چه کنیم تا دیگران با ما رفتار خوبی داشته باشند؟

نحوه رفتار شما با دیگران دقیقا نشان دهنده نوع رفتاری است که افراد دیگرنیز با شما دارند.
کد خبر: ۱۹۹۲۴۱
تاریخ انتشار:۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ - 23 May 2021
به گزارش روزپلاس، به نقل از Inc, اگر می‌خواهید بدانید که دیگران چگونه با شما رفتار می‌کنند، بهترین شکل بررسی این است که ابتدا از این موضوع اطلاع پیدا کنید که خود شما چگونه با دیگران رفتار می‌کنید و اگر نحوه رفتار خود را دوست ندارید فقط یک راه وجود دارد و آن هم این است که رفتار خود را تغییر دهید چرا که شما نمی‌توانید رفتار دیگران را تغییر دهید.

روابط افراد همانند یک آینه عمل می‌کند که در نهایت، تغییر در آن به نحوه برخورد شما باز می‌گردد. از اینرو، در این مطلب، به چند اصل مهم برای یادآوری چگونگی رفتار با دیگران اشاره کرده ایم.
قضاوت کردن دیگران ممنوع!

همه ما باید بدانیم که به جای قضاوت کردن در خصوص گذشته افراد، در کنار آن‌ها باشیم و به آن‌ها کمک کنیم تا زندگی خود را بسازند چرا که هر کسی یک گذشته‌ای دارد که بخشی از آن باعث افتخار او و بخش دیگر همان قسمتی است که شاید او دوست نداشته باشد دیگران از آن اطلاع پیدا کنند که در این خصوص، بهتر است که بدون قضاوت کردن از آن عبور کرد.

گذشته فرد هر آن چه که باشد باید بدانیم که تمامی افراد می‌توانند در طول زندگی خود تغییر کرده و رشد کنند. بنابراین، هنگامی که آن‌ها به سمت جلو در حرکت هستند به جای این که آن‌ها را به طور مداوم قضاوت کنیم، باید کنار آن‌ها بایستیم و آن‌ها را حمایت کرده و با احترام با آن‌ها رفتار کنیم و خودمان را جای او بگذاریم و فکر کنیم که این حرکت رو به جلوی آن‌ها دقیقا همان روند رو به رشد خودمان است.

با کنجکاوی گوش دادن و با صداقت رفتار کردن

باید با کنجکاوی، به صحبت‌های دیگران گوش دهیم و با صراحت صحبت کرده و با صداقت رفتار کنیم چرا که گوش دادن و کنجکاوی کردن باعث موفقیت در روابط می‌شود. زیرا گفتن حقیقت، به مردم اجازه می‌دهد تا با خودشان و ما نیز صادق باشند و صادقانه رفتار کنند تا جایی که همین حقیقت باعث می‌شود که روابط در سطح بالایی قرار گیرند.

برای این که روابط رشد کنند علاوه بر کنجکاوی، برای عمیق‌تر شدن خود به صراحت و برای ادامه پیدا کردن، به صداقت نیاز دارند.

باید با همه رفتارمهربانانه‌ای داشته باشیم نه به خاطر این که آن‌ها خوش قلب هستند بلکه به این دلیل که نشان دهیم ما به طور ذاتی مهربان هستیم که در این میان، یکی از عالی‌ترین و زیباترین چیز‌هایی که می‌توانیم به دیگران هدیه دهیم مهربانی است.

باید توجه کنیم که اگر فردی به کمک ما نیاز دارد حتما دست او را بگیریم و این کار را صرفا برای افرادی که دوست داریم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم انجام ندهیم چراکه این کار راحتی است و در عوض، باید به افرادی کمک کنیم که گاهی ما را ناراحت و یا عصبانی می‌کنند و یا حتی آن‌ها را نمی‌شناسیم.

مهربانی واقعی، هدیه‌ای است که در عمل، به طرف مقابل می‌دهیم بدون این که انتظار داشته باشیم در ازای آن چیزی را بدست آوریم، امّا در این میان، نباید سعی کنیم با کوچک جلوه دادن دیگران، خود را بالا ببریم.

لحظه‌ای که فکر می‌کنیم حق داریم دیگران را به دلیل بهتر بودن از آن‌ها تحقیر کنیم همان لحظه‌ای است که ما ثابت می‌کنیم هیچ گونه قدرتی نداریم.

افراد تمایل دارند همان احساسی که خود دارند را در دیگران ایجاد کنند و فرقی هم نمی‌کند که این احساس عالی باشد یا خیر؟. بنابراین، اگر نمی‌توانیم به دیگران کمک کرده و حمایتشان کنیم و یا به آن‌ها عشق بورزیم، حداقل باید با تمام توان خود کاری که می‌توانیم را انجام دهیم تا به آن‌ها هیچ گونه آسیبی وارد نشود و احساس حقارت نکنند.

باید هر کسی را که می‌بینیم با احترام با او رفتار کنیم و به یاد داشته باشیم که هر فردی قصه‌ای دارد و ممکن است مسائلی در زندگی او باشد که در گذشته خود از آن‌ها عبور کرده یا چیزی که هنوز با آن درگیر باشد، اما باید به یاد داشته باشیم که در زندگی دیگران دخالت نکنیم چراکه همه افراد در زندگی خود، مسائل و مشکلات درونی دارند که باید از قضاوت کردن آن‌ها خودداری کرده و در عوض، به آن‌ها کمک کنیم.

 به طور تصادفی با افراد ملاقات نمی‌کنیم

هر فردی که در زندگی خود ملاقات می‌کنیم چه کوچک باشد و یا بزرگ، یک نقشی در زندگی ما دارد و همان طور که برخی از افراد به رشد ما کمک کرده، عده‌ای دیگر نیز به ما آسیب وارد می‌کنند و در این میان، افرادی هم هستند که به ما القا می‌کنند در کار خود بهتر عمل کنیم.

بهترین معلمان افرادی هستند که بدون این که به ما بگویند چگونه به مقصد برسیم راه را به ما نشان می‌دهند. بنابراین، یکی از مسائلی که باعث رضایت درونی هر فردی می‌شود کمک کردن به افراد است تا بتوانند چشم اندازی از آینده خود داشته باشند. آینده‌ای که دیدن آن باعث می‌شود امیدوار شوند و به جایگاه‌های بالاتری فکر کنند، امّا این بدان معنا نیست که فرصت تلاش کردن از آن‌ها گرفته شود که به فردی منفعل تبدیل شوند و در عوض، به منبع قدرت خود راهنمایی کنیم.

باید از این افراد حمایت کنیم و به آن‌ها انگیزه دهیم، زیرا این کار باعث می‌شود که آن‌ها راه خود را پیدا کنند و همچنین این کار به ما نشان می‌دهد که چه توانایی‌هایی داریم و به همین دلیل، همه کاری که باید انجام دهیم این است که به آن‌ها ایمان داشته باشیم.

هرگزنباید به هیچ شخصی نگاه حقارت آمیز داشته باشیم و باید مراقب باشیم اگر هم به صورت جدّی با فردی برخورد می‌کنیم در راستای کمک به او باشد چراکه همه ما دوست داریم به زندگی به عنوان یک هدف شایسته و والا نگاه کنیم، امّا در این میان هم باید بدانیم که می‌توان به فردی کمک کنیم که به اندازه ما تحصیل کرده و موفق نیست.

باید از افرادی که از ما حمایت کرده اند قدردانی کنیم و کسانی که موجب آزار ما شده اند را هم ببخشیم و به افرادی که به ما نیاز دارند کمک کنیم و بدانیم که تجارت و زندگی پیچیده و رهبری کردن، کار دشواری است. بنابراین، با همه افراد از جمله خودتان با عشق و دلسوزی رفتار کرده و در حقیقت، با مردم همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود که این موضوع باعث بهتر شدن زندگی می‌شود.


باشگاه خبرنگاران 


بازگشت به ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
روایت تصویری
نگاه دوم
پیشنهاد سردبیر
پربازدیدها

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

بررسی سرمایه گذاری های اخیر مهدی فضلی/ خیز گلرنگ برای حذف اسنپ، دیجی‌کالا و فیلیمو؟/ جنگ قدرت در اکوسیستم استارتاپی

خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟

رسوایی های جو بایدن/ به اسرائیل گفتم به حیفا حمله نکنید!

دروغ‌های شاخدار صهیونیستها/ هاگاری یا «گوبلز اسرائیل»؟

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد/ تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود

محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه

رئال مادرید از منچسترسیتی انتقام گرفت و حریف بایرن شد/ رستگاری در ضربات پنالتی

خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت

بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم

جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

واکنش صدر اعظم آلمان بر پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران

ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد/ اهدافی در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرارگرفت

حذف نام ایران از پسوند رسمی باشگاه استقلال

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

هزینه ارسال پیامک بالا رفت

پرسپولیس و سپاهان نقره داغ شدند

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»

بایرن مونیخ با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید

گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است

نیروهای مسلح ایران تا پای جان ایستاده‌اند/ به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای در پی دارد

حجاب استایلی که یک شبه با شاهدان مجازی محرم شد! / ناگهان پرده برافتاد

توضیحات کاظم صدیقی درخصوص غفلت صورت گرفته در تاسیس موسسه‌ای در ماجرای ازگل/ از خدا استغفار و از مردم عذرخواهی می‌کنم/ توقع دارم به تخلف احتمالی آشنا و غیرآشنا رسیدگی شود

زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن

ویدیو دلخراش از حمله تروریستی به مسکو/ بیش از 100 کشته تاکنون/ احتمال گروگان گرفته شدن صدها نفر در تالار کنسرت/ روسیه خواستار توضیح آمریکا درباره حمله تروریستی شد 

گفتگوی دو وزیر سابق در خصوص صداوسیما

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

بزرگترین پیشرفت‌های فناوری در سال گذشته چه بود؟

یک باور غلط در ازدواج و چالش‌های زندگی مشترک؛ آیا می‌توان رفتار همسر را تغییر داد؟

عربستان خواستار تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت شد

برقراری ارتباط بی‌واسطه در پیام‌رسان‌های داخلی

وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی درباره ایران و ربع پهلوی تحلیلگر آمریکایی را به قهقهه و واکنش واداشت!

عاملان حمله تروریستی چابهار از افسران سرویس های آمریکایی و اسرائیلی ها جدا نیستند/ کشوری که تروریست‌ها از خاک آن حمله را آعاز کردند باید پاسخگو باشد

ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

تراژدی یکتا ناصر در شب عید/ مشکل خانوادگی و گریه های خانم بازیگر