آسوشیتدپرس: اول خاموش کنید بعد روشن کنید، راههایی ساده برای خنثی سازی هک تلفن همراه

سن آنگوس کینگ به عنوان یکی از اعضای کمیته مخفی اطلاعات سنا، دلیلی موجه برای نگرانی در مورد هکر‌ها دارد. وی در جلسه توجیهی کارکنان امنیتی در سال جاری میلادی گفت که توصیه‌هایی در مورد نحوه کمک به حفظ امنیت تلفن همراه خود دریافت کرده است. مرحله اول: تلفن را خاموش کنید. مرحله دوم: دوباره آن را روشن کنید. در زمان ناامنی گسترده دیجیتالی، معلوم می‌شود که قدیمی‌ترین و ساده‌ترین راه حل وجود دارد - خاموش کردن دستگاه و دوباره روشن کردن آن - می‌تواند هکر‌ها را از سرقت اطلاعات از تلفن‌های هوشمند دور کند.
کد خبر: ۲۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰ - 01 August 2021

به گزارش روزپلاس، راه اندازی مجدد مرتب تلفن‌ها مانع از هجوم ارتش مجرمان سایبری یا شرکت‌های جاسوسی نمی‌شود که هرج و مرج فضای مجازی را به وجود آورده اند و حفظ امنیت و خصوصی بودن اطلاعات در زندگی دیجیتالی ما را تضمین نمی‌کند،   اما این روش می‌تواند حتی پیچیده‌ترین روش‌های  هکر‌ها را تحت تاثیر قرار داده و  برای حفظ داده‌ها از  سرقت اطلاعات  اثرگذاری کند.

نیل زیرینگ، مدیر فنی اداره امنیت سایبری آژانس امنیت ملی گفت: "همه این روش‌ها مربوط به تحمیل هزینه به این بازیگران مخرب فضای مجازی (هکرها) است. "  سال گذشته NSA یک راهنما با عنوان"بهترین شیوه ها" برای امنیت دستگاه‌های تلفن همراه صادر کرد که در آن راه اندازی مجدد تلفن را (هر هفته) به عنوان راهی برای جلوگیری از هک توصیه می‌کند. کینگ، یک مقام مستقل از ماین، می‌گوید که راه اندازی مجدد تلفن او اکنون بخشی از برنامه معمول است. وی گفت: "من هر هفته گوشی خود را روشن و خاموش می‌کنم. "

تقریباً همیشه در دسترس بودن، خاموش کردن به ندرت گوشی و نگه داشتن انبوهی از داده‌های شخصی و حساس، تلفن‌های همراه را به اهداف اصلی برای هکر‌هایی تبدیل کرده اند که به دنبال سرقت پیام‌های متنی، مخاطبین و عکس‌ها هستند، همچنین مکان کاربران را ردیابی می‌کنند و حتی مخفیانه دوربین و میکروفون گوشی آنان را روشن می‌کنند.

پاتریک واردل، کارشناس امنیت و محقق سابق NSA گفت: "من همیشه فکر می‌کنم تلفن‌ها مانند روح دیجیتال ما هستند. "

تعداد افرادی که هر ساله تلفن‌های آن‌ها هک می‌شود قابل تشخیص نیست، اما شواهد نشان می‌دهد که این رقم قابل توجه است. تحقیقات اخیر درباره هک تلفن توسط یک کنسرسیوم رسانه‌ای جهانی باعث اعتراضات سیاسی در فرانسه، هند، مجارستان و جا‌های دیگر شد، این اتفاق پس از آن رخ داد که محققان اطلاعات مرتبط با شمار زیادی از روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و سیاستمداران را در فهرستی فاش شده یافتند که احتمال می‌رود اهداف یک شرکت اسرائیلی باشند.

توصیه برای راه اندازی مجدد دوره‌ای تلفن، تا حدی منعکس کننده تغییر در چگونگی دسترسی هکر‌های برتر به دستگاه‌های تلفن همراه و افزایش سوء استفاده‌های به اصطلاح "کلیک صفر" است که به جای تلاش برای جلب کاربران، بدون تعامل کاربر کار می‌کنند. فقط کافیست چیزی را که مخفیانه آلوده شده باز کنید.

بیل  مارکزاک، محقق ارشد در Citizen Lab، ناظر حقوق مدنی اینترنتی در دانشگاه تورنتو، گفت: "این تحولات فارغ از کلیک کردن روی یک لینک اینترنتی مبهم اتفاق افتاده است. " به طور معمول، هنگامی که هکر‌ها به یک دستگاه یا شبکه دسترسی پیدا می‌کنند، با نصب نرم افزار مخرب در سیستم فایل ریشه رایانه، به دنبال راه‌هایی برای ماندگاری در سیستم هستند.   اما این مسئله دشوار است، زیرا تولیدکنندگان تلفن مانند اپل و گوگل از امنیت بالایی برای جلوگیری از بدافزار از سیستم عامل‌های اصلی برخوردار هستند. وی گفت: "برای یک مهاجم بسیار دشوار است که در آن لایه فرو برود تا پایداری پیدا کند. "

این سطح امنیتی، هکر‌ها را ترغیب می‌کند "محموله‌های درون حافظه" را انتخاب کنند که شناسایی و ردیابی برای افرادی که آن‌ها را ارسال کرده اند، دشوارتر می‌کند. چنین هک‌هایی نمی‌توانند پس از راه اندازی مجدد زنده بمانند، اما اغلب آسیبی نمیبینند، زیرا بسیاری از افراد به ندرت تلفن‌های خود را خاموش می‌کنند.

واردل گفت: "دشمنان امنیت فضای مجازی به این درک رسیده اند که نیازی به پافشاری ندارند. اگر آن‌ها می‌توانند یک بار نفوذ کنند و تمام پیام‌های گپ شما و مخاطبان و رمز‌های عبور شما را از بین ببرند، به هر حال تقریباً دسترسی کامل دارند، درست است؟ "

در حال حاضر بازار قدرتمندی برای ابزار‌های نفوذ وجود دارد که می‌توانند به تلفن‌ها نفوذ کنند. برخی از شرکت‌ها مانند Zerodium و Crowdfence به طور عمومی میلیون‌ها دلار برای بهره برداری با کلیک صفر پیشنهاد می‌کنند و شرکت‌های هکری اجاره‌ای که خدمات هک دستگاه‌های تلفن همراه را به دولت‌ها و سازمان‌های اجرای قانون می‌فروشند، در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است. مشهورترین آن گروه NSO مستقر در اسرائیل است که به گفته محققان، جاسوسی آن در سرتاسر جهان برای نفوذ به تلفن‌های فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و حتی اعضای روحانیون کاتولیک مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش واشنگتن پست،   ابزار جاسوسی NSO موسوم به پگاسوس در ۳۷ مورد هک موفقیت آمیز یا اقدام به هک تلفن توسط مدیران تجاری، فعالان حقوق بشر و دیگران استفاده شده است. این شرکت همچنین در ایالات متحده از سوی فیس بوک به دلیل هدف قرار دادن حدود ۱۴۰۰ کاربر  و سرویس پیام رسانی رمزگذاری شده واتس اپ  مورد شکایت قرار گرفته است.

با این حال NSO Group گفته است که نرم افزار‌های جاسوسی خود را فقط برای استفاده علیه تروریست‌ها و جنایتکاران بزرگ به "سازمان‌های دولتی آزمایش شده" می‌فروشد. این شرکت به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پایداری نرم افزار‌های جاسوسی NSO در گذشته یکی از نقاط قوت فروش شرکت بود. چندین سال پیش، یارانه مستقر در ایالات متحده، آژانس‌های اجرای قانون را به یک ابزار هک تلفنی تحمیل کرد که حتی بر اساس تنظیم مجدد کارخانه تلفن، بر اساس اسناد بدست آمده توسط Vice News، زنده می‌ماند. اما مارچاک، که سال‌ها فعالیت NSO Group را از نزدیک ردیابی کرده است، گفت به نظر می‌رسد این شرکت برای اولین بار  در سال ۲۰۱۹ شروع به سوء استفاده از  کلیک صفر  کرده است.

وی گفت: قربانیان پرونده واتس اپ قبل از نصب نرم افزار جاسوسی، تماس ورودی را مشاهده می‌کنند. در سال ۲۰۲۰، Marczak و Citizen Lab هک کلیک صفر دیگری را نشان دادند  که به NSO Group نسبت داده شد و چندین روزنامه نگار را در الجزیره هدف قرار دادند. در آن حملات، هکر‌ها از سرویس پیام کوتاه آی مسیج اپل استفاده کردند. "هیچ مدرکی وجود ندارد که هر یک از اهداف گزارش شده  روی صفحه گوشی دیده شده اند؛ بنابراین هر دو کاملاً نامرئی بود و همچنین نیازی به تعامل با کاربر نداشت. "
 
مارچاک گفت:" با در اختیار داشتن چنین ابزار قدرتمندی، راه اندازی مجدد تلفن شما کار چندانی در جلوگیری از هکر‌های مصمم نخواهد کرد. پس از راه اندازی مجدد سیستم، آن‌ها می‌توانند یک کلیک صفر دیگر ارسال کنند. این فقط نوعی مدل متفاوت است، ماندگاری از طریق ویروس امکان پذیر است. "

راهنمای NSA همچنین تأیید می‌کند که راه اندازی مجدد تلفن فقط گاهی کار می‌کند. راهنمای آژانس برای دستگاه‌های تلفن همراه حتی یک توصیه ساده‌تر  دارد:  برای اطمینان از اینکه هکر‌ها مخفیانه دوربین یا میکروفون تلفن شما را برای ضبط کردن روشن نمی‌کنند آن را با خود همه جا حمل نکنید!


انتخاب



سایر اخبار
بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات

دعوت از ۳۹ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ بازگشت امیر غفور

رسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه

حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز

کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان مواجه خواهدشد/ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات اسرائیل

درخواست رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم ایران/ تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود!

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت

جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی

چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟

عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد/ قاطعانه اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌ و دردناک‌تر از قبل پاسخ می‌دهیم

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد/ اهدافی در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرارگرفت

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

تماس تلفنی اردوغان با رئیسی و تبریک عید فطر

چین از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند

پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند

حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

یحیی؛ بمب در آستانه انفجار/ قرارداد با گل محمدی برای جنگ با پرسپولیس و استقلال

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

نیروهای مسلح ایران تا پای جان ایستاده‌اند/ به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای در پی دارد

هفدهمین حراج شمش طلا با سهمیه ۳ قطعه برای هر نفر و با همان شرایط قبلی

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

ویدیو دلخراش از حمله تروریستی به مسکو/ بیش از 100 کشته تاکنون/ احتمال گروگان گرفته شدن صدها نفر در تالار کنسرت/ روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی شد 

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در سال گذشته چه بود؟

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

یک باور غلط در ازدواج و چالش‌های زندگی مشترک؛ آیا می‌توان رفتار همسر را تغییر داد؟

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

برقراری ارتباط بی‌واسطه در پیام‌رسان‌های داخلی

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

هشدار نوروزی پلیس فتا: WiFi رایگان ترفند مجرمان سايبری است

تراژدی یکتا ناصر در شب عید/ مشکل خانوادگی و گریه های خانم بازیگر