ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام تصویری باشکوه از یک کهکشان مارپیچی منتشر کرد.
کد خبر: ۲۰۸۸۳۴
تاریخ انتشار:۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ - 28 July 2021

تصویر باشکوه یک کهکشان مارپیچی از نگاه دوربین هابل

به گزارش روزپلاس،  تلسکوپ فضایی "هابل" اخیرا پس از یک ماه خاموشی در روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر)‌ کار خود را از سر گرفت و فعالیت خود را مجددا آغاز کرد. این تلسکوپ چندین هفته در حالی که دانشمندان ناسا تلاش می‌کردند آن‌ را احیا کنند، به دلیل بروز مشکلی در یکی از رایانه‌های داخلی در خاموشی به سر می‌برد.

در این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده است می‌توان حضور ستارگان در مرکز کهکشان مارپیچی "ان.جی.سی ۱۳۱۳"( NGC ۱۳۱۳ ) را مشاهده کرد. حتی اگر این کهکشان مارپیچی، ۱۴ میلیون سال نوری با ما فاصله داشته باشد اما ما با کمک دید قدرتمند هابل می‌توانیم ستاره‌های آن را مشاهده کنیم.

"هابل" قوی‌ترین تلسکوپ جهان است و در طول سه دهه کاوش در فضا، این تلسکوپ نگاه ما را به جهان تغییر داده است.

تلسکوپ فضایی "هابل" که در سال ۱۹۹۰ به مدار زمین پرتاب شد، تاکنون کارهای مهمی انجام داده است که می‌توان به ثبت تصاویری از تولد و مرگ ستاره‌ها، کشف اقمار جدیدی در اطراف "پلوتو" و ردیابی حرکت دو جسم بین ستاره‌ای هنگام عبور از منظومه شمسی اشاره کرد. گفتنی است مشاهدات "هابل" به اخترشناسان در محاسبه عمر و انبساط جهان کمک کرده و آنها با کمک داده‌های ارزشمند این تلسکوپ قادر به بررسی کهکشان‌هایی که اندکی پس از بیگ‌بنگ شکل گرفته‌اند، هستند.

بازگشت به ابتدای صفحه