشخص شود.

اولویت پذیرش در هر استان با داوطلبانی است که محل تحصیل آنها در استان محل تعهد قرار داشته باشد در صورت عدم تکمیل ظرفیت باقیمانده آن به سایر داوطلبانی که دانشگاه محل تحصیل آنها در استان محل تعهد قرار نداشته باشد اختصاص داده می شود.

داوطلبان می توانند براساس ضوابط و همچنین با توجه به مندرجات راهنمای آزمون چهل و هشتمین دوره و نیز مندرجات این دفترچه راهنما، حداکثر تا ۱۰۰ رشتته – محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، براساس جداول مربوطه، انتخاب نمایند. بدیهی است اگر داوطلبی بیش از ۱۰ رشته تخصصی انتخاب  کند رشته یازدهم حذف خواهد شد.
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

قابل توجه صیانتیون و حامیان محدودکردن پلتفرم های خارجی/ حمله و توهین به دفتر رهبر انقلاب، توسط تندروها در ایتا

آخرین قیمت طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

فیلم/تصویری دیده نشده از حمله نا موفق ریز پرنده ها به تاسیسات اصفهان

رسوایی های جو بایدن/ به اسرائیل گفتم به حیفا حمله نکنید!

خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟

عکس/ تمسخر رژیم‌ صهیونیستی توسط کاربران عرب‌ در حاشیه حادثه اصفهان

دروغ‌های شاخدار صهیونیستها/ هاگاری یا «گوبلز اسرائیل»؟

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد/ تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود

ویدیو طنز/تصاویر لحظه درگیری پدافند با ریز پرنده رژیم صهیونیستی

واکنش سپاه به ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران

بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد/ اهدافی در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرارگرفت

حذف نام ایران از پسوند رسمی باشگاه استقلال

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

نیروهای مسلح ایران تا پای جان ایستاده‌اند/ به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای در پی دارد

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

ویدیو دلخراش از حمله تروریستی به مسکو/ بیش از 100 کشته تاکنون/ احتمال گروگان گرفته شدن صدها نفر در تالار کنسرت/ روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی شد 

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در سال گذشته چه بود؟

یک باور غلط در ازدواج و چالش‌های زندگی مشترک؛ آیا می‌توان رفتار همسر را تغییر داد؟

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

برقراری ارتباط بی‌واسطه در پیام‌رسان‌های داخلی

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

آخرین اخبار